missmas Skrevet 6. mai 2015 Skrevet 6. mai 2015 Leste papir fra tre år siden, ble innlagt for manisk psykose. Legen spurte om jeg trodde jeg hadde gjort noe galt, og jeg svarte: - ja, åpnet posten. Dette svarte jeg fordi jeg trodde jeg hadde åpnet posten til hun jeg bodde med og dermed gitt henne kreft. Så svaret var logisk for meg. Men er det slike svar de mener med Inkoherens? 0 Siter
Ghandi Skrevet 6. mai 2015 Skrevet 6. mai 2015 Koherens går vel på at de forskjellige tingene man sier stemmer overens med hverandre. Inkoherens: "jeg luftet hunden min her om dagen, men jeg trengte ikke bæsjepose fordi katter ikke bæsjer så mye". Jeg vet ikke noe om dette i en psykologiske/psykiatriske forstand, men rent språklig så er det dette det går på. 0 Siter
missmas Skrevet 6. mai 2015 Forfatter Skrevet 6. mai 2015 De skrev jeg snakket inkohetent Dette er eneste jeg husker jeg sa pga hukommelsestap 0 Siter
missmas Skrevet 6. mai 2015 Forfatter Skrevet 6. mai 2015 Fått papir på nå om at om jeg i fremtiden får mani og psykose og ikke kan kommunisere skal jeg på sykehus 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 8. mai 2015 Skrevet 8. mai 2015 Akkurat det eksemplet du nevner er ikke alvorlig nok til å kalle det inhoherens. Men det kan ha vært andre ting som du ikke husker nå i ettertid. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.