Gå til innhold

Energi eller noe annet?

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

Satt hos mine foreldre da jeg kjente en energi som kom inn i meg, ble helt satt ut og rar i kropp og hode. Kjente den gikk inn i meg og tror den kom fra min far, trodde jeg skulle dette i bakken. Det strammet i hodet. Hva annet enn energi kan dette være, noe psykisk? Har jo en diagnose, men vanskelig å finne ut hva dette er. 

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

En følelse?

stjernestøv
Skrevet

En følelse?

Kan jo ha vært en følelse og, men vet ikke hva slags følelse det var. Den fikk meg iallefall meg til å føle meg rar, og da er iallefall følelser sterke. 

AnonymBruker
Skrevet

Kan jo ha vært en følelse og, men vet ikke hva slags følelse det var. Den fikk meg iallefall meg til å føle meg rar, og da er iallefall følelser sterke. 

Kan være noe slags angst.

Anonymous poster hash: 4bde6...9da

stjernestøv
Skrevet

Kan være noe slags angst.

Ok, må være en rar slags angst da. I forbindelse med sånt får jeg noen ganger at jeg rykker til i hodet, det er så rart. 

AnonymBruker
Skrevet

Blir vel på en måte psykosomatisk... det er hjernen som styrer hva vi føler hvor som helst i kroppen, det er ikke kroppen i seg selv. Hjernen har kontrollen.

Anonymous poster hash: 022f8...304
stjernestøv
Skrevet

Blir vel på en måte psykosomatisk... det er hjernen som styrer hva vi føler hvor som helst i kroppen, det er ikke kroppen i seg selv. Hjernen har kontrollen.

Anonymous poster hash: 022f8...304

Ja alt kommer vel fra tankene, men de er jo ikke i hjernen.

påskelilje
Skrevet

Følelser kan være sterke ja! Det kan være en følelse som du kanskje ikke har tenkt på, som ligger i underbevisstheten din, som hjernen din kom itl å tenke på uten at den liksom kom helt frem - det kan være glede, stolthet, flauhet, tristhet, redsel, forakt osv - et eller annet som hjernen din merket uten at den kom frem i bevisstheten din. Og den FØLELSEN kjente du.

AnonymBruker
Skrevet

Ja alt kommer vel fra tankene, men de er jo ikke i hjernen.

Selvfølgelig kommer tankene fra hjernene. Hvor skulle de ellers komme fra?

stjernestøv
Skrevet

Følelser kan være sterke ja! Det kan være en følelse som du kanskje ikke har tenkt på, som ligger i underbevisstheten din, som hjernen din kom itl å tenke på uten at den liksom kom helt frem - det kan være glede, stolthet, flauhet, tristhet, redsel, forakt osv - et eller annet som hjernen din merket uten at den kom frem i bevisstheten din. Og den FØLELSEN kjente du.

Det kjentes så rart. Men mulig det var en følelse jeg ikke var bevisst på.

stjernestøv
Skrevet

Selvfølgelig kommer tankene fra hjernene. Hvor skulle de ellers komme fra?

Ikke i hjernen iallefall, må være utenfor hodet tror jeg...i mentallegemet. 

AnonymBruker
Skrevet

Ikke i hjernen iallefall, må være utenfor hodet tror jeg...i mentallegemet. 

Hva skal vi med hjernen da? Er det en slags radiomottaker?

stjernestøv
Skrevet

Hva skal vi med hjernen da? Er det en slags radiomottaker?

Den har sin funksjon. Men tankene kommer ikke derfra, de er ikke fysiske. De svever rundt overalt og er ikke innelåst i en hjerne. 

påskelilje
Skrevet

Det er klart at tankene kommer fra hjernen!

Beklager, jeg må smile litt nå. I hjernen lagrer du all informasjon fra det du har opplevd, erfart, følt, lært osv - og det er fra dette tankene dine kommer. De er ikke innelåst i hjernen - de kommer jo fra akkurat DIN hjerne. Du tenker andre tanker enn meg, fordi vi har forskjellige gener, og vi har forskjellige erfaringer og vi har lest og lært ulike ting.

stjernestøv
Skrevet

Det er klart at tankene kommer fra hjernen!

Beklager, jeg må smile litt nå. I hjernen lagrer du all informasjon fra det du har opplevd, erfart, følt, lært osv - og det er fra dette tankene dine kommer. De er ikke innelåst i hjernen - de kommer jo fra akkurat DIN hjerne. Du tenker andre tanker enn meg, fordi vi har forskjellige gener, og vi har forskjellige erfaringer og vi har lest og lært ulike ting.

Ok da, men jeg tror ikke tankene kommer fra hjernen, da ville jo hjernen blitt overbelastet. Folk som leser tankene til andre kan se dem som bilder i aurafeltet, de ser dem ikke inni hodet. 

AnonymBruker
Skrevet

Ok da, men jeg tror ikke tankene kommer fra hjernen, da ville jo hjernen blitt overbelastet. 

Hva baserer du det på?

Folk som leser tankene til andre kan se dem som bilder i aurafeltet, de ser dem ikke inni hodet. 

Altså, meg bekjent er det ikke mulig å lese andres tanker.

stjernestøv
Skrevet

Hva baserer du det på?

Altså, meg bekjent er det ikke mulig å lese andres tanker.

Nei jeg orker ikke diskutere mer, folk får tro hva de vil. Noen kan lese andres tanker og følelser også. En god psykiater kan lese følelsene til folk, psykiateren som var her skjønte at jeg var urolig. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei jeg orker ikke diskutere mer, folk får tro hva de vil. Noen kan lese andres tanker og følelser også. En god psykiater kan lese følelsene til folk, psykiateren som var her skjønte at jeg var urolig.

Men det betyr ikke han kan lese tankene dine, han baserer dette på hvordan du oppfører deg.

stjernestøv
Skrevet

Men det betyr ikke han kan lese tankene dine, han baserer dette på hvordan du oppfører deg.

Men jeg oppførte meg normalt tror jeg, tror han er opptatt av alternative ting. 

stjernestøv
Skrevet

Uansett er det slitsomt, men hvis det er følelse er det jo noe alle har :(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...