Gå til innhold

Konfirmasjonspørsmål fra en uerfaren..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Nå snart skal førstemann konfirmeres og jeg er helt "grønn" så trenger litt hjelp. :-)

1. Vi skal spise ute på restaurant på eget rom. Når er det naturlig å holde tale®? Mellom middag og dessert eller hva?

2. Det kommer vel å koste rundt 9-10 000 kroner for selskapet. Bør jeg gi driks i tillegg evt hvor mye?

3. Hvor får man kjøpt slike små flagg til å ha på kransekake?

Tusen hjertelig takk hvis noen vil svare!

Anonymous poster hash: b11dc...d0d

Fortsetter under...

Nå snart skal førstemann konfirmeres og jeg er helt "grønn" så trenger litt hjelp. :-)

1. Vi skal spise ute på restaurant på eget rom. Når er det naturlig å holde tale®? Mellom middag og dessert eller hva?

2. Det kommer vel å koste rundt 9-10 000 kroner for selskapet. Bør jeg gi driks i tillegg evt hvor mye?

1. Når man vil synes nå jeg. :) Men man kan gjerne vente til hovedretten er vel servert og folk har fått spist litt, men jeg synes ikke man trenger vente helt til før desserten, men hva som er rett kotyme aner jeg ikke...

2. Jeg hadde ikke gitt driks.

3. Bokhandler og Nille vil jeg tro.

Har ikke erfaring fra konfirmasjon ennå, men fra diverse andre tilsvarende selskaper :).

1. Ofte blir det jo flere taler, og da gjerne både mellom forrett og hovedrett og mellom hovedrett og dessert. Om det bare er én tale er vel det vanligste mellom hovedrett og dessert.

2.  Jeg ville gitt driks om jeg var fornøyd med servicenivået, kanskje et par hundre kroner.

3.  Slike flagg finner man blant annet i store matbutikker, eks. Ica. Ofte utsolgt i forkant av jul og 17. mai.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...