Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fra tid til annen kommer jeg på at, med unntak av en og annen artikkel folk har linket til, så har jeg ikke lest nyheter i år. Husker ikke akkurat når jeg sluttet med det, men det var i fjor ihvertfall. Jeg bestemte meg for å ta en pause fordi jeg opplevde at nyhetene gjorde meg sint, redd, frustrert og oppgitt.

Det er flere grunner til at jeg sluttet å følge med på nyheter. Jeg har konsentrasjonsproblemer og derfor store vanskeligheter med å få med meg hva jeg leser. Når jeg leser en artikkel så er det ofte linker til andre artikler som gjelder samme sak og plutselig sitter jeg der og "fordyper meg" i saken, så blir jeg irritert fordi jeg ikke klarer få med meg det jeg leser, bruker masse tid på å lese om en sak for så å sitte igjen med å nesten ikke huske noenting. Jeg klarer ikke skille all elendigheten fra hverandre. Hvem kriger med hvem og hvorfor. For ikke å snakke om alle navnene, jeg er i utgangspunktet dårlig på navn, og ihvertfall når de ikke er norske. Men hovedgrunnen til at jeg bestemte meg for å ta en pause var disse følelsene jeg skrev over. Jeg opplever at jeg ikke savner å vite hva som skjer i verden, jeg vil ikke vite, jeg har det bedre uten denne informasjonen. Men så lurer jeg jo på, hvor lenge kan man egentlig gå og kun få med seg det andre folk prater om? Er det skadelig på noen måte for meg å ikke følge med på nyheter? Jeg er oversensitiv, jeg blir ikke herdet av å lese om all dritten, jeg blir faktisk bare mer deprimert. Er det flere der ute som ikke følger med på nyhetene?

Skrevet

Har ikke fulgt med på nyheter på mange år. Blir bare stressa, sliten og deprimert av det.

Skrevet

Godt å høre :) Ikke at du blir stressa, sliten og deprimert av det, men at jeg ikke er den eneste som blir det. Da tror jeg at jeg bare fortsetter med å ikke følge med. Jeg har det bedre da.

Gjest Gargamel
Skrevet

Det tyder kanskje på at du har lite overskudd til å tenke på verden utenfor deg selv. Det er ikke så rart i din situasjon med sykdom og utredninger. Når de tingene blir avklart vil du sikkert ha mer energi til å tenke på nyheter.

Jeg følger med på nyheter, men er elendig på å huske navn. Andre husker navnet på alle politikere, men får ikke med seg hva partiene mener. Mange er mer opptatt av mennesker, mens jeg er mer opptatt av sakene.

Skrevet

Det tyder kanskje på at du har lite overskudd til å tenke på verden utenfor deg selv. Det er ikke så rart i din situasjon med sykdom og utredninger. Når de tingene blir avklart vil du sikkert ha mer energi til å tenke på nyheter.

Jeg følger med på nyheter, men er elendig på å huske navn. Andre husker navnet på alle politikere, men får ikke med seg hva partiene mener. Mange er mer opptatt av mennesker, mens jeg er mer opptatt av sakene.

Hmm, ja kanskje det. Om jeg får medisiner som funker så kanskje jeg klarer konsentrere med om hva jeg leser også, da vil det jo ikke gå med like mye tid til lesing, eller forsøk på lesing.

Ja, jeg er nok mer opptatt av sakene enn hva folka heter. Men jeg blir veldig stressa for jeg føler at alt er så negativt og ondt. Krig, sult, vold og død. Også syns jeg ikke media er nøytrale i politiske saker, de vinkler det alltid i en retning. Så stoler jeg ikke på media og ikke på politikerene heller.

stjernestøv
Skrevet

Jeg ser ikke så mye på nyhetene, det er en og annen gang for å få med meg hva som skjer i verden. Forstår at du vil beskytte deg mot det, det er jo nesten bare elendighet. Ikke alle takler det og det er greit. 

Skrevet

Jeg ser ikke så mye på nyhetene, det er en og annen gang for å få med meg hva som skjer i verden. Forstår at du vil beskytte deg mot det, det er jo nesten bare elendighet. Ikke alle takler det og det er greit. 

Ja, det er mye elendighet, men så er det noen som mener at man ikke skal skjerme seg for det. Elendigheten blir ikke borte av den grunn. Men jeg må skjerme meg føler jeg.

stjernestøv
Skrevet

Ja, det er mye elendighet, men så er det noen som mener at man ikke skal skjerme seg for det. Elendigheten blir ikke borte av den grunn. Men jeg må skjerme meg føler jeg.

Det er jo noe hver enkelt må kjenne på, husker til og med da jeg var innlagt. Da var det flere som ikke ville se på nyhetene, og det er jo greit. Ikke alle tåler det, er jo ikke noe mening med det hvis man blir uvel. 

Skrevet

Jeg ser nyheter hver dag. Men jeg har kuttet ned, nøyer meg med 1 sending som regel. Det som gjør meg mest frustrert er IS, og terror. Det provoserer ekstra mye.. Jeg blir og irritert av forsvarsadvokater som bagateliserer, og tannløst rettssytem generelt. Jeg finner mer og mer ut att jeg egentlig er ett konservativt menneske. Hvilket jo er rart, ettersom jeg er trygdet og generelt ikke noe suksessfullt menneske...

AnonymBruker
Skrevet

Det går vel på at vi frykter at helvete kan komme hit til oss, og ikke liker å minnes på det mer enn nødvendig. Det er derfor vi har koselige nyheter også, som Ut i Naturen og Norge Rundt, slik som ungdommen liker vettu.

Anonymous poster hash: 089a6...e3a
Skrevet

Jeg ser nyheter hver dag. Men jeg har kuttet ned, nøyer meg med 1 sending som regel. Det som gjør meg mest frustrert er IS, og terror. Det provoserer ekstra mye.. Jeg blir og irritert av forsvarsadvokater som bagateliserer, og tannløst rettssytem generelt. Jeg finner mer og mer ut att jeg egentlig er ett konservativt menneske. Hvilket jo er rart, ettersom jeg er trygdet og generelt ikke noe suksessfullt menneske...

IS og terror gjør meg også frustrert. Og voldtekt. Også blir jeg irritert for hvordan media klarer henge seg opp i småting. Jeg ser på ting på en helt annen måte enn hvordan det skrives i media og det får meg bare til å føle meg enda mer utafor.

Forsvarsadvokater ja, jeg blir forbanna og har lyst til å riste dem. Jeg tror ikke jeg er hverken det ene eller det andre, men syns slett ikke det er rart at du er et konservativt menneske, ikke slik wiki definerer konservativ ihvertfall. Er nok på en måte ganske konservativ jeg også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...