Gå til innhold

Lite energi

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

Psykiateren sa det var ikke risperdal som gjorde meg tiltaksløs og energiløs, han sa det kunne være andre ting. Snakket litt om depresjon og hva jeg mente om AD, men jeg er jo skeptisk. Men hvis det er depresjon går det vel over av seg selv? Kan ikke ta AD bare fordi det er mistanke om depresjon, det blir for lettvint. Kan det rett og slett være fordi jeg har sittet så lenge i ro, at jeg må ut å bevege meg for å få energi? Det er så utrolig tiltak å gå ut, men jeg må jo bare gjøre det hvis jeg skal bli bedre. Ut i sola sa de i går, men i dag er det regn. Da er det enda mer tiltak. Noen som har erfaring med lite energi, som har fått mer av å bevege seg?

Det er så rart at jeg har hatt så lite energi så lenge, skulle gjerne hatt en forklaring på det. Men det får jeg vel aldri? Siden det er affektivt er det vel bare å vente på opptur? Da får jeg mye energi, men det er jo rart det er flere år siden sist. Da satt jeg faktisk oppe om nettene og uten at jeg ble trøtt, jeg koste meg :)

AnonymBruker
Skrevet

Man blir trøtt og slapp av å være inaktiv. Også viktigå spise sunt, og ikke sove for mye.

Anonymous poster hash: 75216...7fe

stjernestøv
Skrevet

Man blir trøtt og slapp av å være inaktiv. Også viktigå spise sunt, og ikke sove for mye.

Ja det er vel derfor jeg er trøtt og fordi jeg spiser mye sjokolade, men sover ikke for mye. Får skjerpe meg i neste uke, må jo en gang ta tak i det her. Men noen ganger skjønner jeg ikke vitsen. 

stjernestøv
Skrevet

Hvordan skal jeg klare å forandre meg? Det virker så uoverkommelig, jeg vil jo leve sunt. Det er bra for det åndelige også, jeg vil slutte å røyke og overspise. Søren at det skal være så forbaska vanskelig, trenger å legge om hele livsstilen min. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan skal jeg klare å forandre meg? Det virker så uoverkommelig, jeg vil jo leve sunt. Det er bra for det åndelige også, jeg vil slutte å røyke og overspise. Søren at det skal være så forbaska vanskelig, trenger å legge om hele livsstilen min.

Du må bestemme deg for det, og så gjennomføre. Begynn med å kutte ut sdjokolade, og gå en halvtimes tur hver dag.

stjernestøv
Skrevet

Du må bestemme deg for det, og så gjennomføre. Begynn med å kutte ut sdjokolade, og gå en halvtimes tur hver dag.

Har tenkt på det i over et halvt år, kommer aldri igang. Men det er vel bare å ta seg sammen, er ikke flink til det jeg. 

AnonymBruker
Skrevet

Har tenkt på det i over et halvt år, kommer aldri igang. Men det er vel bare å ta seg sammen, er ikke flink til det jeg.

Det skal ikke være lett.

stjernestøv
Skrevet

Det skal ikke være lett.

Nei tydeligvis ikke. Burde hatt klinikker for sånt, livsstilsforandring. 

stjernestøv
Skrevet

Faen! Kunne egentlig tenkt meg å ta slankeoperasjon, men da må man ha en bmi på 40. 

AnonymBruker
Skrevet

Faen! Kunne egentlig tenkt meg å ta slankeoperasjon, men da må man ha en bmi på 40.

Er det ikke enklere, og tryggere, og kutte ut sjokolade og snop?

Anonymous poster hash: 0fa82...9cb

Skrevet

For å få energi må en bruke energi.

Jeg hadde ikke trua på det før, men har erfart at det faktisk stemmer. I tillegg blir ofte søvnen bedre når du har gjort noe fysisk på dagen. Om du ikke klarer en halvtime i starten, start med 10 minutt. Jeg har som mål å gå tur annenhver dag, da blir det litt mer overkommelig.

Etterhvert som du klarer gå en liten tur, så kan du øke tiden ute litt. Og så kan du kutte litt sjokolade, ikke nødvendigvis alt, det føles mer mulig å få til :)

stjernestøv
Skrevet

Er det ikke enklere, og tryggere, og kutte ut sjokolade og snop?

Jo det er vel det kanskje. Bare ser det er mange som har blitt tynne på den måten, men da kan de jo spise svært lite. 

stjernestøv
Skrevet

For å få energi må en bruke energi.

Jeg hadde ikke trua på det før, men har erfart at det faktisk stemmer. I tillegg blir ofte søvnen bedre når du har gjort noe fysisk på dagen. Om du ikke klarer en halvtime i starten, start med 10 minutt. Jeg har som mål å gå tur annenhver dag, da blir det litt mer overkommelig.

Etterhvert som du klarer gå en liten tur, så kan du øke tiden ute litt. Og så kan du kutte litt sjokolade, ikke nødvendigvis alt, det føles mer mulig å få til :)

Du har nok et poeng ja :) 

Jeg må bruke energi, nå har jeg vært på butikken og fikk brukt litt energi selv om jeg ble kjørt dit. Hadde jeg bare kunne holdt meg til sjokolade lørdag, men det er jo hver dag så det er gale. Skulle hatt noe å gjøre, ikke bare sitte inne...noe å gå til. En jobb, men de har jo ikke noe tilbud til uføretrygdede. Kan ikke være besøkstjeneste heller tror jeg, vet ikke om jeg passer til det. Får vel gå mer på dagsenteret da. Jeg bare tenker på å gjøre ting så blir det ikke gjort.

Skrevet

Du har nok et poeng ja :)

Jeg må bruke energi, nå har jeg vært på butikken og fikk brukt litt energi selv om jeg ble kjørt dit. Hadde jeg bare kunne holdt meg til sjokolade lørdag, men det er jo hver dag så det er gale. Skulle hatt noe å gjøre, ikke bare sitte inne...noe å gå til. En jobb, men de har jo ikke noe tilbud til uføretrygdede. Kan ikke være besøkstjeneste heller tror jeg, vet ikke om jeg passer til det. Får vel gå mer på dagsenteret da. Jeg bare tenker på å gjøre ting så blir det ikke gjort.

Ikke prøv å holde deg til kun en dag med sjokolade...kutt litt ned om gangen, da virker det lettere...

Jeg er ufør, har en person i kommunens helsetjeneste som kommer til meg, vi drar på kafè, går turer, prater en gang i uka.

Nå er jeg så heldig at jeg har fått delta i et prosjekt de har gående på DPS her. Trener på å være sosial/omgåes andre mennesker( som også sliter med det), gå turer, lage lunsj, prate, diskutere. Da har jeg noe å gå til tre dager i uka.

Du kan bruke dagsenteret på samme måte, men du må komme deg dit. Prøv å sette deg som mål to dager i uka, èn kan føles vanskeligere. Og møt opp selv om du egentlig ikke har lyst, lysten kommer ofte etterhvert. I alle fall når du har "isolert" deg lenge.

Ellers anbefaler jeg at du går bittelitt, trenger ikke være lange turen i begynnelsen...legger du ut på for lange turer, er det ikke alltid det motiverer for flere når du føler deg utslitt av det, for en tenker ikke på at det blir bedre i lengden.

stjernestøv
Skrevet

Ikke prøv å holde deg til kun en dag med sjokolade...kutt litt ned om gangen, da virker det lettere...

Jeg er ufør, har en person i kommunens helsetjeneste som kommer til meg, vi drar på kafè, går turer, prater en gang i uka.

Nå er jeg så heldig at jeg har fått delta i et prosjekt de har gående på DPS her. Trener på å være sosial/omgåes andre mennesker( som også sliter med det), gå turer, lage lunsj, prate, diskutere. Da har jeg noe å gå til tre dager i uka.

Du kan bruke dagsenteret på samme måte, men du må komme deg dit. Prøv å sette deg som mål to dager i uka, èn kan føles vanskeligere. Og møt opp selv om du egentlig ikke har lyst, lysten kommer ofte etterhvert. I alle fall når du har "isolert" deg lenge.

Ellers anbefaler jeg at du går bittelitt, trenger ikke være lange turen i begynnelsen...legger du ut på for lange turer, er det ikke alltid det motiverer for flere når du føler deg utslitt av det, for en tenker ikke på at det blir bedre i lengden.

Får prøve å kutte ned litt om gangen da. Sykepleieren nevnte det for meg igjen nå, at jeg kunne søke om at noen fra dagsenteret kom hjem til meg. Den personen kunne også få meg med ut, tror jeg skal si ja til det. 

Syns det opplegget du er med på høres veldig bra ut, kunne godt tenkt meg å vært med på noe sånt. Det er synd det ikke er noe her. Før gikk jeg i gruppe og det savner jeg, rart de sluttet med det. På mandager går jo dagsenteret tur, men jeg syns ofte de går så langt. Er ikke vant til å gå jeg nå og de går ihvertfall en time, har liksom nok med å gå til dagsenteret jeg. Får heller satse på å gå dit to ganger i uka da, eller en gang. 

stjernestøv
Skrevet

De er jo skikkelig flinke de som tar slankeoperasjon, tenk så lite de kan spise? Det kan ikke være lett. 

AnonymBruker
Skrevet

De er jo skikkelig flinke de som tar slankeoperasjon, tenk så lite de kan spise? Det kan ikke være lett.

Sannsnligvis ganske lett når man spyr hvis man spiser for mye. Noe sånt, vel.

Skrevet

Vel, det er nok ikke bare bare det heller. Det er helt omlegging av kostholdet og små mengder de kan innta hvis det skal være vellykka

Det er ikke noe vits i at jeg tenker slankeoperasjon, vil aldri få så lenge jeg har spiseforstyrrelse. Legen som har sagt det, selv om jeg er overvektig. Jeg må få orden på matinntaket før jeg i det hele tatt kan tenke tanken. Nå spiser jeg to ganger om dagen, så er blitt bedre i alle fall

stjernestøv
Skrevet

Sannsnligvis ganske lett når man spyr hvis man spiser for mye. Noe sånt, vel.

Å gjør man det? Uff, høres ikke greit ut, har hørt de kan bare spise en ts i begynnelsen. Ikke mye å bli mett på, rart at de spiser så lite. Vet jo jeg bør spise lite og.

stjernestøv
Skrevet

Vel, det er nok ikke bare bare det heller. Det er helt omlegging av kostholdet og små mengder de kan innta hvis det skal være vellykka

Det er ikke noe vits i at jeg tenker slankeoperasjon, vil aldri få så lenge jeg har spiseforstyrrelse. Legen som har sagt det, selv om jeg er overvektig. Jeg må få orden på matinntaket før jeg i det hele tatt kan tenke tanken. Nå spiser jeg to ganger om dagen, så er blitt bedre i alle fall

Spiser du bare to ganger om dagen? Det var lite, frokost og middag da? Sikkert ikke lett å ha spiseforstyrrelse, jeg hadde jo bulemi i min ungdom men det er jo lenge siden. Da var jeg tynn og trente mye, skulle ønske jeg klarte det nå. Tenk jeg var ute og jogget tidlig om morningen, og trente på treningsapparat som vi hadde. Var flink da, jeg har blitt gammel og grå :) Men skal virkelig prøve å ta meg sammen. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...