Gå til innhold

Angst

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ok, ja det er mulig. Syns alt blir så rart når jeg har dem på.

Det tar litt tid å venne seg til briller. Endret av gråstein
stjernestøv
Skrevet

Det tar litt tid å venne seg til briller.

Ja det gjør kanskje det, kan jo bruke dem inne da. 

Skrevet

Dersom øynene er vant med å anstrenge seg for å se så gjør de det selv om du får på briller. Det tar en stund før øynene forstår at de kan slappe av ;)

stjernestøv
Skrevet

Dersom øynene er vant med å anstrenge seg for å se så gjør de det selv om du får på briller. Det tar en stund før øynene forstår at de kan slappe av ;)

Ok, men jeg ser ikke så dårlig, sjekket synet hos legen og. Men jeg sjeler. 

Skrevet

Ok, men jeg ser ikke så dårlig, sjekket synet hos legen og. Men jeg sjeler. 

Det er jo anstrengende å sjele. Men når øynene dine har vært vant med det et helt liv så er det klart det tar litt tid for dem å venne seg til å ikke sjele.

stjernestøv
Skrevet

Det er jo anstrengende å sjele. Men når øynene dine har vært vant med det et helt liv så er det klart det tar litt tid for dem å venne seg til å ikke sjele.

Forstår bare ikke poenget. 

stjernestøv
Skrevet

Men jeg fikk bare beskjed om å få henvisning til øyelege, psykiateren tror visst alt kommer seg fra øynene. 

Skrevet

Men jeg fikk bare beskjed om å få henvisning til øyelege, psykiateren tror visst alt kommer seg fra øynene. 

Nå er det jo slik at informasjon går gjennom flere ledd, både fra deg og til din psykiater (gjennom sykepleieren) og fra deg og til din psykiater. Du har ikke beskrevet alle dine symptomer direkte til psykiateren, så vidt jeg vet, men derimot sagt noe til sykepleieren, som så igjen har konferert med psykiateren, og så har sykepleieren sagt til deg at psykiateren har sagt du må til en øyelege for å få utelukket problemer knyttet til øynene. Dette kan du forklare til fastlegen - og i tillegg må du fortelle fastlegen om hvordan du har det for tiden for å få ham til å være med på å utelukke eventuelle fysiske årsaker som også kan spille inn. Du har rett i at fastlegen gjerne vil si at alt er psykisk, men du må uansett be ham tenke gjennom det du forteller slik at fysiske ting ikke overses.

Du har rett til at fastlegen bruker tid på å høre på deg, du som alle andre:-)

stjernestøv
Skrevet

Nå er det jo slik at informasjon går gjennom flere ledd, både fra deg og til din psykiater (gjennom sykepleieren) og fra deg og til din psykiater. Du har ikke beskrevet alle dine symptomer direkte til psykiateren, så vidt jeg vet, men derimot sagt noe til sykepleieren, som så igjen har konferert med psykiateren, og så har sykepleieren sagt til deg at psykiateren har sagt du må til en øyelege for å få utelukket problemer knyttet til øynene. Dette kan du forklare til fastlegen - og i tillegg må du fortelle fastlegen om hvordan du har det for tiden for å få ham til å være med på å utelukke eventuelle fysiske årsaker som også kan spille inn. Du har rett i at fastlegen gjerne vil si at alt er psykisk, men du må uansett be ham tenke gjennom det du forteller slik at fysiske ting ikke overses.

Du har rett til at fastlegen bruker tid på å høre på deg, du som alle andre:-)

Ok, men det er en vikarlege og jeg vet ikke hva jeg skal si, husker ikke alt nå. 

Skrevet

Ok, men det er en vikarlege og jeg vet ikke hva jeg skal si, husker ikke alt nå. 

Så skriv det ned på en huskeliste.

stjernestøv
Skrevet

Så skriv det ned på en huskeliste.

Men jeg vet ikke hva jeg skal skrive, det er jo mest at jeg føler meg rar. Vanskelig å definere det da. 

Skrevet

Forstår bare ikke poenget. 

For å utelukke at øynene er problemet.

Du har jo skrevet flere ganger her hvordan du føler deg. Skriv det ned på en lapp som du tar med til legen. At du blir kvalm, svimmel, føler at du går på skyer o.s.v.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...