Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har DID og Kptsd. Har gøtt på Cirkadin ,imovane,Neurontin,fenergan,Sobrilen og carvediol.

Har sluttet med alle medisiner før påske etter nedtrapping. Dette har gått helt greit, men jeg sover ikke mer enn Max to til tre timer om natta. Da helst på morgenkvisten. Jeg får nå imovane,men det ser ikke ut til å ha noe særlig funksjon.

Jeg har forsøkt alle andre råd fra psykolog,lege og kjerringråd. Har du noen andre anbefalinger. Jeg vil aller helst leve et medisinfritt liv, men uten nok søvn merker jeg at dissosierringen blir vanskelig og holde kontroll på. Nå skal det sies at grunnlaget for med,slutt er fordi jeg nå er ganske så stabil og grunner meg selv godt.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Både Seroquel 25 mg, Tolvon 10 mg og Remeron 15 mg kan virke godt. Alle må tas ca 2 timer før ønsket søvn..

Vær forberedt på hang-over de første dagene.

Skrevet

Har hørt om Seroquel og Tolvon ,men ikke forsøkt de. Men remeron var ikke noe for meg når jeg forsøkte de for noen år siden. Men kan man kjøre bil dagen etter på de to førstnevnte? For det er litt viktig for meg. Kjører ikke bil dagen etter inntak av imovane....nor som gjør meg lite mobil sånn sett. Men jeg er redd for å gjøre noe galt, derfor såpass nøye. Jeg har aldri opplevd en dissossiasjon under kjøring,men tenker at om jeg ikke "er helt med eller hang over" kan sjansen kanskje være noe større? Jeg vil nødig utsette andre for evn skade ved bilkjøring. Takk for svar

Skrevet

Ja, du kan kjøre bil dagen etter. Men ikke de aller 3-4 første dagene inntil denne starthangoveren har gitt seg.

Skrevet

Ringte legen i går ang de sovemed. Fikk da Fenergan og beskjed om å ta det to timer før Imovane . Jeg spurte om de andre som ble foreslått,men fikk da beskjed om at siden jeg var så flink til å klare meg uten slike medikamenter fikk vi først prøve dette.

Høres det rimelig ut? Jeg tok to 25 mg i går kl 21.30 og imovane kl 23.30 men ikke noe søvn før rundt kl 03.30 ,men til gjengjeld sov jeg veldig lenge i dag. Flere timer enn på lenge.

Skrevet

Ikke urimelig forslag. Ta den 20. 30 i morgen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...