AnonymBruker Skrevet 25. april 2015 Del Skrevet 25. april 2015 Barnet mitt på 7 år har fått ørebetennelse i ene øret. Smertene gikk over etter en dag, men har hatt problemer med å følge kuren. Fikk piller i starten (Apocillin) som skal tas 4 ganger daglig. Det har tatt så lang tid å overtale, vi har prøvd å dele, til og med knuse, men nei. Så på et meste har hun fått i seg 3 doser på en dag. Ble så frustrert at jeg fikk lege til å skrive ut dråper, men så viser det seg at det har de sluttet å ta inn på apotekene og det var ikke mulig å få bestilt inn heller (sluttet å produsere?), så da fikk jeg legen til å skrive ut resept på mikstur. 7.5 ml x 4 daglig. Og den smaker helt forferdelig! Jeg tok en dråpe på tungen for vite hva jeg ga, og ja den smakte enormt bittert, verre enn spy (dette sa jeg ikke til henne hehe), men skjønner henne godt da. Har prøvd å blande med saft i sprøyta, men nei... og hun får ta selv, men får bare i seg litt. Så nå har jeg sagt til henne at hun kan velge, sprøyte eller tablett. Det har gått greit å få i seg tabletter når vi har delt i 4, i to var de for store, og lagt de i en skje med vaniljesaus. Det jeg tror var litt problemet i starten var at hun var så kvalm pga syken (influensa), men nå virker det som kvalmen er bedre, så kanskje det går bedre nå? Problemet er at hun skal ta medisin på skolen også neste uke - og der kan jeg vel ikke sende med vaniljesaus? Hun har klart å svelge 1/2 Zyrtec med vann før pga allergi, men de er mye mindre enn disse tablettene. Tips til hvordan få i henne medisinen? Ting som kamuflerer smaken best? Og ville dere stått fast på tablettene eller det flytende? Og hvor viktig er det å fullføre kuren? Det står man skal ta kuren ut, men hun var bedre allerede etter en dag og har ikke klaget noe over smerter og ingen feber lenger heller........ Hun skal til kontrolltime om noen uker. Anonymous poster hash: d1515...212 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/405394-vanskelig-%C3%A5-f%C3%A5-gitt-barn-medisin/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 25. april 2015 Del Skrevet 25. april 2015 Slike kurer SKAL følges ellers blomstrer det gjerne raskt opp igjen og bakteriene blir etterhvert antibiotikaresistente og det er noe vi definitivt IKKE vil! Jeg vet det er grusomt å presse i et barn medsiner så jeg skjønner deg godt. Kan hun ta en dose om morgenen før skolen og så fordele de siste tre utover ettermiddagen etter skolen og frem til leggetid? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/405394-vanskelig-%C3%A5-f%C3%A5-gitt-barn-medisin/#findComment-3626960 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2015 Del Skrevet 25. april 2015 Hadde du bare visst hvor sta og kresen hun er. Jeg har prøvd alle mulige premier, en tabell der hun får smilefjes for hver gang hun tar medisinen, lokke med premier, ja til og med penger, jeg hr prøvd med makt å sprøyte medisin i munnen, men hun er sterk og kniper igjen munnen og spruter det ut igjen...... Det er virkelig ikke lett å få gitt henne. Jeg tenker det er litt verre med urinveisinfeksjon, halsbetennelse osv - her kan bakteriene kravle lenger opp/ned og gjøre en enda verre nrå det blusser opp igjen. Her var øret fint igjen etter en dag og hun hadde kanskje klart seg uten kuren? Men jeg akter å fullføre den, trenger bare noen hotte tips. Det er stress nok om morgenen å få henne opp og klar og avgårde, og det skal egentlig fordeles jevnt over i løpet av den våkne perioden. Noe jeg tenkte om hun ikke skulle ta medisin på skolen, var å gi 1 1/2 tablett før skolen i stedet for en, og 1 1/2 rett etter skolen (kl 17, og så 2! til kvelds kl 19-20.... Nei det blir litt voldsomt. Om hun fikk 1 tablett før skolen, så en kl 13, en kl 17 og en kl 19, så ble det litt mer jevnt fordelt? Anonymous poster hash: d1515...212 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/405394-vanskelig-%C3%A5-f%C3%A5-gitt-barn-medisin/#findComment-3626969 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2015 Del Skrevet 25. april 2015 Omsider fikk vi gitt henne Men ga henne 2 tabletter nå. Delte hver i 2, og hun fikk vaniljesaus over. Svelgte de lett som bare det. Det står bare på viljen. Men det var en premie som lokket. Vi hadde nemlig kjøpt en stor såpeboblegreier hun hadde så lyst på....... Håper kveldsdosen går like greit Anonymous poster hash: d1515...212 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/405394-vanskelig-%C3%A5-f%C3%A5-gitt-barn-medisin/#findComment-3627023 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 25. april 2015 Del Skrevet 25. april 2015 Sønnen min tok tabletter i en skje fylt med syltetøy da han måtte gjennom en kur da han var 6 år. Men han var (og er) en skikkelig søtmons. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/405394-vanskelig-%C3%A5-f%C3%A5-gitt-barn-medisin/#findComment-3627030 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 Del Skrevet 28. april 2015 Barnet mitt på 7 år har fått ørebetennelse i ene øret. Smertene gikk over etter en dag, men har hatt problemer med å følge kuren. Fikk piller i starten (Apocillin) som skal tas 4 ganger daglig. Det har tatt så lang tid å overtale, vi har prøvd å dele, til og med knuse, men nei. Så på et meste har hun fått i seg 3 doser på en dag. Ble så frustrert at jeg fikk lege til å skrive ut dråper, men så viser det seg at det har de sluttet å ta inn på apotekene og det var ikke mulig å få bestilt inn heller (sluttet å produsere?), så da fikk jeg legen til å skrive ut resept på mikstur. 7.5 ml x 4 daglig. Og den smaker helt forferdelig! Jeg tok en dråpe på tungen for vite hva jeg ga, og ja den smakte enormt bittert, verre enn spy (dette sa jeg ikke til henne hehe), men skjønner henne godt da. Har prøvd å blande med saft i sprøyta, men nei... og hun får ta selv, men får bare i seg litt. Så nå har jeg sagt til henne at hun kan velge, sprøyte eller tablett. Det har gått greit å få i seg tabletter når vi har delt i 4, i to var de for store, og lagt de i en skje med vaniljesaus. Det jeg tror var litt problemet i starten var at hun var så kvalm pga syken (influensa), men nå virker det som kvalmen er bedre, så kanskje det går bedre nå? Problemet er at hun skal ta medisin på skolen også neste uke - og der kan jeg vel ikke sende med vaniljesaus? Hun har klart å svelge 1/2 Zyrtec med vann før pga allergi, men de er mye mindre enn disse tablettene. Tips til hvordan få i henne medisinen? Ting som kamuflerer smaken best? Og ville dere stått fast på tablettene eller det flytende? Og hvor viktig er det å fullføre kuren? Det står man skal ta kuren ut, men hun var bedre allerede etter en dag og har ikke klaget noe over smerter og ingen feber lenger heller........ Hun skal til kontrolltime om noen uker. Anonymous poster hash: d1515...212 Det går bedre nå Kjempeflink å svelge tabletter. Deler de i to og svelger med en teskje vaniljesaus Anonymous poster hash: d1515...212 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/405394-vanskelig-%C3%A5-f%C3%A5-gitt-barn-medisin/#findComment-3627721 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.