Gå til innhold

Monoton

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet (endret)

Syns det er litt vanskelig å glede seg over ting, jeg er liksom så monoton og får ikke frem følelser. Psykiateren mente det var ikke risperdal som gjorde det, men hva er det da?

Vil så gjerne forandre på min tilværelse, hvorfor er det så vanskelig? 

Jeg skal jo være istand til å skape min egen virkelighet, skape min egen lykke. Er jeg et håpløst tilfelle? Eller er jeg det bare fordi jeg tror det?

Kan min sykdom gjøre meg monoton?

Endret av stjernestøv
stjernestøv
Skrevet

Men jeg tror uansett at medisinen har noe å si. 

AnonymBruker
Skrevet

Syns det er litt vanskelig å glede seg over ting, jeg er liksom så monoton og får ikke frem følelser. Psykiateren mente det var ikke risperdal som gjorde det, men hva er det da?

Jeg skal jo være istand til å skape min egen virkelighet, skape min egen lykke. Er jeg et håpløst tilfelle? Eller er jeg det bare fordi jeg tror det?

Kan min sykdom gjøre meg monoton?

Ut i fra hva jeg har lest av deg så lever du "monotont". Det blir lite hopp og sprett følelser i en slik tilværelse. 

Det er ikke så vanskelig å gjøre noen endringer i din tilværelse, det er kun din forestilling om at det er det som gjør det. Gå fra å tenke at jeg vil forandre til å gjøre forandringen :)

Anonymous poster hash: f2bed...4f8

stjernestøv
Skrevet

Ut i fra hva jeg har lest av deg så lever du "monotont". Det blir lite hopp og sprett følelser i en slik tilværelse. 

Det er ikke så vanskelig å gjøre noen endringer i din tilværelse, det er kun din forestilling om at det er det som gjør det. Gå fra å tenke at jeg vil forandre til å gjøre forandringen :)

Men jeg syns det er så vanskelig når alt er så tungt, når jeg er så tung og. Skulle klart å slanke meg og å slutte å røyke, det er det jeg vil mest av alt. 

AnonymBruker
Skrevet

Men jeg syns det er så vanskelig når alt er så tungt, når jeg er så tung og. Skulle klart å slanke meg og å slutte å røyke, det er det jeg vil mest av alt. 

Du sier du vil, men vil tydelig ikke nok. De som vil nok de starter i hvertfall prosjektet.  De prater det ikke vekk gang på gang. Det er ingen livsendringer som er behagelige. De krever innsats/endringer. Det finnes ingen quick-fix, du må tåle et ubehag. Noen ganger viser det seg at ubehaget er langt mindre enn det man har forestillt seg. Du lar deg "lure" av ditt eget hode. 

Skrevet

Hva er bmi din? Jeg går ned selv på 20 mg Abilify men sikkert vanskeligere på risperdal... Har også trappet ned litium og lagt til lamictal og synes jeg har mere energi

Orker pusse tenner og dusje og trene og lage Mat! Er veldig stort for meg

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er sykdommen som gjør det.

Men er ikke dette bare variasjoner over et tema du har skrevet om lenge?

stjernestøv
Skrevet

Du sier du vil, men vil tydelig ikke nok. De som vil nok de starter i hvertfall prosjektet.  De prater det ikke vekk gang på gang. Det er ingen livsendringer som er behagelige. De krever innsats/endringer. Det finnes ingen quick-fix, du må tåle et ubehag. Noen ganger viser det seg at ubehaget er langt mindre enn det man har forestillt seg. Du lar deg "lure" av ditt eget hode. 

Men jeg prøver jo å forandre tankene, skifte fokus med jeg får det ikke til. Jeg føler at jeg feiler, jeg gjør jo det og. Klarer ingenting av noe. Prater det ikke vekk, har gått små turer men det gir meg ingenting. Klarer ikke være glad og takknemlig, noe jeg virkelig vil.

stjernestøv
Skrevet

Hva er bmi din? Jeg går ned selv på 20 mg Abilify men sikkert vanskeligere på risperdal... Har også trappet ned litium og lagt til lamictal og synes jeg har mere energi

Orker pusse tenner og dusje og trene og lage Mat! Er veldig stort for meg

Den er på 31. Jeg sliter med å pusse tenner og dusje men gjør det jo, dusjer hver tredje dag. Gruer meg til hver gang, lager enklest mulig middager. I dag gikk vi ut å spiste så da slapp jeg, prøver virkelig å gjøre litt mer men er så monoton. 

stjernestøv
Skrevet

Da håper jeg det vil gå over, vil jo ikke være som dette resten av livet. 

Skrevet

Den er på 31. Jeg sliter med å pusse tenner og dusje men gjør det jo, dusjer hver tredje dag. Gruer meg til hver gang, lager enklest mulig middager. I dag gikk vi ut å spiste så da slapp jeg, prøver virkelig å gjøre litt mer men er så monoton.

Da er vi ca like store Hehe

stjernestøv
Skrevet

Da er vi ca like store Hehe

Ok, bale å være så stor. Var innom en butikk og kjøpte meg en kjole i dag, den var selvsagt for liten. Får spare den til jeg blir tynn eller gi den vekk. 

AnonymBruker
Skrevet

Har du gått tur i dag? Arbeidet i hagen?

Anonymous poster hash: acdb9...5ec

Skrevet

Ok, bale å være så stor. Var innom en butikk og kjøpte meg en kjole i dag, den var selvsagt for liten. Får spare den til jeg blir tynn eller gi den vekk.

Kjøpte no shorts igår, de passet fint

Men bestilt to fra HM blir spennende om de også passer

Skal til syden i sommer så trenger shorts

stjernestøv
Skrevet

Men er ikke dette bare variasjoner over et tema du har skrevet om lenge?

Det er vel det, men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Kommer ikke videre selv om jeg gjerne vil ha forandring, har du noen råd da? 

Er jeg dømt til å leve som dette? 

Har jo hørt på youtube videoer om hvordan jeg kan skape min virkelighet, hvordan jeg selv har skapt alt dette. Tror jo på det men kommer meg ikke ut av dette, vet ikke hva jeg skal gjøre det. Trenger følelsene i en skapelsesprosess, jeg har gjort meg selv monoton. Jeg som elsker å le og kjenne glede, klarer ikke visualisere frem følelser. 

Skrevet

Jeg føler vekten går nedover etter jeg kuttet vallergan og zyprexa

stjernestøv
Skrevet

Har du gått tur i dag? Arbeidet i hagen?

Har iallefall vært ute i dag og gått litt, var til og med ute og spiste med mine barn. Og var på en butikk, hadde hele tiden svevefølelse.

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel det, men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Kommer ikke videre selv om jeg gjerne vil ha forandring, har du noen råd da? 

Er jeg dømt til å leve som dette? 

Har jo hørt på youtube videoer om hvordan jeg kan skape min virkelighet, hvordan jeg selv har skapt alt dette. Tror jo på det men kommer meg ikke ut av dette, vet ikke hva jeg skal gjøre det. Trenger følelsene i en skapelsesprosess, jeg har gjort meg selv monoton. Jeg som elsker å le og kjenne glede, klarer ikke visualisere frem følelser. 

Du har ikke skapt alt dette, og du kan ikke visualiere deg lykkelig. Ikke tro blindt på alle tullere YouTube videoer!

stjernestøv
Skrevet

Kjøpte no shorts igår, de passet fint

Men bestilt to fra HM blir spennende om de også passer

Skal til syden i sommer så trenger shorts

Så bra de passet. Jeg pleier å gå i korte tighs når jeg er stor og tunikaer, gruer meg til badesesongen. Spørs om det blir bading på meg i år, og det er jo så fint å svømme. Blir sikkert fint i syden da :) Aksepterer du kroppen din?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...