Gå til innhold

Behandling for sosialangst i visse settninger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det noe håp eller bra terapi for sånne som meg? Jeg har ikke angst for å gå i butikken, kjøre buss, tog, fly ( den er jeg nesten kvitt), men jeg har fått angst for mennesker! Jeg har angst for noen typer mennesker, de som fremstår som veldig oppegående på en måte, eller kanskje bare helt normale mennesker med normale følelser, faktisk.

Jeg er så lei av å nedvurdere meg selv og analysere meg selv og tenke stygge tanker om meg selv. Jeg synes ikke terapien jeg går i hjelper noe særlig. Er det ingen muligheter for å bli bedre? Er dette genetisk? Jeg fikk i går vite at min mor også hadde helseangst og mye temperatment da hun var yngre. Jeg misliker å være lik henne! Jeg misliker den "barnslige" siden av meg selv.

Er det noen som er spesialister på sånt? Jeg orker ikke å ha det sånn lenger!!

Skrevet

Jeg tror dette er mer autoritetsangst og dårlig selvtillit enn sosial angst.

Med bedret selvtillit tror jeg du i større grad slutter å være så engstelig for slike mennesker og situasjoner. Kanskje det er det du bør jobbe med, ikke sosial angst som sådan. For jeg tror ikke det er der problemet ligger.

Skrevet

Jeg tror dette er mer autoritetsangst og dårlig selvtillit enn sosial angst.

Med bedret selvtillit tror jeg du i større grad slutter å være så engstelig for slike mennesker og situasjoner. Kanskje det er det du bør jobbe med, ikke sosial angst som sådan. For jeg tror ikke det er der problemet ligger.

Ja, jeg tror du har rett. Jeg svinger mye. Kan føle meg bra, alt ettersom hvem jeg er sammen med. Skulle ønske jeg kunne ha tryggheten i meg selv.

Vi har bl.a. hatt en ny leder på jobb kun for et par måneder, og vanligvis er jeg imøtekommende, men har ikke hatt noe interesse av å bli kjent med vedkommende for jeg jobber ikke fullt uansett. Dessuten har vi alltid styrt oss selv uten noen leder særlig tilstede. Jeg brenner jo ikke for jobben min lenger, er flau over jobben min og har ingen interesse for den lenger. Dessuten har vi en "nordlandstrompet" som tar over styringa så vi andre gidder ikke prøve å si noe lenger.

På tide å bytte sikkert!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...