AnonymBruker Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 Min mann er trener for sønnen våres sitt fotballag. Vi fikk no regning fra idrettslaget på treningsavgift. Jeg trodde at vi fikk litt mindre avgift pga han er trener. Vi bruker mye av vår tid på dette og må innrømme at det er urettferdig at vi skal betale like mye som de andre. Noen som er enig? Tenkte å spørre klubben men kanskje det virker litt smålig? Anonymous poster hash: 58ed7...0f9 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/405619-trener-og-treningsavgift/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 Jeg antar i det følgende at dette er barnefotball, siden foreldrene er trenere. I noen klubber har de prisreduksjon eller annen godtgjørelse for foreldretrenere, andre steder har de det ikke. Barneidretten er foreldredrevet i de aller fleste klubber, og mange steder velger de å behandle alle barn likt. Det betyr jo at "fordelen" klubben har av foreldretrenere blir brukt på alle spillerne, ikke bare på de som har foreldre som bidrar. Husk på at hvis det er en stor klubb med flere idrettsgrener, blir det en god del barn som skal ha prisreduksjon dersom alle foreldretrenere skal gis denne fordelen. Dermed blir det fort en spiller eller to som ikke har råd til å være med, for klubben er sikkert nødt til å få inn omtrent det samme beløpet for å dekke avgifter, forsikringer, baneleie osv. Det er også gjerne en rekke foreldre som bruker nesten like mye tid på klubben som trenerne gjør - oppmenn, lagledere, styremedlemmer osv. i det uendelige. Ingen klubber har råd til å lønne trenere i barneidretten. De blir ofte tilbud kurs og kanskje et par samlinger der programmet er litt hygge og litt nytte. Alternativet er ingen barneidrett eller et tilbud bare for de ungene som antakelig har det best fra før. Jeg har selv hatt et "tungt" verv i barneidretten i mange år, uten å få noen kompensasjon, så jeg forstår tankegangen. Men redusert avgift for alle de som bidrar, ville betydd mindre for oss enn det antakelig gjør for de ungene som får være med fordi det ikke er altfor dyrt. Når det er sagt, var jeg initiativtaker flere ganger for å få med foreldrene på gave til fotballtrenerne ved sesongslutt, for de gjorde en formidabel innsats så lenge gutta var små, og det var jeg veldig tydelig på ved overrekkelsen. Håpet er at noen av disse gutta husker hvor viktig barnefotballen var og trener sine egne poder om ca. 15 år 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/405619-trener-og-treningsavgift/#findComment-3629877 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.