Gå til innhold

Er det noe i det?

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

Tenk positive tanker, si positive ordgjør positive handlinger og det positive gror. 

Skrevet

Tenk positive tanker, si positive ordgjør positive handlinger og det positive gror. 

Jeg tror det ligger mye i det ordtaket. Samtidig tror jeg det er et ordtak som vi bør være forsiktig med hvis vi bruker det på deprimerte mennesker. Jeg tror ikke vi i alle situasjoner og med forskjellige psykiske lidelser er fullt i stand til å tenke positivt. Jeg blir veldig frustrert av å høre det ordtaket når jeg ikke er bra. Men for alle er det noe å jobbe mot. Hvis vi klarer det så har det positiv virkning på oss.

stjernestøv
Skrevet

Jeg tror det ligger mye i det ordtaket. Samtidig tror jeg det er et ordtak som vi bør være forsiktig med hvis vi bruker det på deprimerte mennesker. Jeg tror ikke vi i alle situasjoner og med forskjellige psykiske lidelser er fullt i stand til å tenke positivt. Jeg blir veldig frustrert av å høre det ordtaket når jeg ikke er bra. Men for alle er det noe å jobbe mot. Hvis vi klarer det så har det positiv virkning på oss.

Ja og hvis vi gjør ting som gleder oss vil vi vel automatisk tenke positivt? Men det er det og, å finne noe som gir glede. Ja det er jo noe å jobbe mot, tenk om alt kunne bare vært positivt. Men det er vel ingen som har det positivt hele tiden?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener det er *noe* i det, men ikke slik at det er den eneste, fulle sannhet . Det er bare et ordtak som mange finner noe sant i, akkurat som 'bedre føre var enn etter snar', 'Fra bunnen kan det bare gå oppover', borte bra, men hjemme best osv.

Anonymous poster hash: e5be5...f2a

stjernestøv
Skrevet

Jeg mener det er *noe* i det, men ikke slik at det er den eneste, fulle sannhet . Det er bare et ordtak som mange finner noe sant i, akkurat som 'bedre føre var enn etter snar', 'Fra bunnen kan det bare gå oppover', borte bra, men hjemme best osv.

Anonymous poster hash: e5be5...f2a

Er noe i de ordtakene også ja.

AnonymBruker
Skrevet

Helt klart at det er noe i det. Men det forutsetter at situasjonen du befinner deg i gjør at det er mulig å ta et aktivt valg i å tenke positivt. 

Anonymous poster hash: 0c1c6...349
stjernestøv
Skrevet

Helt klart at det er noe i det. Men det forutsetter at situasjonen du befinner deg i gjør at det er mulig å ta et aktivt valg i å tenke positivt. 

Anonymous poster hash: 0c1c6...349

Og ikke minst se det positive i andre. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...