Gå til innhold

Har du progressive briller som også er solbriller?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg skal bestille nye progressive briller nå. Har fra før vanlige progressive. Men de selger også, med et tillegg i prisen, at brillene blir gradvis mørkere (solbriller) ved lys. Gjelder bare ute, ikke i bilen.

Det høres veldig ok ut, men før jeg bestiller det vil jeg bare vite om de som har det er fornøyd med det, eller om det har noen ulemper?

Anonymous poster hash: 2f0ca...f8a

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg skal bestille nye progressive briller nå. Har fra før vanlige progressive. Men de selger også, med et tillegg i prisen, at brillene blir gradvis mørkere (solbriller) ved lys. Gjelder bare ute, ikke i bilen. Det høres veldig ok ut, men før jeg bestiller det vil jeg bare vite om de som har det er fornøyd med det, eller om det har noen ulemper? Anonymous poster hash: 2f0ca...f8a

Jeg har slike briller og er veldig fornøyd.

Jeg kunne ikke tenke meg annen type briller.

Anonymous poster hash: deb09...f8c

AnonymBruker

Så fint da! Jeg skal bestille to progressive briller, fordi jeg får 2 av prisen til 1. Litt av et kupp syns jeg. For solbrille-effekten må jeg betale i tillegg. Nå lurer jeg på om jeg bør bestille solbrille-effekt på begge to? Har det noen ulemper også, eller bare fordeler? Kan det plutselig bli for mørkt inne feks?

Hva er det forresten som gjør at brillene ikke blir mørke inni bilen, hvis du ser på lyset ute?

AnonymBruker

Så fint da! Jeg skal bestille to progressive briller, fordi jeg får 2 av prisen til 1. Litt av et kupp syns jeg. For solbrille-effekten må jeg betale i tillegg. Nå lurer jeg på om jeg bør bestille solbrille-effekt på begge to? Har det noen ulemper også, eller bare fordeler? Kan det plutselig bli for mørkt inne feks? Hva er det forresten som gjør at brillene ikke blir mørke inni bilen, hvis du ser på lyset ute? Anonymous poster hash: 2f0ca...f8a

Jeg tenker aldri over om brillene mine er mørke eller ei unntatt når jeg ser i et speil.

Anonymous poster hash: deb09...f8c

Jeg skal bestille nye progressive briller nå. Har fra før vanlige progressive. Men de selger også, med et tillegg i prisen, at brillene blir gradvis mørkere (solbriller) ved lys. Gjelder bare ute, ikke i bilen.

Hvordan går det an? Hva om man har vinduene i bilen åpne - blir brillene mørke da? Høres veldig merkelige ut... For det der er grunnen til at jeg ikke har valgt briller med glass som mørkner i sola - jeg kjører mye på vei med mange tuneller og brillene skifter jo ikke farge så veldig raskt akkurat.

AnonymBruker

det der er grunnen til at jeg ikke har valgt briller med glass som mørkner i sola - jeg kjører mye på vei med mange tuneller og brillene skifter jo ikke farge så veldig raskt akkurat.

Men det er jo i tilfelle det samme som hvis du bruker vanlige solbriller det, - man tar dem bare av seg når man kjører i tunneller.(Eller vipper dem opp, dersom du har sånne som du setter utenpå vanlige briller). Det gjør jeg, for jeg bruker solbriller hvis jeg kjører når det er mye sol, og bruker ikke mine vanlige briller da.

Med mindre du er helt avhengig av briller også når du kjører i tunnell da.

Annonse

Men det er jo i tilfelle det samme som hvis du bruker vanlige solbriller det, - man tar dem bare av seg når man kjører i tunneller.(Eller vipper dem opp, dersom du har sånne som du setter utenpå vanlige briller). Det gjør jeg, for jeg bruker solbriller hvis jeg kjører når det er mye sol, og bruker ikke mine vanlige briller da.

Jeg får ikke sitte bak et ratt uten briller på nei - å slippe meg inn i en tunell, bak rattet uten briller anbefaler jeg ingen...! Sånne vippe-briller passer ikke på disse brillene, dessuten er de jeg har sett fryktelig stygge...

fiskepuddings

Så fint da! Jeg skal bestille to progressive briller, fordi jeg får 2 av prisen til 1. Litt av et kupp syns jeg. For solbrille-effekten må jeg betale i tillegg. Nå lurer jeg på om jeg bør bestille solbrille-effekt på begge to? Har det noen ulemper også, eller bare fordeler? Kan det plutselig bli for mørkt inne feks?

Hva er det forresten som gjør at brillene ikke blir mørke inni bilen, hvis du ser på lyset ute?

Fordi vinduene i bilen stopper mye av UV-strålingen som gjør brillene mørke.

Endret av fiskepuddings
fiskepuddings

Hvis du er avhengig av briller ellers er du vel også avhengig av briller i tuneller, vel.

Hvis du er avhengig av briller ellers er du vel også avhengig av briller i tuneller, vel.

Svært mange av brillebrukerne har ikke så store synsproblemer at de er avhengig av briller annet enn til lesing. Jeg bruker avstandsbriller hvis jeg skal kjøre langt, fordi jeg da blir mindre sliten, men gjør det ikke til vanlig fordi jeg synes briller er noe herk bortsett fra når jeg skal lese.

Jeg elsker mine progressive solbriller! Er nærmest blitt avhengig av dem, særlig når jeg er på seilbåt eller under andre aktiviteter i sola som krever at jeg ser også påkjørt hold.

Mine er imidlertid bare solbriller, ikke slike som bytter farge. Har andre progressive vanlige briller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...