Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man ikke kan stole på eget hode, hva skal man stole på da?
Jeg føler, og ser, at jeg har gått opp maaange kg så langt i ferien. Jeg vet at det fysiologisk sett ikke er mulig, jeg vet at jeg absolutt ikke kan ha gått opp mange kg. Badevekten, som er av en gammel årgang, og som jeg egentlig ikke tør å stole på, viser at jeg ligger stabilt (men tenk om den viser helt galt?!)Likevel tror jeg ikke på det, for jeg føler at jeg er flere hakk større enn da jeg forlot Norge. 
Neste ferie blir jeg nødt til å ta med målebånd. 

Skrevet

Jeg føler, og ser, at jeg har gått opp maaange kg så langt i ferien. Jeg vet at det fysiologisk sett ikke er mulig, jeg vet at jeg absolutt ikke kan ha gått opp mange kg. Badevekten, som er av en gammel årgang, og som jeg egentlig ikke tør å stole på, viser at jeg ligger stabilt (men tenk om den viser helt galt?!)Likevel tror jeg ikke på det, for jeg føler at jeg er flere hakk større enn da jeg forlot Norge. 

Når man vet at ens egne følelser knyttet til kroppsstørrelse ikke er til å stole på, så kan det være lurt å forholde seg til hva en vekt viser og ikke ens egen følelse.

AnonymBruker
Skrevet

Stol på vekta, den er objektiv.

Anonymous poster hash: 8fafd...65f

Skrevet

Når man vet at ens egne følelser knyttet til kroppsstørrelse ikke er til å stole på, så kan det være lurt å forholde seg til hva en vekt viser og ikke ens egen følelse.

Stol på vekta, den er objektiv.

Anonymous poster hash: 8fafd...65f

Og når man da ikke stoler på vekten, fordi den er gammel og avhengig av at en står "perfekt" på den, for at den skal vise det en må anta at er riktig vekt ... da blir det vanskelig. Savner min egen vekt. Jeg tør ikke stole helt og fult på den som er her, men jeg prøver. 

Skrevet (endret)

Og når man da ikke stoler på vekten, fordi den er gammel og avhengig av at en står "perfekt" på den, for at den skal vise det en må anta at er riktig vekt ... da blir det vanskelig. Savner min egen vekt. Jeg tør ikke stole helt og fult på den som er her, men jeg prøver. 

Problemet ditt er jo ikke hva du veier, problemet er spiseforstyrrelsen. Derfor spiller det liten rolle om du i løpet av denne ferien går opp i vekt.

Pass på at du spiser tilstrekkelig hver dag og at du drikker nok. Ikke utsett deg for akutt fare, særlig ikke når du er i utlandet.

Endret av frosken
Skrevet

Problemet ditt er jo ikke hva du veier, problemet er spiseforstyrrelsen. Derfor spiller det liten rolle om du i løpet av denne ferien går opp i vekt.

Pass på at du spiser tilstrekkelig hver dag og at du drikker nok. Ikke utsett deg for akutt fare, særlig ikke når du er i utlandet.

Jeg er her sammen med en som er vant til 4-6 måltider om dagen, så får i meg både mat og drikke. Er overhodet ikke i noen fare :)

Vekten er et slags problem fordi det er en stor bekymring.

Skrevet

Om klærne fortsatt passer så har du ikke gått opp ;)

Skrevet

Jeg er her sammen med en som er vant til 4-6 måltider om dagen, så får i meg både mat og drikke. Er overhodet ikke i noen fare :)

Vekten er et slags problem fordi det er en stor bekymring.

Jeg skjønner at vekten er en stor bekymring for deg, for hvis jeg ikke husker feil så har du sagt at du snart skal i gang med behandling for en spiseforstyrrelse, og da pleier jo bekymring for vekten gjerne å ha tatt plassen for de fleste andre følelser.

Skrevet

Om klærne fortsatt passer så har du ikke gått opp ;)

Jeg får de på, hehe!

Jeg skjønner at vekten er en stor bekymring for deg, for hvis jeg ikke husker feil så har du sagt at du snart skal i gang med behandling for en spiseforstyrrelse, og da pleier jo bekymring for vekten gjerne å ha tatt plassen for de fleste andre følelser.

Ja, det stemmer. Skal imidlertid på enda en 3-ukers ferie først. Men da er jeg litt mer fri til å styre som jeg vil, så håper jeg kan slappe av litt bedre da.

Jeg synes det er merkelig, nesten fascinerende, at jeg kan se så mye tjukkere ut når jeg forhåpentligvis/sannsynligvis er helt lik som før jeg dro. Sabla unødvendig i alle fall! :)

Skrevet

Jeg får de på, hehe!

Det er jo et godt tegn :D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...