AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 Del Skrevet 1. mai 2015 Endelig vet jeg hva jeg skal ha på meg på 17. mai og i de konfirmasjonene jeg skal i nå i mai Bunadpolitiet kan si hva de vil, men jeg har dessverre ikke råd til å kjøpe meg en bunad 20-30 tusen.... Jeg har søljer fra da jeg var konfirmant. Den bunaden solgte jeg da jeg var student pga jeg trengte pengene og ikke hadde plass - og dessuten ikke brydde meg om bunad. Nå savner jeg litt en bunad, for jeg føler et visst motepress hver 17. mai. Man er liksom ikke en av gjengen når man ikke har bunad... Man snakker om motepress blant ungdom, men det er det sannelig blant voksne og. Spesielt 17. mai. Bunad er ikke mote - men det er noe man må ha, for da viser man at man er stolt av hjemlandet sitt og tradisjoner - og at money is no problem. Ikke råd sier du? Neh, besteforeldre kan jo spandere til konfirmasjonen. Jada, alle har rike besteforeldre - not... . eller besteforeldre som elsker å sy bunader - not.... Man må se litt videre. Det er en kostbar investering. Selv om jeg aldri hadde solgt bunaden min som jeg fikk til konfirmasjonen, så hadde den neppe passet i dag, samme hvor mye jeg sydde den ut. Kanskje kjøper jeg meg en ny bunad - når jeg blir sånn i 50 årene. For da er huslånet nedbetalt og ungene flyttet ut. Nå må vi prioritere å betale huslån, barnehage, sfo, klær og ting til ungene, mat.... ferie (og vi har ikke råd til dyre sydenferier bare så det er sagt).... så da kommer bunad nederst på lista. Sånn er det bare. Egentlig har jeg ikke råd til festdrakt heller for de koster fra 1500 og opptil 10-12 tusen for de fineste (muligens enda mer, men dette er håndsydde og vel så bra kvalitet som ekte bunader). Sparkjøp har en veldig fin en nå, så denne går jeg for. Måtte kjøpe cape og bunadsko og, så det ble over 2000. Vanligvis hadde jeg ikke kjøpt meg en kjole til mer enn 500 til en slik anledning, men nå har jeg en drakt jeg kan bruke hver 17. mai og kanskje til konfirmasjoner og. Jeg har to jenter som skal konfirmeres om noen få år, så jeg prøver å spare så i alle fall de kan få originale bunader. Ønske seg søljer med slekta... Festdraktene som selges nå er mye finere enn de som var, og det ser jo like staselig ut. Jeg syns det er litt kjedelig der jeg bor, de fleste går i sunnmørsbunader. Den er pen, men når alle går rundt i det - så ser det kjedelig ut. Så da er det et spennende innslag med litt andre bunader og festdrakter også.... og ikke minst vanlige penklær God 1. mai folkens! Og ikke se stygt på de som bare har en "kopi".Den er minst like pen som din bunad som du kanskje har vært så heldig å arve. Anonymous poster hash: e61e2...cf4 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/405494-har-kj%C3%B8pt-meg-festdrakt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xtra Skrevet 1. mai 2015 Del Skrevet 1. mai 2015 Endelig vet jeg hva jeg skal ha på meg på 17. mai og i de konfirmasjonene jeg skal i nå i mai Bunadpolitiet kan si hva de vil, men jeg har dessverre ikke råd til å kjøpe meg en bunad 20-30 tusen.... Jeg har søljer fra da jeg var konfirmant. Den bunaden solgte jeg da jeg var student pga jeg trengte pengene og ikke hadde plass - og dessuten ikke brydde meg om bunad. Nå savner jeg litt en bunad, for jeg føler et visst motepress hver 17. mai. Man er liksom ikke en av gjengen når man ikke har bunad... Man snakker om motepress blant ungdom, men det er det sannelig blant voksne og. Spesielt 17. mai. Bunad er ikke mote - men det er noe man må ha, for da viser man at man er stolt av hjemlandet sitt og tradisjoner - og at money is no problem. Ikke råd sier du? Neh, besteforeldre kan jo spandere til konfirmasjonen. Jada, alle har rike besteforeldre - not... . eller besteforeldre som elsker å sy bunader - not.... Man må se litt videre. Det er en kostbar investering. Selv om jeg aldri hadde solgt bunaden min som jeg fikk til konfirmasjonen, så hadde den neppe passet i dag, samme hvor mye jeg sydde den ut. Kanskje kjøper jeg meg en ny bunad - når jeg blir sånn i 50 årene. For da er huslånet nedbetalt og ungene flyttet ut. Nå må vi prioritere å betale huslån, barnehage, sfo, klær og ting til ungene, mat.... ferie (og vi har ikke råd til dyre sydenferier bare så det er sagt).... så da kommer bunad nederst på lista. Sånn er det bare. Egentlig har jeg ikke råd til festdrakt heller for de koster fra 1500 og opptil 10-12 tusen for de fineste (muligens enda mer, men dette er håndsydde og vel så bra kvalitet som ekte bunader). Sparkjøp har en veldig fin en nå, så denne går jeg for. Måtte kjøpe cape og bunadsko og, så det ble over 2000. Vanligvis hadde jeg ikke kjøpt meg en kjole til mer enn 500 til en slik anledning, men nå har jeg en drakt jeg kan bruke hver 17. mai og kanskje til konfirmasjoner og. Jeg har to jenter som skal konfirmeres om noen få år, så jeg prøver å spare så i alle fall de kan få originale bunader. Ønske seg søljer med slekta... Festdraktene som selges nå er mye finere enn de som var, og det ser jo like staselig ut. Jeg syns det er litt kjedelig der jeg bor, de fleste går i sunnmørsbunader. Den er pen, men når alle går rundt i det - så ser det kjedelig ut. Så da er det et spennende innslag med litt andre bunader og festdrakter også.... og ikke minst vanlige penklær God 1. mai folkens! Og ikke se stygt på de som bare har en "kopi".Den er minst like pen som din bunad som du kanskje har vært så heldig å arve. Anonymous poster hash: e61e2...cf4 Håper du blir fornøyd med drakten din. Et altrnativ kunne jo være å kjøpe brukt bunad på finn.no; der finnes litt av hvert. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/405494-har-kj%C3%B8pt-meg-festdrakt/#findComment-3628321 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 Del Skrevet 1. mai 2015 Endelig vet jeg hva jeg skal ha på meg på 17. mai og i de konfirmasjonene jeg skal i nå i mai Bunadpolitiet kan si hva de vil, men jeg har dessverre ikke råd til å kjøpe meg en bunad 20-30 tusen.... Jeg har søljer fra da jeg var konfirmant. Den bunaden solgte jeg da jeg var student pga jeg trengte pengene og ikke hadde plass - og dessuten ikke brydde meg om bunad. Nå savner jeg litt en bunad, for jeg føler et visst motepress hver 17. mai. Man er liksom ikke en av gjengen når man ikke har bunad... Man snakker om motepress blant ungdom, men det er det sannelig blant voksne og. Spesielt 17. mai. Bunad er ikke mote - men det er noe man må ha, for da viser man at man er stolt av hjemlandet sitt og tradisjoner - og at money is no problem. Ikke råd sier du? Neh, besteforeldre kan jo spandere til konfirmasjonen. Jada, alle har rike besteforeldre - not... . eller besteforeldre som elsker å sy bunader - not.... Man må se litt videre. Det er en kostbar investering. Selv om jeg aldri hadde solgt bunaden min som jeg fikk til konfirmasjonen, så hadde den neppe passet i dag, samme hvor mye jeg sydde den ut. Kanskje kjøper jeg meg en ny bunad - når jeg blir sånn i 50 årene. For da er huslånet nedbetalt og ungene flyttet ut. Nå må vi prioritere å betale huslån, barnehage, sfo, klær og ting til ungene, mat.... ferie (og vi har ikke råd til dyre sydenferier bare så det er sagt).... så da kommer bunad nederst på lista. Sånn er det bare. Egentlig har jeg ikke råd til festdrakt heller for de koster fra 1500 og opptil 10-12 tusen for de fineste (muligens enda mer, men dette er håndsydde og vel så bra kvalitet som ekte bunader). Sparkjøp har en veldig fin en nå, så denne går jeg for. Måtte kjøpe cape og bunadsko og, så det ble over 2000. Vanligvis hadde jeg ikke kjøpt meg en kjole til mer enn 500 til en slik anledning, men nå har jeg en drakt jeg kan bruke hver 17. mai og kanskje til konfirmasjoner og. Jeg har to jenter som skal konfirmeres om noen få år, så jeg prøver å spare så i alle fall de kan få originale bunader. Ønske seg søljer med slekta... Festdraktene som selges nå er mye finere enn de som var, og det ser jo like staselig ut. Jeg syns det er litt kjedelig der jeg bor, de fleste går i sunnmørsbunader. Den er pen, men når alle går rundt i det - så ser det kjedelig ut. Så da er det et spennende innslag med litt andre bunader og festdrakter også.... og ikke minst vanlige penklær God 1. mai folkens! Og ikke se stygt på de som bare har en "kopi".Den er minst like pen som din bunad som du kanskje har vært så heldig å arve. Anonymous poster hash: e61e2...cf4 Har selv aldri kjent på bunadspress, men det er kanskje mer av det andre steder i landet enn de stedene jeg har bodd. Kos deg med drakta, ikke bry deg om hva andre måtte tenke om bunad/festdrakt (om de i det hele tatt tenker noe) - smil om kapp med sola og ting blir bra, hurraaaa! God 1. mai til deg også Anonymous poster hash: 8afe8...292 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/405494-har-kj%C3%B8pt-meg-festdrakt/#findComment-3628336 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2015 Del Skrevet 9. mai 2015 Trådstarter her Har fått drakten nå Den passet fint, men litt småtrang rundt bringa - men det går akkurat. Men jeg kom på hvorfor jeg solgte bunaden min. Herlighet for et styr å få på seg alt... og varmt! Jeg håper det ikke blir tropevarme som de ble sist 17. mai! jeg vurderte å ha denne på konfirmasjonene jeg skal i, men tror jaggu jeg holder meg til 17. mai. Har en fin kjole som passer til den anledningen... jaja, kanskje greit å teste festdrakt til et par tusen før man går til innkjøp av en bunad til 30 tusen....... skreddersydd til egne mål. De blir jo bare hengende i skapet. Men det er fint å se på da, jeg så skikkelig 17. mai ut og det så like 17. mai ut som enhver bunad. Den var laget i ull og polyester og må veie et tonn.......... puh! Kjøpte cape og regncape også så jeg er sikret om det skulle bli drittvær 17. mai. Det hender sg jo at det både snør og sludder denne dagen og så.... her er man beredt Anonymous poster hash: e61e2...cf4 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/405494-har-kj%C3%B8pt-meg-festdrakt/#findComment-3630051 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.