Gå til innhold

NHD- Ser du ned på oss.....?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser du ned på oss som bruker Imovane? Jeg er vel en av de i dine øyne som ikke gidder ta tak i "søvntrening" og heller tar Imovane..

Bruker ikke Imovane over flere måneder, men det hender jeg tar Imovane 4-6 uker. Har bipolar lidelse og ptsd.

Anonymous poster hash: b98c2...de3

Anonymous poster hash: b98c2...de3
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Nei, men jeg blir av og til trist eller lei meg på pasient og pårørendes vegne når en behandling som kunne gitt et klart bedre liv unnvikes pga noen dagers/ukes ubehag.

Skrevet

Så du mener et liv uten imovane er et klart bedre liv?

skriver du ut imovane til dine pasienter?

Syntes du det er bedre med nozinan i stede for imovane? ( d kan vi godt ta en diskusjon på)

Påvilken måte mener du dette går utover pasient og pårørende?

Skrevet

Et liv uten Imovane er et bedre liv.

Jeg gikk på Imovane i ca. ett år, la inn pauser hver tredje/fjerde uke for å slippe øke dosene.

Sov dårlig med Imovane etterhvert også, "falsk" søvn det lille jeg fikk.

Nå har jeg slutta, sover dårlig, bedt om hjelp og får det.

Søvnrestriksjoner og hard disiplin. Det er dautungt, men det funker. Det er de aller færreste som klarer gjennomføre et sånt opplegg (ifølge min lege), men det gir meg bare mer lyst til å være en av de få som kan klare det.

Legger meg 01:30 og står opp 07. Ikke koffein etter 17, ikke sove på dagtid, være ute i min.20 min før kl 09.

Jeg sover når jeg skal nå, og føler meg bedre på det området. Det verste er å klare å holde ut flere dager sånn. Nå skal dette foregå over en lang periode, så er ikke gjort i en håndvending, men jeg trur og håper det er verdt det!

Skrevet

Jeg skriver relativt ofte ut Imovane, men da kun til korttidsbruk ( inntil 3 uker).

Skrevet

De andre sp.målene var kanskje vell så viktig NH?

Skrevet

Så du mener et liv uten imovane er et klart bedre liv?

skriver du ut imovane til dine pasienter?

Syntes du det er bedre med nozinan i stede for imovane? ( d kan vi godt ta en diskusjon på)

Påvilken måte mener du dette går utover pasient og pårørende?

Ja, jeg mener at et liv uten langtidsbruk av Imovane er mulig og også gir et bedre liv.

Ja, jeg skriver ut Imovane til korttidsbruk.

Nei, jeg synes ikke bruk av Nozinan er bedre.

Det siste var en generell kommentar og handlet ikke kun om Imovane. Det vil du se om du leser det en gang til og legger godviljen til :-)

Skrevet

?????

Her er d vell snakk om Imovane eller?

Selv med godviljen til;)

Får fortsatt ikke noe svar ang pårørende?

Dere doper oss ned med andre type medesiner som pårerene vil se oss me dag og kveld.

Imovanen er for natt bruk, slik jeg leser d på pakningsvedlegget ihvertfall. Å angår ikke pårørende??? Men jeg skjønner lite av hva dere psykiatere tenker om alt, til enhver tid;)

Skrevet

?????

Selv med godviljen til;)

Dere doper oss ned med andre type medesiner som pårerene vil se oss me dag og kveld.

Imovanen er for natt bruk, slik jeg leser d på pakningsvedlegget ihvertfall. Å angår ikke pårørende??? Men jeg skjønner lite av hva dere psykiatere tenker om alt, til enhver tid;)

AnonymBruker
Skrevet

?????

Selv med godviljen til;)

Det er bare å ha vilje til å jobbe med seg selv, så blir alt bra. Tror jeg de mener.

Anonymous poster hash: 3a953...e1d

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...