Gå til innhold

Økt svette av antidepressiva

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei nhd

Jeg bruker cipralex og før det efexor;

jeg svetter i utgangspunktet en del, men etter jeg startet med ad skal det ingenting til før svetten renner og renner og jeg er klissvåt på hele kroppen. Det er helt forferdelig og jeg må alltid tenke på hva jeg har på meg så det synes minst mulig (eks må gå med jeans eller mørke bukser) har en klut med meg så jeg kan tørke av ansikt og hals.

Finnes det et ad som har som "bivirkning" at det hjelper mot svette, eller en annen type medisin som kan hjelpe?

Håper på svar

Anonymous poster hash: 30584...150

Skrevet

Helt vanlig bivirkning av alle SSRI-preparater. Plager meg en del med Zoloft.

Andre alternativer: Remeron/Tolvon (kan brukes sammen med SSRI), tror Brintellix har mindre av denne bivirkningen enn SSRI, Aurorix (kan IKKE brukes sammen med SSRI). Litt avhengig av hva sykdommen du bruker AD mot er.

Skrevet

Jeg svetter også "bøtter" med cipralex,det er veldig plagsomt og flaut.

Jeg har hørt at kanskje cymbalta kan ha den bivirkningen at du ikke svetter,men vet ikke om det stemmer.

NHD har du et forslag?

Skrevet

Jeg fant noe på nettet som skal hindre svette,hvis jeg skjønte rett så er det egentlig medisin for "urintrang?"

Ditropan/egazil.

Kan det brukes sammen med ad og lamictal tro?

YoplaitDouble
Skrevet

Jeg svetter mye om natten av Zoloft og føler meg ofte varm, selv om jeg ikke har feber. Milde hetetokter. Dette er det fortsatt etter nesten et halvt år, men er ikke så ille at det plager meg så veldig mye. Efexor var 100 ganger verre med tanke på svetting.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...