Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi har fått tilsendt lånepapirer på boliglånet - både mellomfinansiering og fra kommunen/lindorff.

Her må det være to vitner som signerer (og som ikke er i familie på papirene fra Lindorff).

Hvem kan vi bruke?

Har tenkt på å gå innom banken min. Gjør de slik? Det er ikke denne banken som har gitt oss mellomfinansiering, men mannens bank i samme "kjede" et annet sted i landet.

Fortsetter under...

Jeg har bare trengt sånn signatur i forbindelse med boliglån og da fikk jeg en kamerat og søsteren min til å signere. Vet ikke om de i banken gjør det, men jeg ser egentlig ingen grunn til at de ikke skulle det. Det er jo bare en bekreftelse på at rett person har skrevet under på lånepapirene. Alternativt kan du få to naboer til å signere, eller to venner.

Takk for svar, Trine.

Jeg synes det er veldig ekkelt å spørre noen om dette. Føler også at de kanskje tror at de løper en risiko ved å signere.

Spurte en bror på sms i går der jeg også forklarte at det ikke var noen risiko med det, men fikk ikke svar.

Det haster, for papirene må returneres idag. Fikk ikke returnert de før idag fordi vi ikke fikk dem før på fredag, og da var vi borte.

Endret av hww

Annonse

Jeg har bare bedt kamerater eller noen på jobben om å signere. I prinsippet kan du be folk på gata om å signere, de løper ingen risiko ved å gjøre det. Om banken kan gjøre det er jeg mer usikker på, siden det i teorien kan bli en interessekonflikt der.

Jeg brukte en venninne og en nabo i en tilsvarende sak. Poenget er ikke at de skal lese gjennom hele dokumentet (du kan til og med be dem ikke lese papirene), de skal bare signere på at de vet at du er den som har underskrevet og at du er over 18.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...