Gå til innhold

Fortelle?

Anbefalte innlegg

umakenverdt
Skrevet

Jeg hadde ikke sagt noe på forhånd. Om de hadde spurt hvorfor jeg ikke drakk så mye så ville jeg sagt at det er fordi jeg går på medisiner. Om de så spør hvorfor så ville jeg fortalt kort hvorfor jeg går på dem. Om de ikke spør så ville jeg antatt at det ikke var så viktig for dem og da hadde jeg ikke sagt noe mer. Jeg hadde nok bare sagt noe om temaet kom opp. Men jeg er ikke så snakkesalig heller da og mine råd er neppe de beste :P

Jeg er ikke så snakkesalig jeg heller, i alle fall ikke om slike ting. Det er slik sett en god strategi kanskje, så lenge det ikke skjer noe som gjør at jeg ikke klarer å være der lengre eller lignende. I tillegg skjelver jeg til tider en del, så er redd for at det skal synes. Men takk for råd.

umakenverdt
Skrevet (endret)

Jeg syns det høres ut som du bekymrer deg mer både for evt spørsmål og dette med alkoholinntak enn du trenger :) Om dette er fine hyggelige damer så vil de jo ikke fnyse om du feks sier at "du er ganske sliten for tiden, og tenker ikke å ta'n helt ut", at du "drikker ikke så ofte for tiden og tåler mindre" eller at du "blir så dårlig dagen derpå, og ikke gidder å ødelegge dagen" eller noe annet som faller deg naturlig. Det handler nok først og femst om hvordan du sier det (dvs er hyggelig og ikke "spiss" eller unødvendig alvorlig og avvisende) enn hva du sier antar jeg - det er som regel sånn :)

Nei, de vil vel ikke det. Hyggelig vil jeg nok klare å være, det prøver jeg å være mot alle jeg møter. Men kanskje litt mindre aktiv i samtalen, og kanskje litt skjelven hvis jeg er uheldig, i tillegg til dette med alkoholen. Konsentrasjonen er ikke helt som den skal, så håper jeg ikke blir oppfattet som frekk dersom jeg ikke klarer å være på hele tiden. Samlet kan det jo bli synlig.

Jeg får prøve å tenke at det er fine mennesker og at det går an å være veldig generell i de uttalelsene jeg må komme med.

Endret av umakenverdt
Skrevet

Nei, de vil vel ikke det. Hyggelig vil jeg nok klare å være, det prøver jeg å være mot alle jeg møter. Men kanskje litt mindre aktiv i samtalen, og litt mer skjelven enn jeg pleier å være i tillegg til kanskje litt skjelven hvis jeg er uheldig, i tillegg til dette med alkoholen. Konsentrasjonen er ikke helt som den skal, så håper jeg ikke blir oppfattet som frekk dersom jeg ikke klarer å være på hele tiden.

Jeg får prøve å tenke at det er fine mennesker og at det går an å være veldig generell i de uttalelsene jeg må komme med.

Ut fra det du sier tror jeg dette går helt fint jeg, og håper du ikke bekymrer deg så mye innen treffet skal være :)

Skrevet

Jeg er ikke så snakkesalig jeg heller, i alle fall ikke om slike ting. Det er slik sett en god strategi kanskje, så lenge det ikke skjer noe som gjør at jeg ikke klarer å være der lengre eller lignende. I tillegg skjelver jeg til tider en del, så er redd for at det skal synes. Men takk for råd.

Jeg tror jeg hadde tatt det da, om det skjedde. Jeg er ikke noe god til å forberede folk for jeg tenker at dersom det ikke blir noe problem så hadde jeg heller ikke trengt å si noe.

umakenverdt
Skrevet

Jeg tror jeg hadde tatt det da, om det skjedde. Jeg er ikke noe god til å forberede folk for jeg tenker at dersom det ikke blir noe problem så hadde jeg heller ikke trengt å si noe.

Det tenker jeg også, men hvis det blir et problem blir jeg sint på meg selv hvis jeg ikke har forberedt andre. Så strengt tatt kan jeg ikke velge riktig, siden jeg ikke kan se inn i fremtiden...

umakenverdt
Skrevet

Ut fra det du sier tror jeg dette går helt fint jeg, og håper du ikke bekymrer deg så mye innen treffet skal være :)

Tusen takk for rådene, jeg skal prøve å ikke la dette overskygge at jeg skal møte disse flotte menneskene igjen. Og så klamrer jeg meg til at dersom det kommer opp, så tenker de litt slik som du skrev tidligere om hvordan det har vært når noen av dine venner har hatt det tøft. Men skal ikke ta det opp, hvis det ikke blir nødvendig.

Skrevet

Men skal ikke ta det opp, hvis det ikke blir nødvendig.

Det tror jeg er lurt. Det kan fort bli misforståelser, slik at saken blir "større" enn du ønsker, hvis du går ut med noe på forhånd. Si det som blir nødvendig der og da, så går det sikkert fint.

umakenverdt
Skrevet

Det tror jeg er lurt. Det kan fort bli misforståelser, slik at saken blir "større" enn du ønsker, hvis du går ut med noe på forhånd. Si det som blir nødvendig der og da, så går det sikkert fint.

:) Jeg tror kanskje jeg har bestemt meg for at jeg kort sier noe der og da. Tror det er greit å være litt tydelig og si noe for eksempel når vi snakker om hva som har skjedd siden sist. Da er det lettere å gå en tur ut alene hvis jeg får veldig behov for det eller begynner å skjelve veldig. Jeg vil ikke gjøre det til noen stor ting, men jeg tror det kan bli litt vanskelig å forklare hvis ting blir veldig vanskelig og jeg bare må ut. Da kan det være greit at de vet det slik at jeg kan gå ut for meg selv og så komme tilbake uten at det trenger bli en slik greie ut av det. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...