Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er invitert på sommerfest på jobben, og det er litt spesielt i år pga et par skal gå ut i permisjon, så det blir litt avskjedsfest for de.
Problemet er at jeg har så dårlig råd for tiden. Jeg skal i et par konfirmasjoner pluss jeg har et par venner som har konfirmanter som må få en gave, pluss vi driver og pusser opp og andre utgifter.

De skal leie et sted til denne festen og det pleier å koste noen hundrelapper. 

I tillegg må vi ha med egen drikke. 
Bare småpenger for enkelte, men for meg så teller hver hundrelapp - i alle fall denne måneden.

Hva ville dere gjort? Skal jeg gå eller ei? 
Og skal jeg si det som det er - at det er pga dårlig råd jeg sier nei (er det lov å ha dårlig råd nå til dags? Føler man blir uglesett og sett ned på........) - eller finne på en hvit løgn, som at jeg er invitert et annet sted.......

Ellers så er jeg egentlig ikke så glad i fest og slikt, foretrekker tid med familien. Kollegene ser jeg hver dag - så jeg føler egentlig ikke så mye behov for å se de på fritiden - helt ærlig hehe :) 

Anonymous poster hash: f96e5...1a7
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/405564-sommerfest/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gargamel

Jeg ville valgt å gå, men det er lov å la være. Du trenger ikke lyve, men bare si at det er mye som skjer og at du føler behov for å slappe av med familien.

Jeg ville ikke sagt det var pga dårlig råd, hvis ikke du ønsker å sende et signal om at festen burde vært gratis. Du risikerer at firmaet eller andre vil betale for deg, og du er egentlig ikke interessert en gang.

Du kan godt være åpen om dårlig råd i andre sammenhenger.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/405564-sommerfest/#findComment-3629133
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...