Gå til innhold

Konfliktfylte følelser

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i en situasjon nå som gir meg veldig konflike følelser. Uansett hva jeg sier og gjør blir det feil. Jeg vet hvordan jeg skal forholde meg. Jeg gjør det som forventes av meg. Men inni meg har jeg det veldig kaotisk og jeg vet det kan gjøre meg psykisk dårligere.

Dette er noe jeg ikke kan snakke med noen om. Heller ikke med behandler. Derfor står jeg alene i dette.

Når jeg ikke ønsker å skrive hva det gjelder, så er det nok vanskelig å forstå.

Men jeg går ut i fra at andre her også opplever konfliktfylte følelser. Hva gjør en da i slik ting.

Anonymous poster hash: d1ab6...0a0

Skrevet

Jeg er i en situasjon nå som gir meg veldig konflike følelser. Uansett hva jeg sier og gjør blir det feil. Jeg vet hvordan jeg skal forholde meg. Jeg gjør det som forventes av meg. Men inni meg har jeg det veldig kaotisk og jeg vet det kan gjøre meg psykisk dårligere.

Dette er noe jeg ikke kan snakke med noen om. Heller ikke med behandler. Derfor står jeg alene i dette.

Når jeg ikke ønsker å skrive hva det gjelder, så er det nok vanskelig å forstå.

Men jeg går ut i fra at andre her også opplever konfliktfylte følelser. Hva gjør en da i slik ting.

Minne deg selv på at kaos-følelser går over. Og om du ikke har forsøkt alt: se en film, gå en tur med en venn, dra på besøk, avspenningsøvelser/ aktivitet osv. 

Jeg skjønner ikke hva du mener med at du har det kaotisk og at det kan gjøre deg psykisk dårligere? Det gjør deg ikke psykisk dårlig å erkjenne at akkurat nå er det kaos inni deg,  men det kan gjøre deg dårligere dersom du låser deg fast i en tankegang om at det aldri blir bedre/ er ikke verdt det/ har kun destruktive mestringsmåter "tilgjengelig". I mine øyne ville dette vært nyttig å diskutere i behandlingen og få hjelp til å håndtere.

AnonymBruker
Skrevet

Minne deg selv på at kaos-følelser går over. Og om du ikke har forsøkt alt: se en film, gå en tur med en venn, dra på besøk, avspenningsøvelser/ aktivitet osv. 

Jeg skjønner ikke hva du mener med at du har det kaotisk og at det kan gjøre deg psykisk dårligere? Det gjør deg ikke psykisk dårlig å erkjenne at akkurat nå er det kaos inni deg,  men det kan gjøre deg dårligere dersom du låser deg fast i en tankegang om at det aldri blir bedre/ er ikke verdt det/ har kun destruktive mestringsmåter "tilgjengelig". I mine øyne ville dette vært nyttig å diskutere i behandlingen og få hjelp til å håndtere.

Jeg kan ta opp med behandler om å takle kaotiske følelser, men ikke årsaken i dette tilfelle. Dette innebærer mye vanskelig for meg. Jeg forstår at du ikke skjønner helt når jeg ikke skriver mer. Bare aksepter at jeg vet hva jeg skriver og jeg vet hva dette gjør med meg.

Skrevet

Jeg kan ta opp med behandler om å takle kaotiske følelser, men ikke årsaken i dette tilfelle. Dette innebærer mye vanskelig for meg. Jeg forstår at du ikke skjønner helt når jeg ikke skriver mer. Bare aksepter at jeg vet hva jeg skriver og jeg vet hva dette gjør med meg.

Jeg sier ikke du skal snakke om årsak men om hva det gjør med deg og hvordan du på best mulig måte kan håndtere det. Om du vil dele eller ikke er helt opp til deg, men når du først går i terapi virker det mest naturlig å søke hjelp der dersom du kjenner de "vanlige" tiltakene ikke helt strekker til

Skrevet

Tror jeg skjønner hva du mener..

Jeg har ikke noe råd dessverre, det hadde vært lettere å gi råd om vi visste årsaken (men jeg forstår den).. Jeg håper det går snart over.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...