Gå til innhold

Hvor mye bruker dere kvinner i klær, egenpleie, hygieniske....

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvor mye bruker dere gjennomsnittlig på klær, kosmetikk, frisør, øyebryn, negler, sminke osv.  Da tenker jeg på gjennomsnittlig i måneden eller over et år. 

I dolsånd regner jeg med at det kommer mange som klarer seg med lite, mindre, minst og de er ikke interessante.  Jeg vil vite hva en gjennomsnitts voksen kvinne bruker vanligvis, ikke hva man kan klare seg med hvis man får gaveklær fra Fretex, lager sjampoen sin i hytta på fjellet og klipper håret med kjøkkensaksa hvis det blir klippet.

Jeg tror det finnes noe standard hos Statens sentralbyrå, men fant det ikke sånn umiddelbart.

Anonymous poster hash: dcbf2...026

Fortsetter under...

Gjest Xtra

Jeg bruker MASSE! Men så tjener jeg også ganske godt. Hadde jeg ikke tjent egne penger eller vi generelt ikke hadde særlig god råd ville jeg fint klart meg med mindre. Jeg fører ikke regnskap over utgiftene, men det blir nok noen tusen i måneden, ja.

Ganske lite,- kosmetikk og negler/øyebryn - ingenting. La oss si 200 kr i året ;)

Min del av husets generelle behov for solkrem, tannpasta, ikke-frisørsjampo.... Negler og øyebryn ville jeg ikke hatt fantasi til å sette opp som en utgiftspost ;)

Frisør, også lite. Går sjelden til dyr frisør. Kanskje 1200 i året.

Klær, si det... 3000-4000 i året?

Jeg er billig i drift, men tjener godt. Ser heller ikke så fæl ut som dere kanskje tenker når dere leser dette...innbiller jeg meg ;)

Gjest Xtra

Ganske lite,- kosmetikk og negler/øyebryn - ingenting. La oss si 200 kr i året ;)

Min del av husets generelle behov for solkrem, tannpasta, ikke-frisørsjampo.... Negler og øyebryn ville jeg ikke hatt fantasi til å sette opp som en utgiftspost ;)

Frisør, også lite. Går sjelden til dyr frisør. Kanskje 1200 i året.

Klær, si det... 3000-4000 i året?

Jeg er billig i drift, men tjener godt. Ser heller ikke så fæl ut som dere kanskje tenker når dere leser dette...innbiller jeg meg ;)

Har aldri på noen måte tenkt at du ser fæl ut, men dette var virkelig lite. 1200 i året på frisør? Jeg bruker minst det hver gang - ca. annenhver måned.... (jada, nå kommer det masse innlegg fra alle de som går til lærlig og tar tuppene to ganger i året).

Annonse

Hehe, jeg lar det ofte gå 3 mnd mellom hver gang. Fordi jeg ikke gidder... Av og til klipper jeg meg på ferie til ca 150 kr, og flesteparten av gangene hjemme bruker jeg innvandrerfrisører - også ca 150-200... Helt normal frisyre og helt normalt (etter alderen) halvgrått hår.

Eller det har kanskje blitt 250 hos innvandrerfrisører nå, jeg husker ikke. Men jeg er ikke veldig gnien, jeg bare synes de klipper helt ok, og da ser jeg ikke grunn til å betale det dobbelte... Der jeg klipper meg nå for tiden får jeg faktisk kvittering også ;)

Sminke, negler og øyenbryn = 0,- kr.

Kremer, vanlige såper og shampoo og sånt = ca. 250,- i mnd? Bruker ikke så mye sånt og det varer jo lenge da.

Frisør = ca. 1500,- i året, har langt hår og klipper luggen sjøl, farger ikke.

Klær = 2000,- i mnd i snitt kanskje? Da noen mnd nesten i 0 andre mnd en god del mer, noe sesongbetont. Jeg har egentlig ingen anelse. :)

Jeg sminker meg ytterst skjeldent og da er det i såfall bare litt mascara, så jeg ligger ikke langt unna 0 kr i mnd på sminke.

Negler og øyebryn holder jeg en viss orden på på egenhånd og frisøren min er gratis (hender jeg betaler for hårfargen) så jeg bruker kanskje 200 kr i året på frisør.

På kremer bruker jeg max 50 kr i året. Såper bruker jeg kanskje 250 kr i året (?) Det går mye håndsåpe her.

Så var det klær. Vanlige klær kjøper jeg omtrent aldri. Men jeg har nok et ganske høyt forbruk på turklær. GoreTex, ullundertøy (tror jeg har 15 ulltrøyer av ulike varianter) o.s.v. Og når en vanlig turbukse koster 1000-1500 kr så ser jeg for meg at jeg kan ha et litt høyt forbruk på akkurat det. Ville ikke overraske meg om jeg var i nærheten av Lillemus sitt estimerte tall, men jeg tror at jeg er nærmere 1000 enn 2000. Det er de jæv... nettbutikkene sin skyld, hadde jeg måtte dra i butikken for å handle klær hadde jeg sikkert heller gått i filler :P

AnonymBruker

Hehe, jeg lar det ofte gå 3 mnd mellom hver gang. Fordi jeg ikke gidder... Av og til klipper jeg meg på ferie til ca 150 kr, og flesteparten av gangene hjemme bruker jeg innvandrerfrisører - også ca 150-200...

Da er det sannsynligvis svart.

Anonymous poster hash: 870a1...72d

AnonymBruker

Frisør: 500 kroner 4 ganger i året.

Klær og sko: 500 kroner pr mnd i snitt.

Sminke: Tja, ikke så mye. Kanskje 800-1000 kr pr ÅR.

Solkrem (teller det?): ca. 300 hver sommer.

Hudpleiere osv: Null.

Det er veldig varierende hvor "jålete" kvinner er.

Anonymous poster hash: 3dc2a...376

Annonse

Det var mye. Jeg bruker mindre enn det i året.

Jeg aner ikke om 2000,- i mnd i snitt er reellt egentlig. Men en ny bikini og et par nye sko stikker fort avgårde med noen kroner. Jeg er god på å kjøpe på salg da, så jeg tok nok i litt i meste laget ser jeg. :)

AnonymBruker

Klær, kanskje 2000 kroner i året. Maks.

Hår mellom 1000 og 1500 kroner i året.
Vipper og bryn 900 kroner i året. Skulle nok vært mer og oftere ...
Sminke er bare mascara, stort sett. Kanskje 500 -1000 kroner i året.

Egenpleie og hygieniske artikler ... Tja kjøper Tigi Bedhead sjampo og balsam, der kan prisene variere mye. Varer lenge gjør de også. Kanskje 500 - 600 pr år?

Så bruker jeg omtrent en dussjåpe og en såpe for nedentillet pr måned. 60 kroner pr måned kanskje?

Anonymous poster hash: c5cd2...525

Da er det sannsynligvis svart.Anonymous poster hash: 870a1...72d

Det stedet jeg bruker nå, bruker jeg bankkort og får kvittering. Men, godt mulig det er 250 og ikke 150 når jeg tenker meg om. I alle fall mye mindre enn de vanlige frisørene.... Uansett er det rimelig - likeså i utlandet, der jeg klipper meg to ganger i året....ren tradisjon ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...