Gå til innhold

Angst/depresjon

Anbefalte innlegg

Molly 1964
Skrevet

Jeg går på 30 mg cipralex og 150 mg Lamictal, jeg har blitt bedre men føler at det er et stykke igjen med både angsten og depresjonen. Jeg kan føle meg helt ok et øyeblikk ,men plutselig (som kastet på meg) kommer en helt grusom følelse av håpløshet, vondt i magen og svarte tanker( som en skikkelig fylleangst)det kan komme flere ganger i løpet av dagen.

Virker lamictal på angsten også ?

Er det en annen medisin som kan virke bedre enn lamictal( har ikke testet serumsnivået ennå)

Serumsnivået på cipralex er bra ifølge psykiater.

jeg går til psykolog på nordrev.ds og er snart ferdig der, for man kan visst bare gå der i 6 mnd.jeg vil gjerne gå der lengre og lurer på om legen kan sende er ny henvisning?

Molly 1964
Skrevet

Hei NHD

Jeg går på 30 mg cipralex og 150 mg Lamictal, jeg har blitt bedre men føler at det er et stykke igjen med både angsten og depresjonen. Jeg kan føle meg helt ok et øyeblikk ,men plutselig (som kastet på meg) kommer en helt grusom følelse av håpløshet, vondt i magen og svarte tanker( som en skikkelig fylleangst)det kan komme flere ganger i løpet av dagen.

Virker lamictal på angsten også ?

Er det en annen medisin som kan virke bedre enn lamictal( har ikke testet serumsnivået ennå)

Serumsnivået på cipralex er bra ifølge psykiater.

jeg går til psykolog på nordrev.ds og er snart ferdig der, for man kan visst bare gå der i 6 mnd.jeg vil gjerne gå der lengre og lurer på om legen kan sende er ny henvisning?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du bør måle serumkonsentrasjon. En økning av Lamictal KAN hjelpe på det du beskriver.

Molly 1964
Skrevet

Det skal jeg få gjort.

Men hjelper lamictal på angst også?

Det er ikke alltid jeg klarer å skille angst og depresjon, får jeg angst av å være deprimert eller blir jeg deprimert av å ha angst? det kan jeg sitte og gruble på.

Molly 1964
Skrevet

Til NHD

Det skal jeg få gjort.

Men hjelper lamictal på angst også?

Det er ikke alltid jeg klarer å skille angst og depresjon, får jeg angst av å være deprimert eller blir jeg deprimert av å ha angst? det kan jeg sitte og gruble på.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ved de aller dypeste depresjoner forsvinner alle følelser - også angst.

Ellers vil mer depresjon ofte gi mer angst og omvendt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...