Gå til innhold

Rasisme mot trygdede med dårlig moral

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Vil bare påpeke at å ha dårlig moral ikke er noen vaksine mot å bli/være syk
Trygdede har ikke noen bedre moral enn alle andre i snitt ...

Alle trygdesvindlere har dårlig moral
Men ikke alle med dårlig moral er trygdesvindlere

På forumet her (og ellers i verden) må en virkelig vise frem at en har super moral langt over snittet for at en ikke skal bli mistenkt for å være trygdesvindler, men det er to helt adskilte ting

Hilsen syk person som i tillegg til sykdommen sin mangler empati moral evne til å føle skam etc, men som fortsatt er like syk fordet  .........

Anonymous poster hash: 39d59...dd4

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja, det er enkel logikk. Jeg skjønner ikke hvorfor du tar det opp - er det noen som har beskyldt det for å være svindler, på dette forumet eller andre steder?

Hilsen er som er veldig ambivalent til spørsmålet om han er syk.

Anonymous poster hash: 60a7a...179
AnonymBruker

Rasisme går på en antagelse om rase. Om man er "ekstremt imot" muslimer er man ikke rasist med mindre man retter det mot f.eks. "arabere", som er en folkegruppe, i motsetning til personer som støtter opp eller utøver om en religion.

AnonymBruker

Ja, det er enkel logikk. Jeg skjønner ikke hvorfor du tar det opp - er det noen som har beskyldt det for å være svindler, på dette forumet eller andre steder?

Hilsen er som er veldig ambivalent til spørsmålet om han er syk.

Rasisme går på en antagelse om rase. Om man er "ekstremt imot" muslimer er man ikke rasist med mindre man retter det mot f.eks. "arabere", som er en folkegruppe, i motsetning til personer som støtter opp eller utøver om en religion.

Hei nei var bare noe jeg følte for å si ingen har beskyldt meg for noe men følte at det foregikk noe "skuespill" hvor folk med dårlig moral ble mistenkeliggjort og at derfor folk overdrev sin moral, så ville bare si det jeg hadde på hjertet

Rasismebegrepet er jeg helt enig med deg om, det ble brukt her for å tulle med folk som misbruker ordet hele tiden, det synes jeg er litt morsomt, men det er litt sånn intern spøk med meg selv da :P

AnonymBruker

Hei nei var bare noe jeg følte for å si ingen har beskyldt meg for noe men følte at det foregikk noe "skuespill" hvor folk med dårlig moral ble mistenkeliggjort og at derfor folk overdrev sin moral, så ville bare si det jeg hadde på hjertet

Rasismebegrepet er jeg helt enig med deg om, det ble brukt her for å tulle med folk som misbruker ordet hele tiden, det synes jeg er litt morsomt, men det er litt sånn intern spøk med meg selv da :P

Folk flest overdriver sin moral uansett, i økende grad proporsjonalt med hva man føler man har å miste.

Hva skal man kalle det? Legitimering av negativ forskjellsbehandling av en gruppe mennesker basert på stigma om denne gruppes medlemmers kvaliteter. Noe i den duren. Men men. Vel.

Annonse

AnonymBruker

Vil bare påpeke at å ha dårlig moral ikke er noen vaksine mot å bli/være sykTrygdede har ikke noen bedre moral enn alle andre i snitt ... Alle trygdesvindlere har dårlig moralMen ikke alle med dårlig moral er trygdesvindlere På forumet her (og ellers i verden) må en virkelig vise frem at en har super moral langt over snittet for at en ikke skal bli mistenkt for å være trygdesvindler, men det er to helt adskilte ting Hilsen syk person som i tillegg til sykdommen sin mangler empati moral evne til å føle skam etc, men som fortsatt er like syk fordet  .........  http://en.wikipedia.org/wiki/Correlation_does_not_imply_causation#A_causes_B_and_B_causes_A_.28bidirectional_causation.29 Anonymous poster hash: 39d59...dd4

Hva slags diagnose har man hvis mangler moral og evne til å føle skam? Dyssosial pf?

Anonymous poster hash: e00ce...e67

AnonymBruker

Hva slags diagnose har man hvis mangler moral og evne til å føle skam? Dyssosial pf?

Ja vil være i den retningen eventuelt men skal litt mer til før en får diagnosen da men er godt på vei ;)

Dessuten, siden du nevner det, disse umoralske folkene (dyssosiale) som en da med legfolks logikk skulle vært noen skikkelige trygdesvindlere har lavere sannsynlighet for å bli ufør enn de som ikke er umoralske nok til å få dyssosial diagnosen. Så det viser jo også at denne bruken av moral som indikator på trygdesvindel blir helt feil. 

Sånn er det med den saken

AnonymBruker

http://www.fhi.no/artikler/?id=110462

• Emosjonelt ustabileschizoide og avhengige personlighetstrekk økte risikoen særlig, mens antisosiale trekk reduserte risikoen for å bli uføretrygdet.

AnonymBruker

Ja vil være i den retningen eventuelt men skal litt mer til før en får diagnosen da men er godt på vei ;) Dessuten, siden du nevner det, disse umoralske folkene (dyssosiale) som en da med legfolks logikk skulle vært noen skikkelige trygdesvindlere har lavere sannsynlighet for å bli ufør enn de som ikke er umoralske nok til å få dyssosial diagnosen. Så det viser jo også at denne bruken av moral som indikator på trygdesvindel blir helt feil.  Sånn er det med den saken Anonymous poster hash: 39d59...dd4

Men det er ganske umoralsk å sitte oppe og dole midt på natten da, vel.

Men men.

AnonymBruker

Men det er ganske umoralsk å sitte oppe og dole midt på natten da, vel.

Men men.

Ja vi har dyssosiale trekk begge to, non orntlige badbois (noe sånt)

Annonse

AnonymBruker

Dessuten, siden du nevner det, disse umoralske folkene (dyssosiale) som en da med legfolks logikk skulle vært noen skikkelige trygdesvindlere har lavere sannsynlighet for å bli ufør enn de som ikke er umoralske nok til å få dyssosial diagnosen. Så det viser jo også at denne bruken av moral som indikator på trygdesvindel blir helt feil. 

Sånn er det med den saken

Hurra for logikk, vel.

Så sånn er det med den saken.

*

Koser meg glugg ihjel nå, vel.

AnonymBruker

Skjer med at anonym bruker er så populært for tiden da? Ikke det at jeg ikke vet hvem "dere" tre er da ;)

Anonymous poster hash: d39aa...6f9

We are legion (, noe sånt, vel.)

Så sånn er det.

AnonymBruker

Hurra for logikk, vel.Så sånn er det med den saken. * Koser meg glugg ihjel nå, vel. Anonymous poster hash: 60a7a...179

Nå har vi det liddli' morro, vel.

AnonymBruker

Nå har vi det liddli' morro, vel.

Ja, det er så liddli' morro at man ikke behøver søvn, vel. Men men. Noe må man jo bidra med, selv som trygda.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...