Gå til innhold

NHD off label bruk av antipsykotika

Anbefalte innlegg

snarterdetsommer
Skrevet (endret)

Jeg merker positiv endring etter bare få dager på en svært lav dose seroquel. Tar to små doser I døgnet.

Opplever litt trøtthet på morgenen, men elkers føler jeg meg litt mer opplagt. Dette er en effekt jeg aldri fikk på antidepressiva. De gjorde meg bare verre. Fra å kaste opp flere ganger daglig og være livredd hele tiden er jeg nå mye mer sosial. Har også redusert sobril og regner med å snart slutte helt på disse.

Ser det er litt uenighet om bruken av disse medisinene for angst. Er det noen grunn til bekymring? Tenker da på bruk over tid. Tilvenning, bivirkninger osv

Endret av snarterdetsommer
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Der er ingen grunn til verken bekymring eller andre negative tanker :-)

• 2 uker senere...
snarterdetsommer
Skrevet

Talk for svar NHD

Jeg brukte først en halv tablett av 25 mg. Bruker nå to halve tabletter. Første dosen på dagen Gjør meg svært trøtt. Andre dosen er bedre. Opplever medisinene som dempende på angst og uro. Men kjenner at angsten kommer tilbake etter noen timer. Tror det er pga den korte halveringstiden.

Kan jeg spørre legen om å få prøve 50 mg depot.

Er dette en stor dose? Er Mann på 90 kilo.

Vil ikke bli helt flat og likegyldig, men bare få dempet angsten og uroen.

Når på døgnet Bør den I såfall tas for å få best mulig effekt I løpet av dagen?

Vet du NHD noe om påvirkning på potens på slike lave doser?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du kan be legen om 50 mg depot som er en meget liten dose. Best effekt på dagtid får du om du tar den på badet om morgenen. Jeg er rimelig sikker på at en slik dose ikke har noen negativ effekt på potensen.

snarterdetsommer
Skrevet

Tusen takk for svar NHD :) jeg vil forsøke det :) fint å ha noen å spørre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...