Gå til innhold

Sykemelding

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har vært sykemeldt i 6 uker. Først fullt i 3 uker, deretter halvt.

Jeg har hanglet i hele denne perioden. Vært så sliten og fjern at jeg ikke har husket om jeg hadde på meg deo 30 sek før (for å ta et eks). Før helgen holdt ting på å gå skikkelig galt fordi jeg mistet fokus og konsentrasjon, og det var en skremmende opplevelse.

Jeg har presset meg til å gå på jobb, og jeg har løst det med å ta meg fri når det har vært for mye til meg - noe jeg må ta konsekvensene av med tapt inntekt. Men jeg hadde ikke noe valg.

Jeg angrer meg for at jeg ikke sa alt dette til legen. Jeg mistet fokuset da jeg var der, og løste det med å si at det går bra å jobbe halve dager - jeg sa ikke at jeg har tatt meg fri. Jeg ville bare bli ferdig med det, og hun spurte så mye. Men jeg var så sliten og ufokusert. Og angret etterpå.

Jeg merker at det ikke går fremover når det gjelder sykemelding. Full sykemelding hjalp litt, men halv sykemelding gjør at jeg er på stedet hvil.

Jeg føler at jeg fortsatt skulle hatt full sykemelding, og det "verste" er at legen nevnte noe om det også - hun spurte om det er for mye for meg å jobbe 50 % nå. Men jeg sa det går greit. Dessverre. Og nå synes jeg det er flaut og vanskelig å si at det ikke gjør det likevel. Så jeg må bare fortsette å presse meg.

Det var sjefen som overtalte meg til å be om halv sykemelding fordi hun var oprådd. Og jeg tenkte at det sikkert var godt for psyken å være på jobb.

Hvordan forklarer jeg dette for legen neste gang? Jeg vet ikke om jeg klarer å si det..

Anonymous poster hash: defaa...edb

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/405964-sykemelding/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg får bare stå på til jeg stuper. Takk for svar.Anonymous poster hash: defaa...edb

Det er ingen som er tjent med at du går til du stuper. Ikke du, ikke familien og ikke arbeidsgiver. Du går til legen igjen og sier akkurat hvordan det er. Går du for lenge er det vanskeligere å komme ovenpå igjen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/405964-sykemelding/#findComment-3633866
Del på andre sider

Annonse

Jeg får bare stå på til jeg stuper. Takk for svar.

Det er ingen grunn til å tro at du kommer til å stupe, selv om du jobber noe i tiden som kommer. Vanligvis vil det jo være en fordel med gradert - og ikke full sykemelding - og dette tror jeg særlig gjelder dersom man har en tendens til "enten-eller-tenkning".

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/405964-sykemelding/#findComment-3633867
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har vært sykemeldt i 6 uker. Først fullt i 3 uker, deretter halvt.

Jeg har hanglet i hele denne perioden. Vært så sliten og fjern at jeg ikke har husket om jeg hadde på meg deo 30 sek før (for å ta et eks). Før helgen holdt ting på å gå skikkelig galt fordi jeg mistet fokus og konsentrasjon, og det var en skremmende opplevelse.

Jeg har presset meg til å gå på jobb, og jeg har løst det med å ta meg fri når det har vært for mye til meg - noe jeg må ta konsekvensene av med tapt inntekt. Men jeg hadde ikke noe valg.

Jeg angrer meg for at jeg ikke sa alt dette til legen. Jeg mistet fokuset da jeg var der, og løste det med å si at det går bra å jobbe halve dager - jeg sa ikke at jeg har tatt meg fri. Jeg ville bare bli ferdig med det, og hun spurte så mye. Men jeg var så sliten og ufokusert. Og angret etterpå.

Jeg merker at det ikke går fremover når det gjelder sykemelding. Full sykemelding hjalp litt, men halv sykemelding gjør at jeg er på stedet hvil.

Jeg føler at jeg fortsatt skulle hatt full sykemelding, og det "verste" er at legen nevnte noe om det også - hun spurte om det er for mye for meg å jobbe 50 % nå. Men jeg sa det går greit. Dessverre. Og nå synes jeg det er flaut og vanskelig å si at det ikke gjør det likevel. Så jeg må bare fortsette å presse meg.

Det var sjefen som overtalte meg til å be om halv sykemelding fordi hun var oprådd. Og jeg tenkte at det sikkert var godt for psyken å være på jobb.

Hvordan forklarer jeg dette for legen neste gang? Jeg vet ikke om jeg klarer å si det..

Får du behandling?

Anonymous poster hash: 4a23e...c8f

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/405964-sykemelding/#findComment-3633868
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...