Gå til innhold

Gjør alle / de fleste dette?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Føler jeg er plaget med at jeg hele tiden tenker ut hva andre potensielt sier (eller tenker). Men, kanskje alle / de fleste mennesker egentlig er sånn, og det bare er jeg som syns det er et problem?

Anonymous poster hash: 73f8c...2a9
AnonymBruker
Skrevet

Føler jeg er plaget med at jeg hele tiden tenker ut hva andre potensielt sier (eller tenker). Men, kanskje alle / de fleste mennesker egentlig er sånn, og det bare er jeg som syns det er et problem?

Hvem vet.

Anonymous poster hash: d9701...00a

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Nei, de aller fleste tenker ikke på dette.

AnonymBruker
Skrevet

Da har jeg kanskje en psykisk sykdom da. :)

AnonymBruker
Skrevet

Da har jeg kanskje en psykisk sykdom da. :)

Det er ikke noe å være glad for, vel?

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noe å være glad for, vel?

Jo, for da er det mer "riktig" det jeg har fått av hjelp. Og det forandrer ikke hvordan jeg har det. Så det er absolutt noe jeg håper på.

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an ¨på hva du tenker på.  Hvis du selger varer eller tjenester er det naturlig at du tenker på hva kundene synes, men hvis du lurer på hva naboene mener om deg så tror jeg ikke du er i flertallet.

Anonymous poster hash: 92096...c41
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an ¨på hva du tenker på.  Hvis du selger varer eller tjenester er det naturlig at du tenker på hva kundene synes, men hvis du lurer på hva naboene mener om deg så tror jeg ikke du er i flertallet.

Anonymous poster hash: 92096...c41

Grubler mye på hva hvem som helst sier. Mennesker her jeg bor. Folk som ser meg på gata, naboer, familie, fastlege, de på NAV, etc.

Jeg liker lager meg en "tale" i hodet, med hva de sier. Det er sånn "han er...", og det er gjerne en diskusjon mellom ulike. Men hva en person sier kan variere fra det ene til det andre også. Kommer nok an på hva slags sinnsstemning jeg er i.

Det foregår både når andre ser meg, eller er i nærheten av meg (da føler jeg at disse tingene blir sagt der og da), men når de er andre steder så er det mest at jeg bare "ser for meg" dette, liksom teorier jeg lager meg.

Det er mye negative ting, men det kan også være positive ting. Som "han er veldig smart, det er synd han skulle bli psyk", eller "hadde han slanket seg hadde han vært fin".

Alt dette surrer og går i hodet mitt mye av tiden. I skrivende stund er jeg ganske fokusert på noe på dataen, og det hjelper, men det er egentlig ikke så ofte jeg klarer å fokusere på denne måten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...