Gå til innhold

Psykomotorisk fysioterapi

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har fått time til psykomotorisk fysioterapi.

Men hva går det egentlig ut på? Går det også ut på psykisk behandling inkl samtale?

Har lite lyst til å dra fram gamle psykiske ting gang på gang. Men ønsker gjerne behandling av ømme muskler.

Anonymous poster hash: 08e89...fec
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/405392-psykomotorisk-fysioterapi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg likte den behandlingen. Litt prat, berøring og kroppsbevisthet. Ble både mer bevist min egen kropp, sterkere og mer "fri" av den.  Det skal tillegges at jeg hadde en svært dyktig behandler som var oppriktig engasjert i at jeg skulle bli bedre/ha det bedre. Ble skikkelig glad for og i henne. 

Anonymous poster hash: a03ef...33a
AnonymBruker

Du velger selv hvor mye du vil prate. Det er som fysioterapi, bare at hun/han har mye kunnskap om hvordan ulike smerter i kroppen kan henge sammen med psykiske spenninger og angster og sånn, og at ved å løsne på ting og snakke om det så vil man lettere få tak i hva som forårsaker problemene. En psykomotorisk fysioterapeut er ikke utdannet psykoterapeut eller psykolog, så det kan ofte være lurt å kombinere det med timer hos en psykolog.

Anonymous poster hash: 5a94a...0b9

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...