Gå til innhold

Hvor mye bruker dere kvinner i klær, egenpleie, hygieniske....

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er bra likestillingen har kommet så langt at så mange kvinner har råd til å dolle seg opp, vel. Målet er full garderobe og hair-extensions på alle og enhver. Noe sånt.

Anonymous poster hash: dd919...129
AnonymBruker

Det er bra likestillingen har kommet så langt at så mange kvinner har råd til å dolle seg opp, vel. Målet er full garderobe og hair-extensions på alle og enhver. Noe sånt. Anonymous poster hash: dd919...129

Men hva med de som naver. Får de ekstra utbetalt?

Bare noe jeg kom til å tenke på.

Anonymous poster hash: 870a1...72d

AnonymBruker

Men hva med de som naver. Får de ekstra utbetalt?

Bare noe jeg kom til å tenke på.

Er ganske jevn fordeling av trygd og slikt mellom kjønnene, men siden menn tjener mer vil de nødvendigvis også få mer trygd - hvis det nå er slik at det er de rike mennene som blir trygda, og ikke de som er fattigere enn kvinnene.

mariaflyfly

Har aldri på noen måte tenkt at du ser fæl ut, men dette var virkelig lite. 1200 i året på frisør? Jeg bruker minst det hver gang - ca. annenhver måned.... (jada, nå kommer det masse innlegg fra alle de som går til lærlig og tar tuppene to ganger i året).

Jeg bruker også uforholdsmessig mye penger på frisør. Før klippa jeg meg to ganger i året. Nå farger jeg det his frisøren alt for ofte. Jeg skal faen ikke ha grått hår ennå! :/

Annonse

Det er bra likestillingen har kommet så langt at så mange kvinner har råd til å dolle seg opp, vel. Målet er full garderobe og hair-extensions på alle og enhver. Noe sånt.

Oi, så positiv du var da. Om det er den gjennomsnittlige kvinnen som har svart i denne tråden så syns jeg da slett ikke det er så ille. Tror ikke lenger det skiller så mye på kvinner og menn sitt forbruk på dolle-ting. Og om man har råd så kan man vel like godt bruke penger på nye klær som på mengder med cola eller andre ting man ikke trenger. Så lenge økonominen i verden bygger på stadig vekst så skal vi egentlig bare være glad til for at folk bruker penger på alt mulig tull de egentlig ikke har bruk for :) Og alle mennesker bruker, i større eller mindre grad, penger på tull :D

påskelilje

Hvor mye bruker dere gjennomsnittlig på klær, kosmetikk, frisør, øyebryn, negler, sminke osv.  Da tenker jeg på gjennomsnittlig i måneden eller over et år. 

Klær: Veldig lite. Kjøper som regel på salg, bruker tøyet i mange mange år, som regel til det er dvaskete og utslitt. Mange måneder kjøper jeg ikke noe i det hele tatt til meg selv, prioriterer ungene. Kanskje 700 kr i måneden? Tror at det dyreste plagget jeg har kjøpt var ei Phenix slalåmbukse som jeg kjøpte for sikkert 7 år siden, til 3000 kr. Kjøper litt treningstøy av og til, men jeg tror det er inkludert i det over.

Sko: Kjøper vel som regel ett par joggesko, et-to par sommersko og ett par vintersko hvert år. I år fikk jeg forresten nye vintersko til jul, så det teller ikke :-) - forrige vinter kjøpte jeg høye sorte støveletter til 1200 kr. Kjøpte to par sommersko i fjor tror jeg. Joggeskoene mine er utslitt, men nå har jeg akkurat arvet datteras sko, for hun har vokst forbi meg i størrelse! Tipper 200 kr måneden i sko.

Kosmetikk: Bruker vel 2 mascarer, 2 lebestifter og en ansiktskrem i året. Og så solkrem og en bodykrem. 50 kr måneden kanskje?

Frisør: Jeg går til frisør ca tre ganger pr år. Jeg klipper det da og striper det 2-3 ganger pr år, samt fikser brynene. Det koster 1300 kr. Så da blir det (1300 x 3)/12 = 325 kr pr måned.

Negler: Bruker neglelakk på tærne. Kjøper av og til en flaske, jeg og jentene deler på disse. Blir vel en flaske eller to i året - de varer jo leeeeeenge. 250 kr pr år kanksje? - 20 kr pr måned.

Så da blir det:

Klær:                       700

Sko:                        200

Kosmetikk:                50

Frisør (hår + bryn): 325

Negler:                      20

Totalt:                     1295

AnonymBruker

Oi, så positiv du var da. Om det er den gjennomsnittlige kvinnen som har svart i denne tråden så syns jeg da slett ikke det er så ille. Tror ikke lenger det skiller så mye på kvinner og menn sitt forbruk på dolle-ting. Og om man har råd så kan man vel like godt bruke penger på nye klær som på mengder med cola eller andre ting man ikke trenger. Så lenge økonominen i verden bygger på stadig vekst så skal vi egentlig bare være glad til for at folk bruker penger på alt mulig tull de egentlig ikke har bruk for :) Og alle mennesker bruker, i større eller mindre grad, penger på tull :D

Det er noe og noen denne stadige veksten går ut over, da. Men akkurat det var ikke poenget mitt, siden jeg bruker penger på masse tull jeg også. Poenget er at jeg syns det er så dumt med sånn dolling. Samme med enkelte menn, såklart, noen menn er veldig jålete de og. Om det nå er korrekt å kalle de menn. Jeg liker bare mennesker som følger prinsippet "what you see is what you get". Resten kan man sende til "Boot Camp" ellernoe slikt, få trent opp normal folkeskikk.

AnonymBruker

Er ganske jevn fordeling av trygd og slikt mellom kjønnene, men siden menn tjener mer vil de nødvendigvis også få mer trygd - hvis det nå er slik at det er de rike mennene som blir trygda, og ikke de som er fattigere enn kvinnene.

Men nav-kvinnene har jo ikke råd til dolling, full garderobe og hair-extensions. Det er diskriminering (må man vel nesten si, vel).

AnonymBruker

Men nav-kvinnene har jo ikke råd til dolling, full garderobe og hair-extensions. Det er diskriminering (må man vel nesten si, vel).

Men hva med menna da, blir ikke no' MC på navemenna... vel.

AnonymBruker

kanskje 150-200 kr i måneden på klær og kosmetikk til sammen. (kjøper veldig sjeldent klær)

selvom jeg er 19 år og jente - kanskje i den mest forbrukende alder?

Anonymous poster hash: 39696...a80

Det er noe og noen denne stadige veksten går ut over, da. Men akkurat det var ikke poenget mitt, siden jeg bruker penger på masse tull jeg også. Poenget er at jeg syns det er så dumt med sånn dolling. Samme med enkelte menn, såklart, noen menn er veldig jålete de og. Om det nå er korrekt å kalle de menn. Jeg liker bare mennesker som følger prinsippet "what you see is what you get". Resten kan man sende til "Boot Camp" ellernoe slikt, få trent opp normal folkeskikk.

Akkurat det er jeg helt enig i. Men jeg skjønner at verden ikke er enig med meg så jeg prøver å ikke tenke så mye på det.

Annonse

AnonymBruker

Hvor mye bruker dere gjennomsnittlig på klær, kosmetikk, frisør, øyebryn, negler, sminke osv.  Da tenker jeg på gjennomsnittlig i måneden eller over et år. 

I dolsånd regner jeg med at det kommer mange som klarer seg med lite, mindre, minst og de er ikke interessante.  Jeg vil vite hva en gjennomsnitts voksen kvinne bruker vanligvis, ikke hva man kan klare seg med hvis man får gaveklær fra Fretex, lager sjampoen sin i hytta på fjellet og klipper håret med kjøkkensaksa hvis det blir klippet.

Jeg tror det finnes noe standard hos Statens sentralbyrå, men fant det ikke sånn umiddelbart.

Anonymous poster hash: dcbf2...026

Jeg bruker egentlig ganske lite, prioriterer ungene....

Jeg klipper håret selv, kjøper på nett for å spare penger, men prøver å begrense meg. 

Neglepleie tar jeg meg av selv, men lakker sjeldent neglene... Sminke bruker jeg daglig, men bruker ikke mye penger på det. Kjøper sminke hos Makeupmekka og Yves Rocher - kvalitet til rimelig pris :) 

Shampoo - her bruker jeg en som heter Change med arganolje osv for tørt og behandlet hår som de selger til 28 kr på Spar :) De har også balsam og hårkur. Jeg bruker både shampooen og balsamen. Av og til bruker jeg hårolje, men da kjøper jeg gjerne en fra Loreal til 99 kr, denne varer lenge. Hårkurer bruker jeg ikke så mye, men pleier å ønske meg til bursdag/jul og bruker når jeg har. Men syns balsamen jeg bruker fra Change gir god nok pleie.

Ang. klær bryr jeg meg ikke om merke, men heller om utseende og har øye for salg. Shopper på Ellos, La Reoute, en sjelden gang på Sparkjøp (men syns ikke de har så fine klær der) og av og til på Cubus, Hennes og Mauritz osv, men ser mest etter ting på tilbud som er klassiske og varer flere sesonger. Shopper ikke så ofte klær, men det kan bli en gang i mnd på det meste, og da for maks 2-3000 - men da er det for både meg og ungene jeg s hopper. Som oftest går det meste til ungene og lite til meg.

Jeg har meldt meg ut av treningssenteret for å spare penger, prøver å få trent litt hjemme.

Jeg er egentlig ganske rimelig i drift, likevel klager mannen min om at jeg bruker for mange penger. 

Jeg har venninner som går til frisør månedlig og kjøper seg designvesker....... jeg er faktisk ganske økonomisk i forhold mener nå jeg. Jeg handler aldri på kreditt og prøver å spare litt hver mnd i tillegg til at jeg dumper det meste jeg tjener til felleskontoen (utgiftskonto).

Anonymous poster hash: 3a044...baa

AnonymBruker

Akkurat det er jeg helt enig i. Men jeg skjønner at verden ikke er enig med meg så jeg prøver å ikke tenke så mye på det.

Kvinnen i mitt liv? ;)

Forøvrig, det viser seg at "vi" bruker 9 milliarder hvert år på "skjønnhet": http://www.nrk.no/rogaland/ni-milliarder-i-aret-pa-skjonnhet-1.12335127

Merk at jeg bruker hermetegn der, for _jeg_ er slettes ikke en del av den statistikken, og ikke vil jeg kalle utspjåkning for skjønnhet heller.

Så sånn er det.

Gjest Gargamel

kanskje 150-200 kr i måneden på klær og kosmetikk til sammen. (kjøper veldig sjeldent klær)

selvom jeg er 19 år og jente - kanskje i den mest forbrukende alder?

Anonymous poster hash: 39696...a80

Mest forbrukende alder?? Vent til du når kombinasjonen av 40-årskrise og fulltidsjobb.

Kvinnen i mitt liv? ;)

Forøvrig, det viser seg at "vi" bruker 9 milliarder hvert år på "skjønnhet": http://www.nrk.no/rogaland/ni-milliarder-i-aret-pa-skjonnhet-1.12335127

Merk at jeg bruker hermetegn der, for _jeg_ er slettes ikke en del av den statistikken, og ikke vil jeg kalle utspjåkning for skjønnhet heller.

Så sånn er det.

Hahaha...jeg er nok ikke kvinnen i noens liv, til det er jeg for sær :P

Men jeg kan med stolthet si at jeg faktisk ikke har bidratt med en krone til de 9 milliarder folk bruker på skjønnhet ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...