Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har hatt isjias smerter lenge, og det har forverret seg veldig. GIkk utifra at det var falsk isjais. jeg begynte å være i mer bevegelse, og smertene ble relativt mindre, men nå har det spredd seg mer utover i rygg og lår. Har blitt mer stiv i ryggen, og det bytter mellom sidene hele tiden. 

Noen ganger hjelper det å komme i bevegelse så blir det bedre, men det kommer like fort tilbake. Jeg har nå fått smerter i indre lår nær skrittet på ene siden. Kjennes ut som like smerter som isjias, bare at det er på framsiden av indre lår. Dette kom som sakt i tillegg til smerter i nedre del av ryggen, + stivhet. 

Hele nedre del av ryggen og lår og bein kjennes bare alt i alt "svakere" men vet ikke om det kommer av at jeg bare er sliten både psykisk og fysisk. 

Poenget er, det ble bedre med mer aktivitiet (isjias smertene) men med det så kom ryggsmerter og lårsmerter også med stivhet. 

Høres dette ut som noe spesielt? Kan det være at jeg er på bedringens vei, men ryggen min generelt er svak, så den trenger og trenes opp i tillegg? 

Og smertene i indre lår på oversiden nær skrittet, KAN det komme av isjias, eller er det tegn på noe mer alvorlig/noe annet? 

Jeg har mistanker om at ryggen min er skeiv (tror ene beinet er kortere en det andre, men er ikke sikker..) 

• 3 måneder senere...

Fortsetter under...

Hei.

Dette høres dessverre ut som om nerverøttene blir komprimert fra ryggen av. Spesielt fordi du også har nervesmerter ned mot lysken, og dette etter langvarig isjas.

Om du føler deg skeiv, kan iliosacral dysfunksjon være problemet. Dette går ofte hånd i hånd med lignende issues, slik som lumbal (korsrygg) irritasjon.

Har skrevet en artikkel om korsryggsmerter nedenfor. Du kan se om du kjenner deg igjen i noe av det.

http://treningogrehab.no/klemmer-du-ubevisst-inn-magen/

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...