Gå til innhold

Alkohol mange ganger farligere enn LSD og Marijuhana

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Overrasker meg ikke at kantarell og sjampinjong hører til det som er absolutt mest ufarlig/minst skadelig på denne listen. Nå kan jeg fortsette å spise sopp med god samvittighet. :)

Anonymous poster hash: 5be95...bd9

Annonse

Madelenemie

Hvorfor er ikke alkohol forbudt?

http://www.vox.com/2015/2/24/8094759/alcohol-marijuana

most_dangerous_drugs.0.png

Anonymous poster hash: 84d38...4cc

Hei!

Fordi alkohol handler mye om mat og kultur.

Alkohol er ikke for de fleste noe de ønsker ruse seg på, de ønsker ta en god vin til et godt måltid.

Man kunne kjøpt billig vin og drukket seg full, om poenget var rus, det er det ikke. Så man kjøper gjerne dyrere vin fordi man liker smaken feks.

AnonymBruker

Hei!

Fordi alkohol handler mye om mat og kultur.

Alkohol er ikke for de fleste noe de ønsker ruse seg på, de ønsker ta en god vin til et godt måltid.

Man kunne kjøpt billig vin og drukket seg full, om poenget var rus, det er det ikke. Så man kjøper gjerne dyrere vin fordi man liker smaken feks.

Hvis det var slik ville ikke rusmiddelet alkohol kommer på en soleklar førsteplass når det gjelder skadevirkinger.

AnonymBruker

Ja, dette er argumentet  alle dophuer drar frem hver gang de skal forsvare rusmisbruket sitt. 

Anonymous poster hash: 0d229...886

Og det "argumentet" drar alle alkohuer hver gang de skal forsvare seg mot legitim kritikk

Ikke veldig overraskende da alkohol dreper hjerneceller

God bedring

Anonymous poster hash: 37934...94a

Gjest Gargamel

Nei, les artikkelen en gang til.

Det er du som ikke har lest artikkelen.

Rangeringen omtales som fundamentalt feilaktig (deeply flawed) blant annet fordi den ikke tar skikkelig hensyn til at alkohol er lovlig og dermed mer utbredt enn f.eks crack.

Det virker som er en useriøs rangering. Det står også i artikkelen at rangeringen brukes av av de som vil innføre enda flere dødelige stoffer i tillegg til alkohol og tobakk.

Logikken er at siden alkohol er så skadelig kan man like gjerne innføre enda flere giftstoffer. Myndighetene skal altså bekjempe tobakk med den ene hånden samtidig som den andre hånden introduserer marihuana for folket.

Annonse

Jeg gidder ikke lese hele artikkelen, men jeg er rimelig sikker på at den ikke tar høyde for antall brukere. Jeg vet heller ikke hva tallene betyr, for det står det ingenting om.

Blir som om jeg lager statistikk som sier det er mye farligere å gå over veien i fotgjengerovergangen, enn å skyte seg selv i øyet med en armbrøst, og vise til at tusenvis får fra moderate til alvorlige skader etter nevnte gangkryss, men ikke en eneste en har hatt vesentlig skade i 2015 etter å ha skutt pil på seg selv gjennom skallen.

Det artikkelen derimot kan fortelle, er at folk elsker å ruse seg :)

Hvorfor er ikke alkohol forbudt?

http://www.vox.com/2015/2/24/8094759/alcohol-marijuana

Det er det to hovedårsaker til:

• Kulturelle: Alkohol har 'alltid' vært her og gradvis blitt en del av dagliglivet vårt over flere hundre år.
  • Sosiologiske: Folk vil alltid søke en eller annen form for rus, og da ønsker vi som samfunn å tilby et rusmiddel vi kjenner godt og har en viss kontroll på.

Hvis alkohol ble funnet/funnet opp nå, ville det nok blitt forbudt. 

Blir som om jeg lager statistikk som sier det er mye farligere å gå over veien i fotgjengerovergangen, enn å skyte seg selv i øyet med en armbrøst, og vise til at tusenvis får fra moderate til alvorlige skader etter nevnte gangkryss, men ikke en eneste en har hatt vesentlig skade i 2015 etter å ha skutt pil på seg selv gjennom skallen.

Enig. 

Selvsagt gjør alkohol mer skade på verdensbasis enn narkotika. Det er jo langt flere mennesker som bruker alkhohol enn narkotika. Det er som å si at det skjer langt flere bilulykker enn det skjer ulykker med motoriserte enhjulinger, derfor er enhjulinger helt ufarlig i trafikken. Eller å si at langt flere dør av kreft enn av å bli skutt, derfor er skytevåpen helt ufarlig. Osv osv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...