Gå til innhold

Behandling endrer tanker og følelser

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette ble tatt opp i en tråd tidligere, og jeg forstår at hensikten med medisiner og terapi er å endre tanker og følelser. Det er jo greit. Vi ønsker å få bort vonde følelser og destruktive tanker. Men kan det endre for mye?

Vi vokser opp med vår tro, får meninger og holdninger. Dette kan ligge dypt i oss. Jeg har inntrykk av at behandling også påvirker disse. Selv sliter jeg nå mye med følelseskonflikter. Jeg har hatt sterke meninger og holdninger. Nå er jeg usikker. Vet ikke lenger hva jeg mener. Vet ikke lenger hvem jeg er. Utad er jeg den samme, men kommer i situasjoner jeg ikke lenger vet hvordan jeg skal takle. Prøver å ikke tenke på det til daglig, men enkelte ganger må jeg ta stilling til mye der følelser, meninger og tanker krasjer totalt. Vi endrer oss jo hele livet, men de største endringene kom etter at jeg ble syk og begynte i behandling. Jeg føler meg ofte som en splittet person.

Er det andre som har opplevd dette? Anonymous poster hash: dc1d6...c37

Skrevet

Jeg skjønner hva du mener, og erfarer det samme selv. Kan være forvirrende, men er vel egentlig et godt tegn på at man er i endring. Det handler jo heller ikke om å bli en annen, men om å lære seg bedre mestringsstrategier å møte livet, seg selv og andre på. Og for min egen del, ikke minst å forholde seg til egne følelser og sårbarhet på en bedre måte.

Leste en plass at terapi i stor grad er en forsonings- og sorgprosess. Det synes jeg var kloke og dekkende ord.

AnonymBruker
Skrevet

Mari-, on 21 May 2015 - 15:09, said:

Jeg skjønner hva du mener, og erfarer det samme selv. Kan være forvirrende, men er vel egentlig et godt tegn på at man er i endring. Det handler jo heller ikke om å bli en annen, men om å lære seg bedre mestringsstrategier å møte livet, seg selv og andre på. Og for min egen del, ikke minst å forholde seg til egne følelser og sårbarhet på en bedre måte.

Leste en plass at terapi i stor grad er en forsonings- og sorgprosess. Det synes jeg var kloke og dekkende ord.

Dette er områder jeg ikke ønsket endring. Det er komplisert. Men jeg ønsker ikke å utdype det mer, så det er kanskje vanskelig for andre å forstå. Anonymous poster hash: dc1d6...c37

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...