Gå til innhold

Økt utbetaling som følge av økning av grunnbeløpet og dato for utbetaling

Anbefalte innlegg

Hvis det ikke lønner seg å nave, så vet ikke jeg.

Jeg har en bekjent som har gått arbeidsledig et drøy halvår og nå har han begynt i 50% stilling. Han sier at for ham hadde det lønt seg økonomisk å fortsette å motta dagpenger 100%, men han holder ikke ut å gå hjemme lenger (han er ikke syk) så han velger å jobbe 50% og få 50% dagpenger, han er på jakt etter 100% stilling da. Så at det ikke lønner seg økonomisk å nave gjelder ikke alltid.

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har en bekjent som har gått arbeidsledig et drøy halvår og nå har han begynt i 50% stilling. Han sier at for ham hadde det lønt seg økonomisk å fortsette å motta dagpenger 100%, men han holder ikke ut å gå hjemme lenger (han er ikke syk) så han velger å jobbe 50% og få 50% dagpenger, han er på jakt etter 100% stilling da. Så at det ikke lønner seg økonomisk å nave gjelder ikke alltid.

Sånn er det sikkert for noen som har tjent veldig godt tidligere. De alle aller fleste går ned i inntekt når man navet.

Anonymous poster hash: 2c568...71c

fiskepuddings

For de som ikke får eller fungerer i jobb lønner det seg selvsagt å nave... stor forskjell på 0,- kr og 5.500 kr + dekket "hus"leie.

Så sånn er det med det.

Stemmer nok det, vel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...