Gå til innhold

har de lurt meg på nett?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gargamel

Jeg bestillte kamera til 7999 kr på mandag. Plutselig i dag gikk prisen på samme nettsted ned hele 1000 kr. Er jeg blitt lurt da? Faktura kom i eposten i dag og jeg må betale over 8000 inkl frakt.

Nei, det er alltid en mulighet for at prisene synker. Uflaks at du ikke bestilte litt før. 

Hvilket kamera var det forresten?

Annonse

Jeg bestillte kamera til 7999 kr på mandag. Plutselig i dag gikk prisen på samme nettsted ned hele 1000 kr. Er jeg blitt lurt da? Faktura kom i eposten i dag og jeg må betale over 8000 inkl frakt.

Har du bestilt på nett har du 14 dager angrerett, den kan du fint benytte deg av. Så bestiller du det til ny pris etterpå. Voila.

På netonnet stod det 60 dagers betalingsfrist men så fikk jeg faktura på 30 dagers betalingsfrist på resurs bank istedet for valgte netonnet faktura.

Hva betalingsfristen er, er vel egentlig uvesentlig hvis du ønsker kameraet til lavere pris. Da returnerer du varen når du får den og legger ved angrefristskjemaet. Du kan angre kjøp i 2 uker uten å begrunne det så lenge varen er kjøpt på nett. Når dette er gjort og du har fått beskjed om at alt er i orden kan du bestille varen på nytt. Selvfølgelig kan du risikere at varen har gått opp igjen i pris innen den tid, men sånn vil det alltid være.

Vi kjøpte et Canon speilrefleks for noen uker siden via Experts nettsider (de hadde det ikke inne i butikken her). I løpet av en uke varierte prisen fra 4949,- - 3777,- - 5995,- - 4300,-. Vi bestilte i utgangspunktet da det hadde den første prisen, men kontaktet nettbutikken da vi oppdaget at det var satt ned med 1200,- og fikk det for 3777,-. :) Om det nytter å komme i ettertid å klage vet jeg ikke, men det er jo bare å prøve seg.

AnonymBruker

Vi kjøpte et Canon speilrefleks for noen uker siden via Experts nettsider (de hadde det ikke inne i butikken her). I løpet av en uke varierte prisen fra 4949,- - 3777,- - 5995,- - 4300,-. Vi bestilte i utgangspunktet da det hadde den første prisen, men kontaktet nettbutikken da vi oppdaget at det var satt ned med 1200,- og fikk det for 3777,-. :) Om det nytter å komme i ettertid å klage vet jeg ikke, men det er jo bare å prøve seg.

Eventuelt bare gjør bruk av angreretten, og bestill til ny pris.

Anonymous poster hash: 08dc6...378

Hva betalingsfristen er, er vel egentlig uvesentlig hvis du ønsker kameraet til lavere pris. Da returnerer du varen når du får den og legger ved angrefristskjemaet. Du kan angre kjøp i 2 uker uten å begrunne det så lenge varen er kjøpt på nett. Når dette er gjort og du har fått beskjed om at alt er i orden kan du bestille varen på nytt. Selvfølgelig kan du risikere at varen har gått opp igjen i pris innen den tid, men sånn vil det alltid være.

Kanskje det nytter å ta en telefon til dem og si at man tenker å gjøre det på denne måten, og høre om det er mulig bare å få rabatten tilbake uten retur? Sparer jo ressurser for alle :o). Aner ikke om det går altså, var bare en tanke.

Kanskje det nytter å ta en telefon til dem og si at man tenker å gjøre det på denne måten, og høre om det er mulig bare å få rabatten tilbake uten retur? Sparer jo ressurser for alle :o). Aner ikke om det går altså, var bare en tanke.

Er jo et godt forslag det, da! :)

Annonse

Eventuelt bare gjør bruk av angreretten, og bestill til ny pris.

Anonymous poster hash: 08dc6...378

Jeg skulle ha kameraet til en spesiell anledning så det var det ikke tid til. :) Men det var ikke noe problem, de ordnet det med en gang og pengene var tilbake på kontoen etter 2-3 dager.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...