Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Det blir nok gradert sm. Skal til legen idag.

Jeg føler meg egentlig ikke klar til å begynne på jobb, for jeg har ikke blitt noe bedre. Men sjefen tok tilsynelatende lite hensyn til det, så hn bestemte at jeg skal ta to uker med 50% (egentlig bare en uke også).

Jeg tenker at det får bare gå som det går. Jeg tror at en ny og større smell er like om hjørnet med denne utviklingen. Jeg kjenner signalene godt fra forrige gang. Men da har jeg iallefall vist at jeg har prøvd.

Forlaget mitt ble for øvrig ikke godtatt fordi det var ulovlig. Det hadde vært ypperlig løsning for meg, for da hadde jeg sluppet unna det som er stress på jobb.

Endret av hww
  • Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

11

• Trine

11

• Nils Håvard Dahl, psykiater

5

• ISW

4

Madelenemie
Skrevet

Ja, vi får håpe det. Men siden han er så opplyst så visste nok han, slik som DoleMari, at stillingen alt var besatt ;)

Tja.

kan jo hende han som Dole Mari er opplyst på ting man ikke trenger å vite ;)

Madelenemie
Skrevet

Jeg føler meg egentlig ikke klar til å begynne på jobb, for jeg har ikke blitt noe bedre. Men sjefen tok tilsynelatende lite hensyn til det, så hn bestemte at jeg skal ta to uker med 50% (egentlig bare en uke også).

Jeg tenker at det får bare gå som det går. Jeg tror at en ny og større smell er like om hjørnet med denne utviklingen. Jeg kjenner signalene godt fra forrige gang. Men da har jeg iallefall vist at jeg har prøvd.

Forlaget mitt ble for øvrig ikke godtatt fordi det var ulovlig. Det hadde vært ypperlig løsning for meg, for da hadde jeg sluppet unna det som er stress på jobb.

Det er leit,

ja at du lar deg presse av sjefen, men jeg skjønner det også, man kjenner på ansvaret.

Forslaget ditt var jo bra! Litt som mitt forslag til Nav!

Men ja sånt er ulovlig. Det er synd, og noen ganger er systemene for fastlåste og gir lite rom for skjønn.

Mens i mange andre saker bruker Nav jo nettopp skjønn. I min sak, trodde flere jeg snakket med, privat, at dette skulle la seg gjøre, men det fantes det ingen muligheter for, så ufornuftig er noen ganger systemene.

Det er de større smellene du kjenner vil komme som er dumt både for deg og fremtidsutsiktene dine, det er da jeg tenker systemet blir litt for rigid og ikke lager løsninger som passer mer for det enkelte individ og i dennes situasjon.

Skrevet

Hvordan gikk det hos legen. I hvertfall så er det ikke sjefen din som bestemmer graden av sykemeldingen din. Hn høres jo håpløs ut. Går hn med på tilrettelegginger da? Jobber du i en ia-bedrift?

Skrevet

Hvordan gikk det hos legen. I hvertfall så er det ikke sjefen din som bestemmer graden av sykemeldingen din. Hn høres jo håpløs ut. Går hn med på tilrettelegginger da? Jobber du i en ia-bedrift?

Sjefen ville ikke godta forslaget mitt fordi det er ulovlig, sa hn. Det var ikke lov å gjøre slikt lenger. Veldig dumt, for det hadde vært en fordel for begge parter.

Uansett så ble jeg 50 % sykemeldt i 3 uker, og det er ok for meg, jeg kom frem til en god løsning sammen med legen.

Skrevet

Til TS: Om du leser avisen i dag, kan du se at du kan være sykemeldt lenge med god samvittighet :-) Det finnes de som blir sykemeldt for langt mindre enn det du sliter med.

Jeg har lært noe viktig. Og det er at det kan være skummelt å være fullt sykemeldt lenge. Den grensen der kan være skummel, og vanskelig å oppdage - iallefall var den ikke lett å se for meg, før jeg idag tidlig fikk et lite dytt.

Det er utrolig hvor helsebringende det er å ha noe fast å gå til (hvertfall for meg), og jeg er glad for at det finnes løsninger som gjør at man kan jobbe mindre med samme inntekt (gradert) når en ikke er frisk nok til å jobbe fullt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...