Gå til innhold

Hvor lenge har du hatt ditt kjæledyr?

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt min kattedame i snart 15 år nå. Hun var minst 2 år når jeg fikk henne. Jeg har ingen venner i dag som jeg har kjent i over 10 år som jeg fremdeles har månedlig kontakt med. Bare familie sporadisk. Har ingen søsken eller forelde i live, så Sussi er  dag "min store kjærlighet " samboer og "kosedyr". Må snart

skaffe meg en kattunge, orker ikke å leve uten minst 1 kjæledyr. Med noe overvekt, og 10 meter fra en riksvei,vil hun ikke bli 20 år. Datteren hennes ble påkjørt, og ble bare 3-4 år.

Er du som jeg, har du nesten bedre kontakt med dyr, enn med mennesker. Har også god kontakt med hunder og hester. de kommer alltid når jeg smatter og har frisk gress til de.

Fortsetter under...

Ja, jeg er som deg. Har to hunder nå. Han ene er 1,5 år og han andre er 3,5 mnd :) Den forrige hunden min døde brått da han var 7 år. Jeg gikk i 10 dager uten hund og det var ganske jævlig. Jeg klarer ikke bo sammen med andre mennesker, men jeg klarer ikke bo uten dyr, spesielt hund.

Annonse

Godt å høre at det ikke bare er meg. Jeg føler at folk ikke forstår hvordan jeg kan sette hundene mine så høyt.

Helt enig med dere.

Og så er det så godt å stå opp om morgenen til noen som er så glad for å se deg at den holder på å lette pga halen :)

Jeg vil anbefale hund til folk som er ensomme, ufør, har angst osv. Om en vil kan en Feks lettere komme i kontakt med andre, og en blir tvunget til å gå turer, i tillegg har en en god venn og som aldri sladrer til noen :) men en må selvsagt klare å ta seg av den, så en bør tenke nøye gjennom det.

Vi har fått et bedre liv pga hunden pga flere ting.

Helt enig med dere.

Og så er det så godt å stå opp om morgenen til noen som er så glad for å se deg at den holder på å lette pga halen :)

Jeg vil anbefale hund til folk som er ensomme, ufør, har angst osv. Om en vil kan en Feks lettere komme i kontakt med andre, og en blir tvunget til å gå turer, i tillegg har en en god venn og som aldri sladrer til noen :) men en må selvsagt klare å ta seg av den, så en bør tenke nøye gjennom det.

Enig. Men man må like dyr da :) Jeg vet om ei, hunden hennes fikk aldri tur og ble bare luftet i hagen. Da syns jeg ikke man skal ha hund. Man må klare å ta ansvaret.

Vi har alltid kosestund på morgenen før de våkner ordentlig og begynner å mase om mat og tur :) Og halen er søt, når den går i hundre :)

Enig. Men man må like dyr da :) Jeg vet om ei, hunden hennes fikk aldri tur og ble bare luftet i hagen. Da syns jeg ikke man skal ha hund. Man må klare å ta ansvaret.

Vi har alltid kosestund på morgenen før de våkner ordentlig og begynner å mase om mat og tur :) Og halen er søt, når den går i hundre :)

Ja, det er stort anvsvar å ha dyr. Jeg kjente også ei som aldri gikk tur, ble deprimert av å se det, jeg.

Jeg har også kosestund med katten om morgenen.. kommer meg nesten ikke tidsnok på jobb.. he-he.

Helt enig med dere.

Koselig:) Er koseligere å komme hjem etter jobb også ( bortsett fra dårlig samvittighet når en må gå fra katten:(

Ja, det er stort anvsvar å ha dyr. Jeg kjente også ei som aldri gikk tur, ble deprimert av å se det, jeg.

Jeg har også kosestund med katten om morgenen.. kommer meg nesten ikke tidsnok på jobb.. he-he.

Jeg også, hun trodde hun var verdensmester på hund, men de fikk aldri tur, ikke rart de stakk av noen ganger. Mine er mye ute i hagen, han ene liker å ligge ut. Men de får turer hver dag og trening flere ganger i uka.

Annonse

Jeg også, hun trodde hun var verdensmester på hund, men de fikk aldri tur, ikke rart de stakk av noen ganger. Mine er mye ute i hagen, han ene liker å ligge ut. Men de får turer hver dag og trening flere ganger i uka.

Hundene dine er heldige! Dem har det nok som plommen i egget da:)

Hvis hunden ikke får tur så er det dyremishandling, etter min mening. Og det står også noe om det i dyrevelferdsloven mener jeg. Det er trist at folk skaffer seg dyr uten å ta nok ansvar!

Hundene dine er heldige! Dem har det nok som plommen i egget da:)

Hvis hunden ikke får tur så er det dyremishandling, etter min mening. Og det står også noe om det i dyrevelferdsloven mener jeg. Det er trist at folk skaffer seg dyr uten å ta nok ansvar!

Hehe...jeg håper de har det, men noen ganger er de ikke enige med meg :P Når de ikke får jage fugler f.eks ;)

Ja, det mener jeg også. Jeg husker ikke akkurat nå, men tror det er mest snakk om lufting i dyrevelferdsloven. Hunden skal ut minst 3 ganger om dagen (eller noe sånt, husker ikke helt). Har tulla litt med det når vi er på tur på fjellet og sover ute. Da er jo hundene ute bare en gang i løpet av dagen.

Jeg syns det er merkelig at folk skaffer seg hund også orker de ikke gå tur. Egoistisk er det faktisk.

Har hatt pus i 3år, han var vel 1-2år da vi fikk ham.

Hjemløs katt, skjønner ikke at folk bare kan dumpe katter(eller andre dyr)...

Feriekatter har jeg hørt om. Folk skaffer katt for å ha på campingen også lar de katten bli igjen der når de reiser hjem. Hvor hjerteløs får man være lurer jeg da. Jeg hadde ikke dumpa en mus engang. Pusen din var heldig som traff deg da.

Hehe...jeg håper de har det, men noen ganger er de ikke enige med meg :P Når de ikke får jage fugler f.eks ;)

Ja, det mener jeg også. Jeg husker ikke akkurat nå, men tror det er mest snakk om lufting i dyrevelferdsloven. Hunden skal ut minst 3 ganger om dagen (eller noe sånt, husker ikke helt). Har tulla litt med det når vi er på tur på fjellet og sover ute. Da er jo hundene ute bare en gang i løpet av dagen.

Jeg syns det er merkelig at folk skaffer seg hund også orker de ikke gå tur. Egoistisk er det faktisk.

Feriekatter har jeg hørt om. Folk skaffer katt for å ha på campingen også lar de katten bli igjen der når de reiser hjem. Hvor hjerteløs får man være lurer jeg da. Jeg hadde ikke dumpa en mus engang. Pusen din var heldig som traff deg da.

Jeg mener seriøst at det er syke folk som har hjerte til å gjøre noe sånt. Hadde jeg gjort det, hadde jeg slitt med det resten av mitt liv. Jeg hadde aldri greid å være noe annet enn snill med dyret mitt. Man har ansvar for det livet ut.

Vi fikk en omplasseringskatt for ca 2 mnd. siden. Det er såå godt å se hvor godt den har det. Fra å være så redd når den kom hit, til å vise full tillitt etter noen dager. Den var redd, men samtidi nysgjerri. Så jeg viste den rundt hvor i huset og passet på den hele tiden ( he-he). Man får igjen det dobbelte!! Har aldri vært så glad i noen før.

Jeg mener seriøst at det er syke folk som har hjerte til å gjøre noe sånt. Hadde jeg gjort det, hadde jeg slitt med det resten av mitt liv. Jeg hadde aldri greid å være noe annet enn snill med dyret mitt. Man har ansvar for det livet ut.

Vi fikk en omplasseringskatt for ca 2 mnd. siden. Det er såå godt å se hvor godt den har det. Fra å være så redd når den kom hit, til å vise full tillitt etter noen dager. Den var redd, men samtidi nysgjerri. Så jeg viste den rundt hvor i huset og passet på den hele tiden ( he-he). Man får igjen det dobbelte!! Har aldri vært så glad i noen før.

Jeg klarer ikke å se dyr som pines. Jeg blir fysisk dårlig av det. En gang jeg var på ferie i utlandet ba samboer meg snu meg vekk, men da måtte jeg selvølgelig se, fordi jeg er altfor nysgjerring, og det var en svært skjerm om dyreplageri, det var en demonstrasjon. Jeg måtte sette meg ned, og kastet nesten opp. Hele kvelden var ødelagt.

Jeg måtte drepe en mus en gang.. Passet en katt som dro meg seg en halvdø mus inn! Jeg har angst for mus. Men måtte bare fanget den og slapp en stor stein over den så den slapp å pines. Fyttikatta. Det var jævlig!

Madelenemie

Hei.

Jeg har mange dyr, så dagen min starter tidlig med rett og slett dyrestell.

Dyr betyr mye for meg, jeg likestiller imidlertid ikke dyr og mennesker.

Jeg hadde hørte en gang en dyreekstremist, "venn", som sa hun ikke visste om hun ville reddet et barn eller en kattunge som holdt på å drukne, hun hadde ikke klart å velge hvis hun bare kunne reddet en, da hadde jeg rett og slett ikke ord!

Jeg syns også det er mye ulogikk i oppmerksomheten våre utvalgte husdyr-raser har og får, mens flertallet ellers lukker øynene for den dyremishandling som daglig foregår på slakterier og den snart nedlagte pelsdyrnæringen.

Jeg forstår lite de som er såå glad i hunden og katten sin, men som ikke har engasjert seg i forholdene for slaktedyra.

Det er vanskelig å engasjere seg i visse forbedringer på dyrefronten, særlig hva angår 3 x lovpålagt lufting av hunder, når forholdene er makabre på slakteriene. Der griser får elsktriske støt, blir sparket, slått med koster eller andre gjenstander,

dette er vanlig!!

Det er ikke vanskelig å gjøre forbedringer for slaktedyr, det er mye vi forbrukere kan bestemme ved å velge annerledes, stille krav, det er alt fra ¨spise mer grønnsaker og mindre kjøtt, kjøpe kjøtt av mindre produsenter som sender til slakterier der dyrevelferd er en naturlig del å tenke på, ha høner selv, dermed ha egen eggproduksjon, eller kjøpe egg fra mindre produsenter der man kjenner forholdene dyrene lever under, velge kjøtt og fisk jaktet/fisket selv, av frie dyr som ikke har vært utsatt for massiv skrekk og mishandling, i vertfall et par døgn før de dør. Listen er lang over gode grep man kan ta.

For meg er ikke en hund av større verdi enn en gris, mine høner lever et godt liv, og jeg kan spise egg med god samvittighet av høner med glimt i øyet. Siden jeg ikke spiser kjøtt så er jeg for soft, for slakting, men da vi hadde småfugl, skjønte jeg at det var bedre å spise dyr som har hatt et godt liv, så jeg ga litt slipp, men hønene mine som jeg henter egg fra, i ulike størrelser og farger, de minner meg ofte om hvilken rett de har på å ha det så godt.

Og hønefar, som stolt står på en hoggestamme, han liker høyder, han lærer meg også en del, både for så rørende han plukker bær om sommeren til alle sine "koner", hvordan han sulten aldri spiser før de fleste er mette, han passer liksom på han at alle får før han :wub: Han er en fin fyr.

Jeg skriver meg bort beklager. Jeg savner bare et engasjement og en større grad av fornuft i at vi mennesker bare ikke kan velge at den dyrearten liker jeg og skal jeg overøse tid og penger og engasjement i, men samme kan det være med de fleste andre dyrearter, de kan bare lide, jeg gidder bare ikke tenke på det.

(det er lett å glemme hva som foregår inni i slakteribilene, der dyrene ofte lenge og i trengsel står uten vann, trangt stablet , lang med reisevei, når døren åpner hagler skremmende skrikestemmer, stressfaktoren er høy, enda et nytt sted å stå, for å vente på å dø:-( Og enda har ikke det verste startet!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...