Gå til innhold

Monoton

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

Tror ikke du har skapt alt dette!

Men jeg tror jo i grunn det og innimellom blir jeg skikkelig uvel, klarer visst ikke lage ny virkelighet. 

AnonymBruker
Skrevet

Men jeg tror jo i grunn det og innimellom blir jeg skikkelig uvel, klarer visst ikke lage ny virkelighet. 

Eneste måten å "skape" en "ny" virkelighet er å gjøre noe i den fysiske verdenen.

Anonymous poster hash: acdb9...5ec

stjernestøv
Skrevet

Du har ikke skapt alt dette, og du kan ikke visualiere deg lykkelig. Ikke tro blindt på alle tullere YouTube videoer!

Men jeg syns det virker fornuftig, alt har med tankene mine å gjøre og følelsene. Men jeg klarer ikke skifte fokus visstnok, klarer ikke få frem gode følelser. 

stjernestøv
Skrevet

Eneste måten å "skape" en "ny" virkelighet er å gjøre noe i den fysiske verdenen.

Jeg prøver på det, men å gå tur tar ikke så lang tid. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med all tiden min, jeg vil leve i den fysiske verden og være aktiv der. Men jeg har ikke så stort nettverk heller, det blir mye røyking. Sitter mye i ro og ikke gjør noe.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøver på det, men å gå tur tar ikke så lang tid. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med all tiden min, jeg vil leve i den fysiske verden og være aktiv der. Men jeg har ikke så stort nettverk heller, det blir mye røyking. Sitter mye i ro og ikke gjør noe.

Har du ikke noen hobbies? Eller kan du delta på noen kurs eller annet?

stjernestøv
Skrevet

Har du ikke noen hobbies? Eller kan du delta på noen kurs eller annet?

Har ikke hobbyer. Vet ikke om det er noe kurs her, og jeg klarer ikke være for lenge med folk. 

stjernestøv
Skrevet (endret)

Skulle ønske jeg forstod dette.

Men hun sier jo at jeg må akseptere ting. 

Endret av stjernestøv
Skrevet

Så bra de passet. Jeg pleier å gå i korte tighs når jeg er stor og tunikaer, gruer meg til badesesongen. Spørs om det blir bading på meg i år, og det er jo så fint å svømme. Blir sikkert fint i syden da :) Aksepterer du kroppen din?

Jepp den er ikke så verst :)

Skrevet

Det er nok sykdommen ja,jeg har det nye likt ,alt jeg skal gjøre er et ork bare det å sette inn i oppvaskmaskinen er et ork.

Har ikke lyst til å gjøre noe særlig utenom å se på tv og litt håndarbeid, ikke vil jeg være sosial med noen heller .Jeg og røyker som en skorstein fordi jeg er under konstant stress og dårlig samvittighet.

Så for de som sier at det er bare til å ta seg sammen så er de ikke så enkelt, det skjønner jeg.

Kanskje du bare må finne deg i at du aldri vil føle det andelens , at du ikke vil få masse energi ,tiltakslyst og glede på den måten du kanskje følte før du ble syk.Men det betyr ikke at du må gi opp å prøve ,min erfaring er at enkelte ganger så er de tingene jeg tvinger meg til å gjøre faktisk gir glede.Ikke oppvasken men en tur ut eller en stund med familien eller venner. Denne type sykdom har som et symptom at personen får mangel på forventning om glededet det er litt viktig å huske .

Jeg har en hobby som er strikking ,det krever lite energi og vis ikke mønsteret er for avansert så krever det ikke mye oppmerksomhet heller,strikker til meg selv og andre og noe jeg selger,da føler jeg at jeg i hvert fall er til litt nytte,kanskje det kunne vært noe for deg?

Min psykolog har sagt at jeg skal legge igjen skyldfølelsen min på kontoret hennes,for en skal ikke føle skyld for ting en ikke kan for,kanskje du kan legge din igjen et sted også.

stjernestøv
Skrevet

Jepp den er ikke så verst :)

Det er det jammen bra du gjør :) 

stjernestøv
Skrevet

Det er nok sykdommen ja,jeg har det nye likt ,alt jeg skal gjøre er et ork bare det å sette inn i oppvaskmaskinen er et ork.

Har ikke lyst til å gjøre noe særlig utenom å se på tv og litt håndarbeid, ikke vil jeg være sosial med noen heller .Jeg og røyker som en skorstein fordi jeg er under konstant stress og dårlig samvittighet.

Så for de som sier at det er bare til å ta seg sammen så er de ikke så enkelt, det skjønner jeg.

Kanskje du bare må finne deg i at du aldri vil føle det andelens , at du ikke vil få masse energi ,tiltakslyst og glede på den måten du kanskje følte før du ble syk.Men det betyr ikke at du må gi opp å prøve ,min erfaring er at enkelte ganger så er de tingene jeg tvinger meg til å gjøre faktisk gir glede.Ikke oppvasken men en tur ut eller en stund med familien eller venner. Denne type sykdom har som et symptom at personen får mangel på forventning om glededet det er litt viktig å huske .

Jeg har en hobby som er strikking ,det krever lite energi og vis ikke mønsteret er for avansert så krever det ikke mye oppmerksomhet heller,strikker til meg selv og andre og noe jeg selger,da føler jeg at jeg i hvert fall er til litt nytte,kanskje det kunne vært noe for deg?

Min psykolog har sagt at jeg skal legge igjen skyldfølelsen min på kontoret hennes,for en skal ikke føle skyld for ting en ikke kan for,kanskje du kan legge din igjen et sted også.

Det var godt å lese om noen i samme situasjon, føler meg veldig alene om det. Og spesielt å ta ut fra oppvaskmaskinen er et ork, å legge sammen klær også. Har ikke vasket her på sikkert over et år, går i støvsuging som er et ork. Så du kan tenke deg støvet under sofaen, har ikke hatt den fremme. Har i grunn ikke lyst til noe jeg heller, fikk som råd å være tilstede i nuet og finne gleder i hverdagen. Det var alltid noe å glede seg over i hverdagen, men jeg kjenner ikke glede mer...prøver. Å finne glede i meg selv, finner ikke det heller. Men liker jo å sitte i solen og grille med familien, de syns jeg gjør så lite. De er jo opptatt med sine ting. 

Skulle ønske jeg kunne strikke, men jeg kan bare strikke skjerf. Når ungene var små strikket jeg labber, men det har jeg glemt ut. Og når man strikker må man vel telle? Tror ikke jeg har hode til det. Skjerf er det kjedelig å strikke. 

Klarer du å legge igjen skyldfølelsen? Jeg føler vel skyld fordi jeg har denne sykdommen, det er en tung byrde å bære. 

Får ta en dag av gangen, prøve å gjøre en meningsfylt ting ihvertfall. Dagene blir jo lange også når man bare sitter der, godt du forstår meg :)

Skrevet

Jeg tenker ofte på at skyldfølelsen skal ligge på sofaen hos psykologen ,men klart at jeg ikke alltid klarer å legge den fra meg,men noen ganger er bedre enn ingen.Og det viktigste er jo er jo at jeg skal huske på å ikke skal ha skyldfølelse for ting jeg ikke kan noe for.

Jeg strikket mye for mange år siden, men nå nårvjeg for et par år siden tok det opp igjen var alt glemt ,kunne ikke se opp ned på et mønster for å si det sånn.Alt måtte læres på nytt og til det brukte jeg nettet.Ikke kunne jeg konsentrere meg heller ,ble bare stresset.Av og til gråt jeg av fortvilelse over å ikke kunne det jeg kunne så godt før.Men sta som jeg er klarte jeg sakte å finne ut av det og all kunnskapen kom tilbake.

Men det hender ennå at jeg blir ukonsentrert og så stresset at jeg må legge strikketøyet fra meg og av og til fordi jeg har et problem med at hendene mine føles som om de ikke tilhører meg ,så da er det bare å ta pause til ting blir bedre.Men det viktigste er å finne noe å gjøre som gir glede og mening,samme hva det er.

stjernestøv
Skrevet

Jeg tenker ofte på at skyldfølelsen skal ligge på sofaen hos psykologen ,men klart at jeg ikke alltid klarer å legge den fra meg,men noen ganger er bedre enn ingen.Og det viktigste er jo er jo at jeg skal huske på å ikke skal ha skyldfølelse for ting jeg ikke kan noe for.

Jeg strikket mye for mange år siden, men nå nårvjeg for et par år siden tok det opp igjen var alt glemt ,kunne ikke se opp ned på et mønster for å si det sånn.Alt måtte læres på nytt og til det brukte jeg nettet.Ikke kunne jeg konsentrere meg heller ,ble bare stresset.Av og til gråt jeg av fortvilelse over å ikke kunne det jeg kunne så godt før.Men sta som jeg er klarte jeg sakte å finne ut av det og all kunnskapen kom tilbake.

Men det hender ennå at jeg blir ukonsentrert og så stresset at jeg må legge strikketøyet fra meg og av og til fordi jeg har et problem med at hendene mine føles som om de ikke tilhører meg ,så da er det bare å ta pause til ting blir bedre.Men det viktigste er å finne noe å gjøre som gir glede og mening,samme hva det er.

Bra du fikk det til til slutt :)

Jeg kan jo prøve å tegne igjen, men tror jeg må ha nye tegnesaker da. Vet ikke hvor de gamle har blitt av. 

Skrevet

Ja vis du kan tegne så er du jo kjempe heldig,det er jo en fin hobby og ingenting blir jo mer personlig å lage☺

stjernestøv
Skrevet

Ja vis du kan tegne så er du jo kjempe heldig,det er jo en fin hobby og ingenting blir jo mer personlig å lage☺

Er ikke flink å tegn, det er mer abstrakt men jeg liker farger. Skulle ønske jeg fikk tak i kritt, det brukte jeg en sund og fargene gikk inn i hverandre. Men har ikke fått tak i kritt. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...