Gå til innhold

Hva fyller du dagene med?

Anbefalte innlegg

stjernestøv

Når jeg har en fridag må jeg gjerne jobbe likevel fordi noen andre ikke kan, vil eller orker. I morgen må jeg det. Jeg liker å jobbe, det er ikke det, men noen ganger misunner jeg dere som kan sove lenge og bruke dagen til det dere vil. Innimellom føles det som litt for mye tid går med til å gjøre ting for andre og og litt for lite til å gjøre ting for meg selv, men jeg skjønner at det kan være vel så ille med for mye fritid og ingenting å fylle den med. 

Kan forstå det hvis du jobber mye ja :) Men jeg misunner virkelig dem som jobber, har et vanlig liv. Vanlig og vanlig, det er vel vanlig å være ufør og i dag. Men det må være fint å ha en jobb å gå til, spesielt hvis det er en du liker. 

Fortsetter under...

• Svar 91
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

55

• Madelenemie

13

• stjernestøv

5

• Nicklusheletida

4

Nicklusheletida

Når jeg har fridag, så har jeg ikke det frivillig akkurat. Da er det fordi jeg ikke har fått oppdrag den dagen. Neste uke skal jeg jobbe i samme firma hele uken og uka deretter skal jeg til et annet firma hele uken ;) Forrige uke avsluttet jeg et 14 dagers oppdrag.

Men nå har jeg faktisk håp om fast jobb, da en jeg jobbet sammen med i mange år tidligere nå er direktør i et firma jeg har søkt jobb og han ville anbefale meg til de som skulle ansette og at jeg skulle bruke han som referanse.

Hjelper ikke dette, da gir jeg opp litt :(

Du som ikke jobber, hva gjør du på dagtid?

Jeg sover stortset, men det er litt kjedlig i legdenen.

Anonymous poster hash: a13a4...40f

Hei!

Jeg står som regel opp til bestemte tider, jeg liker rutiner og syns at kl 06.00 er en god tid å stå opp, samt kl 23.00 er en god tid å legge seg. Jeg gjør for tiden mye forskjellig på dagtid,

selv om jeg er uføretrygdet, har jeg nesten for mye å gjøre. Men jeg har klart mere tid til meg selv, og det er faktisk deilig.

Nå som våren er her, har jeg en hage å stelle også:-) Det er hyggelig.

Og jeg har ikke minst mere tid til en del naboer som trenger meg, men som jeg har hatt vanskelig for å hjelpe nok tidvis.

Det er alt fra små ting til å måke innkjørsel, til bortkjøring av avfall, eller hente ting de har kjøpt.

Jeg er aktiv, har mye å gjøre, ordne, fikse hver dag,

De fleste som kjenner meg vet jeg har autisme og de regner nok med at jeg har uføretrygd nå som jeg ikke studerer eller jobber.

Det er ikke noe jeg heller skjuler, og de jeg har fortalt det til har forståelse for den saken.

Jeg trived nok bedre med studier og jobb, for jeg får problemer med rutiner og forutsigbarhet, nå som jeg "bare" går hjemme.

Derfor håper jeg dette snart endrer seg, til en hverdag mer preget av klare rutiner i vertfall 4 dager pr uke.

AnonymBruker

Men det gjelder bare de som er direkte etter Odin eller Satan, vel. Vi andre blir sett ned på. (noe sånt).

Anonymous poster hash: aa8f8...0ed

Tror jeg blir sett mest ned på, vel.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Anonymous poster hash: e14d9...3a5

Ja, det er så liddli' gøy å være syk og bare gå hjemme og kose seg glugg i hjel hver dag. Godt betalt er det også.

Som sagt, jeg skjønner at det kan være vel så ille med for mye fritid og ingenting å fylle den med. Godt betalt kan det vel aldri bli hvis det skal bli nok til alle som ikke kan jobbe.

Annonse

AnonymBruker

Jeg synes det er litt "flaut" å ikke jobbe. Viss jeg foreksempel skal hente posten klokka 12 er jeg redd for at pensjonist naboene mine skal se meg og lure på hva jeg (som er ung og sprek) gjør hjemme på en hverdag klokka 12..

Liker ikke foreskempel å være ute i hagen før etter klokka 2 eller 3. 

Er det flere som har det sånn?

Anonymous poster hash: 9544d...951
AnonymBruker

Jeg synes det er litt "flaut" å ikke jobbe. Viss jeg foreksempel skal hente posten klokka 12 er jeg redd for at pensjonist naboene mine skal se meg og lure på hva jeg (som er ung og sprek) gjør hjemme på en hverdag klokka 12..

Liker ikke foreskempel å være ute i hagen før etter klokka 2 eller 3. 

Er det flere som har det sånn?

Anonymous poster hash: 9544d...951

Ja, jeg i alle fall har det sånn. Kjenner meg mye igjen i dette. Etter at jeg begynte å bli fysisk aktiv har jeg begynt å skamme meg for det og, men jeg prøver å bare la være å bry meg, jeg må jo bruke kroppen.

AnonymBruker

Som sagt, jeg skjønner at det kan være vel så ille med for mye fritid og ingenting å fylle den med. Godt betalt kan det vel aldri bli hvis det skal bli nok til alle som ikke kan jobbe.

Bryr du deg ikke om hvorfor folk bedømmer deg, og det å ha sosiale relasjoner og vennskap?

AnonymBruker

Jeg tror ikke folk som fungerer normalt sosialt tenker slik, vel.

De kan med hånden på hjertet si at de gjerne hadde ofret sosiale relasjoner, venner, og respekten de generelt sett får fra andre, ja kjæreste og kanskje barn, evnen til intimitet, for å få lov til å sitte hjemme og sløve hver dag? Virker ikke så veldig gjennomtenk på meg.

Annonse

AnonymBruker

De kan med hånden på hjertet si at de gjerne hadde ofret sosiale relasjoner, venner, og respekten de generelt sett får fra andre, ja kjæreste og kanskje barn, evnen til intimitet, for å få lov til å sitte hjemme og sløve hver dag? 

Jeg antar de tror at det er liddli' morro å gå hjemme og kose seg glugg ihjel hver dag og bare gjøre det man har lyst til. De tenker ikke på alt man går glipp av. (noe sånt)

Jeg antar de tror at det er liddli' morro å gå hjemme og kose seg glugg ihjel hver dag og bare gjøre det man har lyst til. De tenker ikke på alt man går glipp av. (noe sånt)

Jeg tror du tar feil. Jeg tror veldig få tror at det er liddelig morro å gå hjemme som uføretrygdet.

Jeg tror ellers det er veldig få som tenker over hvem som er hjemme når - iallefall i områder med litt størrelse. Da jeg tok doktorgrad satt jeg ofte hjemme og jobbet framfor å dra på jobb hvor jeg ble mer forstyrret, og husker jeg leste her inne at flere syns det var pinlig å gå i butikken/ være i hagen/ hente posten etc midt på dagen. Husker at jeg tenkte at jeg faktisk ikke vet om naboene mine drar hjemmefra 07, 12 eller ikke i det heletatt, at jeg selv aldri tenkte over hva naboer tenkte når jeg tasset ut med kaffe og avis midt på dagen, og innså at jeg ikke tenker stort over hva hver og en av naboer gjør for å få smør på skiva. Jeg tror derfor mange trygdede går og kjenner på skam i utrengsmål.

Endret av Kayia
AnonymBruker

Jeg tror du tar feil. Jeg tror veldig få tror at det er liddelig morro å gå hjemme som uføretrygdet.

Jeg tror ellers det er veldig få som tenker over hvem som er hjemme når - iallefall i områder med litt størrelse. Da jeg tok doktorgrad satt jeg ofte hjemme og jobbet framfor å dra på jobb hvor jeg ble mer forstyrret, og husker jeg leste her inne at flere syns det var pinlig å gå i butikken/ være i hagen/ hente posten etc midt på dagen. Husker at jeg tenkte at jeg faktisk ikke vet om naboene mine drar hjemmefra 07, 12 eller ikke i det heletatt, at jeg selv aldri tenkte over hva naboer tenkte når jeg tasset ut med kaffe og avis midt på dagen, og innså at jeg ikke tenker stort over hva hver og en av naboer gjør for å få smør på skiva. Jeg tror derfor mange trygdede går og kjenner på skam i utrengsmål.

"Jeg tror derfor mange trygdede går og kjenner på skam i utrengsmål."

Dette er jeg helt enig i. Det er heller ingen som faktisk misunner oss VÅR hverdag og ha "fri" når de sier de ønsker seg en dag de har muligheten til å sove ut, suse rundt og bare ha fri. En del "uføre" tillegger andre meninger og tanker de faktisk ikke har og gjør hverdagen sin enda litt vanskeligere enn den faktisk bør være. 

Anonymous poster hash: af1ff...236

AnonymBruker

"En del "uføre" tillegger andre meninger og tanker de faktisk ikke har og gjør hverdagen sin enda litt vanskeligere enn den faktisk bør være."

Dette tror jeg du har veldig rett i!

Det er mulig, men jeg føler det er lurt å "ligge lavt". Jeg vet folk hater meg. Men hvem vet, kanskje jeg bare er emo da? Sånn "meg mot verden"; det er jo ganske emo igrunn. Altså ikke moten emo, men den tankegangen. "You and me against the world" - det er både dystert og romantisk på samme tid, men jeg finnes ikke romantisk, dog. Jeg er bare en knark, en gammel knark før jeg vet ordet av det, og så er det over.

Madelenemie

Helt enig.

jeg blir mål og skriveløs når jeg leser alle innbildningene mange gjør seg..:-(

Hvem er egentlig mer opptatt av andre enn seg selv?

Og ikke nytter det skrive noe heller, for mange har bestemt seg for at andre er superfokuserte på dem.

Tror dette skiller psykisk syke fra mer normalbefolkningen.

Det er leit at man ikke når inn med noe som helst fornuft.

AnonymBruker
Tror dette skiller psykisk syke fra mer normalbefolkningen.

Det sier seg vel selv. Hvis man ikke er trygda, så slipper man selvsagt å oppleve dette hatet. Og ikke kom med personlige erfaringer nå, de blir bare anekdotiske. Trygda mennesker er paria.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...