Gå til innhold

1 av 3 NAV-ansatte følte seg presset til å jukse


Anbefalte innlegg

AnonymBruker

En av tre Nav-ansatte følte seg presset til å jukse med tall i NAVs effektivitetskonkurranse.

 

Siden 2010 har Nav brukt målekort for å tallfeste hvor mange velferdstjenester de kan klare å produsere.

Ifølge Dagbladet førte dette til en konkurransekultur som gjorde at en tredjedel av de ansatte følte seg presset til å manupilere tallene.

 

http://www.dagbladet.no/2015/01/16/nyheter/pluss/innenriks/nav/37199181/

 

Hva slags sykt monstersystem er det myndighetene har skapt med NAV?



Anonymous poster hash: fdd99...dc3

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg lurer veldig på om de statistikkfører hvor mange uføretrygdede hver enkelt saksbehandler blir "årsak" til, hvor mange de får ut av uførekøen uten at de får uføre trygd og hvor lang tid de bruker på hver klient samtaler, formelle typer brev osv  i snitt.



Anonymous poster hash: e7011...d82
AnonymBruker

 

Jeg lurer veldig på om de statistikkfører hvor mange uføretrygdede hver enkelt saksbehandler blir "årsak" til, hvor mange de får ut av uførekøen uten at de får uføre trygd og hvor lang tid de bruker på hver klient samtaler, formelle typer brev osv  i snitt.

Anonymous poster hash: e7011...d82

 

 

Helt sikkert.

Anonymous poster hash: 0a3d3...b1b

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...