Gå til innhold

Sovesyken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har altid vært glad i å sove, men i det siste har det tatt av.  Jeg kan bare legge meg på sofaen med en ekstremt kosete katt som skal ligge på brystet hele tiden. Da sovner jeg også, og sover gjerne 3- 4 timer.

Har alltid vært sånn at jeg kan sovne og sove lenge stort sett bare jeg legger meg ned.

Kan det ha noe med ADHD å gjøre? Har lest et sted at det kan være sånn. Jeg har også forsinket søvnfase og noe annet greier. Burde jeg utredet meg for ADHD f.eks?

Jeg tenkte på det da jeg hadde spikes på EEG under søvnutredning for noen år siden ( ble nevnt epilepsi), men jeg turte ikke gå til nevrolog.

Kan angst og anspenthet ha en sånn søvnvirkning?

Skrevet

Tror det skyldes slitenhet. Jeg har også perioder hvor jeg har det sånn. Det pleier å gå over når jeg trener mer, så det kan kanskje være lurt.

Det er nok ikke farlig, men et tegn på at det kanskje har vært litt mye den seneste tiden?

Skrevet

Ja, jeg er sliten. Vanskelig å vite hva som er hva siden jeg er alltid har problemer med å komme meg opp om morgenen også.

Men pleier å få ny energi når jeg har hatt en helg hvor jeg kan sove hvor mye jeg vil. Har sikkert sovet over 30 timer i helga.

AnonymBruker
Skrevet

Hei jeg er likedan jeg var til søvnutredning men der fant ikke ut noe jeg kan gjerne sove til 14-17 timer i strekk jeg da :) jeg skal snart til utredning for add. Hvilken søvnutredning gjorde du? Jeg var på en test som heter polysomnografi og en som heter multippel søvnlatens test

Anonymous poster hash: cadd5...d05

AnonymBruker
Skrevet

Er det vondt? Når du ligger der. Før/etter søvnen, eller under søvnen om du bare slumrer.

Sånn var det for meg tidligere, men så begynte jeg på Lamictal og nå sover jeg for lite - men har det mye bedre da. Holder meg unna søvndyssende medisiner for de fører til at jeg får det vondt.

Anonymous poster hash: 89566...020

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...