Gå til innhold

Symptomer

Anbefalte innlegg

Madelenemie
Skrevet

Hvis Gro Dahle sier slike ting i foredrag, så synes jeg det er svært kritikkverdig. Andres helse og eventuelle diagnoser er da vitterlig ikke noe andre har noe med å spekulere i offentlig. Jeg synes man bør forholde seg til det Ambjørnsen selv har sagt om saken.

Ok,

Men hun er ikke den første som spekulerer offentlig om andres diagnoser i såfall ;)

Jeg tror offentlige personer , kjendiser, må tåle såpass og at de tåler det, hva med Lahlum, har ikke han blitt offentlig spekulert om...

tror han takler det helt greit. Og Karlsen, han bare svarte på vg net, "selvsagt har jeg autisme", det kan bety at dette gidder jeg ikke bruke tid på i en sjakkdiskusjon, eller at han har det, eller at han tuller...men bli fornærmet/såret over sånt, det tror jeg ikke mennesker blir stort sett.

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• stjernestøv

22

• Madelenemie

8

• Nicklusheletida

6

• Trine

4

Skrevet

Jeg har heller aldri sett at Ambjørnsen påstår at han har autisme. Derimot har han beskrevet at han har en angstlidelse. http://ambjornsen.kjentfolk.no/2011/07/06/angsten-som-oppdrager/

Ja, han har vært inne på det i flere intervjuer.  Han har også gjentatte ganger sagt at han ikke vil sette noen autismediganose (eller noen annen bestemt diagnose for den saks skyld) på Elling, og jeg synes det er ganske fjernt å påstå at han selv skulle være innenfor autismespekteret.  Man bør få lov til å være litt "anti-superkjendis" i oppførselen hvis man er f.eks. forfatter eller sjakkgeni, uten å få diagnoser.   

Skrevet

Ok,

Men hun er ikke den første som spekulerer offentlig om andres diagnoser i såfall ;)

Jeg tror offentlige personer , kjendiser, må tåle såpass og at de tåler det, hva med Lahlum, har ikke han blitt offentlig spekulert om...

tror han takler det helt greit. Og Karlsen, han bare svarte på vg net, "selvsagt har jeg autisme", det kan bety at dette gidder jeg ikke bruke tid på i en sjakkdiskusjon, eller at han har det, eller at han tuller...men bli fornærmet/såret over sånt, det tror jeg ikke mennesker blir stort sett.

Slik jeg ser det, så handler det ikke primært om hva kjendisene selv tåler og ikke tåler, men hva som er ok å drive med.

stjernestøv
Skrevet

Var hos foreldrene mine å spiste lunsj i dag, så jeg prøver å komme meg ut. Vi satt i solen og drakk te, alt skulle vel vært bra men jeg føler meg ikke bra. Er så rar og fjern og merkelige fornemmelser i kroppen, er vel noe jeg må leve med det og? Skulle nesten tro det var noe fysisk. 

Skrevet

Og Karlsen, han bare svarte på vg net, "selvsagt har jeg autisme", det kan bety at dette gidder jeg ikke bruke tid på i en sjakkdiskusjon, eller at han har det, eller at han tuller...

Great minds discuss ideas; average minds discuss events; small minds discuss people.

Dette er bare "støy" som oppstår når man plasserer "small minds" med "great minds".

Madelenemie
Skrevet

Slik jeg ser det, så handler det ikke primært om hva kjendisene selv tåler og ikke tåler, men hva som er ok å drive med.

Hei!

Det kan så være.

Mitt poeng er bare at det er veldig vanlig i dag å spekulere litt i sånt,

og slett ikke alltid skal det tas så seriøst heller.

Selv syns jeg det er hyggelig og smigrende at så mange av min manns venner syns autismetrekk er kult, og har en del av det selv,

De har jo ikke autisme noen av dem, men trekk har mange. For meg som har autisme, ligger det en akspekt og en respekt også i denne til tider litt useriøse spekuleringen, så jeg ser nok ikke hva som ikke er ok, i vertfall ikke når det er snakk om nerdestempler som asperger, som til tider er blitt nærmest litt kult å ha litt av.

Verre er det om man spekulerer i mer "belastede" diagnoser, diagnoser som er mindre kult å ha trekk av.

Skrevet

Hei!

Det kan så være.

Mitt poeng er bare at det er veldig vanlig i dag å spekulere litt i sånt,

og slett ikke alltid skal det tas så seriøst heller.

Selv syns jeg det er hyggelig og smigrende at så mange av min manns venner syns autismetrekk er kult, og har en del av det selv,

De har jo ikke autisme noen av dem, men trekk har mange. For meg som har autisme, ligger det en akspekt og en respekt også i denne til tider litt useriøse spekuleringen, så jeg ser nok ikke hva som ikke er ok, i vertfall ikke når det er snakk om nerdestempler som asperger, som til tider er blitt nærmest litt kult å ha litt av.

Det er vel bedre enn å påstå folk er psykopat, men hva som skal være "kult" med å ha en slik "diagnose" som ødelegger så mye forstår jeg bare ikke.

Madelenemie
Skrevet

Det er vel bedre enn å påstå folk er psykopat, men hva som skal være "kult" med å ha en slik "diagnose" som ødelegger så mye forstår jeg bare ikke.

Hei!

Det er ikke kult for oss som har det, men visse aspekter ved det kan andre synes er "kule", eller bra osv...

Jeg tror likevel ingen jeg kjenner vil ha autisme, men det fins jo også positive ting som andre kanskje lettere ser enn vi som står midt i det.

Min psykiater sa ofte at jeg har så god evne til å fordype meg i ting, til å lære detaljer og sette meg inn skikkelig og grundig i det som interesserer meg, for meg kunne det være tidvis irriterende å høre på, fordi så lenge jeg ikke greier bruke denne evnen til noe, så ser jeg ikke poenget med det. Jeg greier feks ikke gruppearbeide, som forutsetter at man kan tenke i kor, og da er det faktisk ganske vanskelig/umulig å fullføre en utdanning idag.

Ellers er jeg enig med deg. Jeg ville helst vært meg men uten autisme,

selv om jeg nok er av de heldige som har fått mye hjelp av psykiatrien til å leve godt med autisme.

Sett i perspektiv av alt annet mennesker sliter med så er jeg også glad for at jeg feks har autisme og ikke eupf eller narisisistisk pf m.fl. Min psykiater forklarte meg hvordan mennesker med dette kjenner på en indre tomhet, og mangler glede, det syns jeg er mye verre enn å ha autisme feks. Også selv om de kanskje mestrer arbeidslivet, kjenne på tomhet og meningsløshet syns jeg må være verre.

Nicklusheletida
Skrevet

Til stjernestøv: Så bra at du kom deg ut på tur og fint at sønnen din drar deg med ut :)

De "klarsynte" som er med I tv-program får sikkert godt betalt og helt sikkert taushetsplikt.

stjernestøv
Skrevet

Til stjernestøv: Så bra at du kom deg ut på tur og fint at sønnen din drar deg med ut :)

De "klarsynte" som er med I tv-program får sikkert godt betalt og helt sikkert taushetsplikt.

Ja han er flink til det :) Nå har vi besøk av nevøen min men han vil bare spille tv spill, vi får ta en tur ut etterpå. 

Ja de klarsynte får nok godt betalt, men de er nå klarsynte. Holder på med boken til hun ene nå, ifølge psykiatrien så er hun sikkert schizofren. Hun har stadig kontakt med sjeler.

Nicklusheletida
Skrevet

Jeg sier som søstra til Snåsamannen.  - Det e bærre toill ! :D

Den dama har jeg sansen for :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sier som søstra til Snåsamannen.  - Det e bærre toill ! :D

Den dama har jeg sansen for :)

Det er helt fantastisk at toill er nok til å hjelpe mange som ikke har fått hjelp av annet tradisjonelt :)

Anonymous poster hash: 21f87...44a

Nicklusheletida
Skrevet

Tro kan flytte fjell :-)

AnonymBruker
Skrevet

Ja de klarsynte får nok godt betalt, men de er nå klarsynte. Holder på med boken til hun ene nå, ifølge psykiatrien så er hun sikkert schizofren. Hun har stadig kontakt med sjeler.

Og det tror du blindt på fordi hun har skrevet det i sin egen bok? =?=??

Anonymous poster hash: 4b2ed...578

stjernestøv
Skrevet

Og det tror du blindt på fordi hun har skrevet det i sin egen bok? =?=??

Anonymous poster hash: 4b2ed...578

Hun slet veldig i livet sitt og opererte i nakken og da hadde hun mye kontakt med sjeler, hvorfor skulle hun lyve om det?

Nicklusheletida
Skrevet

Jeg tror dessverre det er slik Stjernestøv at det er de som er tilbøyelige til å tro på slike ting ofte er de som begynner å slite med livet sitt. Gjelder ikke alle, men jeg synes å se en viss sammenheng. ( Da ser jeg bort i fra dette med operasjonen i nakken)

Jeg mener det finnes mer konstruktive måter å komme seg ut av problemer på.

Jeg kjenner noen mennesker med alternative interesser og som sliter med livene sine i mer eller mindre grad. Da jeg ble skilt var det ei venninne som ville dra meg med på healing til prinsesse M L :D

Da jeg sa at joggeskoa og naturen skulle fungere som healing for meg, ble det ikke godtatt, men hun måtte gi seg til slutt. Jeg kan være ganske sta :) Hennes problemer(dessverre) tilsa dessuten at jeg ikke burde bruke samme oppskrift.

Nå er kanskje jeg ekstremt lite åpen da. Nesten allergisk mot alt sånt. Jeg er som Sør på det området der.

stjernestøv
Skrevet

Jeg tror dessverre det er slik Stjernestøv at det er de som er tilbøyelige til å tro på slike ting ofte er de som begynner å slite med livet sitt. Gjelder ikke alle, men jeg synes å se en viss sammenheng. ( Da ser jeg bort i fra dette med operasjonen i nakken)

Jeg mener det finnes mer konstruktive måter å komme seg ut av problemer på.

Jeg kjenner noen mennesker med alternative interesser og som sliter med livene sine i mer eller mindre grad. Da jeg ble skilt var det ei venninne som ville dra meg med på healing til prinsesse M L :D

Da jeg sa at joggeskoa og naturen skulle fungere som healing for meg, ble det ikke godtatt, men hun måtte gi seg til slutt. Jeg kan være ganske sta :) Hennes problemer(dessverre) tilsa dessuten at jeg ikke burde bruke samme oppskrift.

Nå er kanskje jeg ekstremt lite åpen da. Nesten allergisk mot alt sånt. Jeg er som Sør på det området der.

Hjelp fra åndeverden er en god og konstruktiv hjelp, var det hun fikk hun som skrev boken. Bestemoren hjalp henne bla. Jeg har også fått hjelp derfra, nå når de meg sikkert ikke lenger...jo hvis jeg ser etter tegn så. Men de kommuniserer ikke direkte med meg pga medisiner, jeg hater jo medisiner. Tror de ødelegger livet mitt. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...