Gå til innhold

Betyr 17. mai mye for deg personlig?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

stjernestøv

Jeg vil si nei. En helt vanlig dag.

Anonymous poster hash: b90e3...9ee

Nei det betyr ikke noe for meg, ser på det som barnas dag. Spise pølser og is er vel noe av det de gleder seg til, og å gå i tog. Var stas for mine unger og når de var små, nå bryr de seg ikke. 

AnonymBruker

Grunnloven har vel betydning for alle som bor i landet så sånn sett vil jeg si at 17. mai betyr noe for meg. Jeg feirer ikke på noen måte, men jeg er jo forsåvidt glad for at vi fikk en grunnlov og etterhvert ble selvstendig.

Det kan man sette pris på året rundt. Man trenge rikke gå bananas den 17. av den grunn.

Det kan man sette pris på året rundt. Man trenge rikke gå bananas den 17. av den grunn.

Nei, det gjør man ikke. Men om man ikke hadde feiret 17. mai så tror jeg ikke det hadde tatt mange år før ingen visst hva grunnloven er engang. Syns det er skremmende mange allerede som ikke vet hvorfor vi feirer 17. mai. Også er det jo hyggelig for unga. Så kan jo vi som ikke er så begeistret for slike festligheter finne på noe annet.

Annonse

Gjest Ladytron

Nei, dagen betyr ingenting for meg. Da jeg var yngre synes jeg gjerne det var en grei dag for å ta noen utepils, men etter at jeg fikk meg kjæreste har det stort sett bare vært stille og rolig. Ikke pleid å ha noen markering, utenom at jeg helst vil ha rømmegrøt til middag.

umakenverdt

Det er barnas dag og familiedag. Siden jeg ikke har noen av delene, så betyr den ingenting. Den verste dagen i året for meg. Jeg feirer ingenting.

Det hørtes trist ut. Kan du ikke gjøre noe hyggelig for deg selv i dag da, nyte fridagen? Kanskje lage deg en god middag, lese en god bok eller gå en tur, hva enn som gir deg en god følelse. 

Det hørtes trist ut. Kan du ikke gjøre noe hyggelig for deg selv i dag da, nyte fridagen? Kanskje lage deg en god middag, lese en god bok eller gå en tur, hva enn som gir deg en god følelse. 

Jeg skal gjøre det. Det er bare dagen som minner meg enda mer på alt jeg ikke har.

Men igjen, selvgjort er velgjort. Har jo katt og samboer da:) Skal kose litt med katten og kanskje det hjelper å pynte seg litt, bare for sin egen del.

umakenverdt

Jeg skal gjøre det. Det er bare dagen som minner meg enda mer på alt jeg ikke har.

Men igjen, selvgjort er velgjort. Har jo katt og samboer da:) Skal kose litt med katten og kanskje det hjelper å pynte seg litt, bare for sin egen del.

Det kan jeg forstå. Jeg synes også denne dagen er litt "rar", jeg vet ikke helt hva jeg burde gjøre når jeg skal "feire" den alene. Ha en fin søndag med både katten og samboeren da :)

Nils Håvard Dahl, psykiater

Ja, dagen betyr mye for meg. Jeg bruker den til å sette ting i perspektiv.

Jeg minner meg selv om hvor utrolig priviligert jeg er som har hatt den flaks å bli født i dette landet.

Jeg tenker også på alle de som på hver sin måte har vært med å bygge opp velferdsstaten slik at vi kan ha det så utrolig bra som vi har det på alle områder av livet.

Ha en fin 17.mai :-)

Annonse

Jeg har det som NHD, jeg har et personlig forhold til dagen gjennom at den minner oss om hvor heldige vi er vi mange som er født eller kommet til dette landet der grunnloven respekteres og danner grunnlaget for et demokratisk og inkluderende verdisett.

I år har jeg flere ganger tenkt både på ungene som ikke tar en del i feiringen fordi de driver i Middelhavet, og også de som gikk i tog i fjor, men som nå er sendt hjem til det noen rundt dem insisterer på at er hjemlandet deres.

AnonymBruker

Grunnlaget for 17. Mai betyr mye for meg, men jeg synes det er trist at mye er endret. Feiringen betyr mindre for meg. Som barn var jeg glad i 17.mai. Når mine barn var små gledet jeg meg sammen med barna. Men jeg gledet meg aldri på forhånd uten den beste økonomi, og alle skulle være i finstas fra topp til tå. Samtidig følte jeg alt var stress når alt skulle være perfekt. Dette året hadde vi ingen å ta hensyn til så det ble en tur til fjells. Jeg setter pris på at jeg får bo i dette landet. Like mye til fjells som i 17.mai tog.

Anonymous poster hash: 4fc67...a7f

AnonymBruker

Jeg er enig i at vi har flaks og har ting å "feire"/være glad for, logisk sett.

Men inne i meg er det helt tomt føler ingen ting jeg, så blir som alle andre dager

Sånn er det her også.

Men men.

Anonymous poster hash: 5a7c8...e8f

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...