Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei.

Jeg bruker 450 mg Lamictal og tar hele dosen om morgenen. Jeg har lagt merke til at jeg ofte føler meg verre om morgenen i den forstand at jeg er ganske lei meg og deppa. Etter 2-3 timer går det over, og humøret mitt blir normalt/bra.

Jeg lurer derfor på om effekten av Lamictalen har avtatt i løpet av natta, og at det er derfor jeg føler meg så dårlig før jeg har tatt den? Jeg leser i FK at halveringstiden kan være alt fra 14-103 timer, så kan det i det hele tatt være sannsynlig at jeg på såpass høy dose faktisk ikke har steady state?

Endret av *tingeling*
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Etter >7 dager er du i steady state.

Jeg tror langt mer på at dette er en typisk døgnvariasjon i grunnsykdommen.

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for at du tok deg tid til å svare, veldig fint å ha dette forumet hvor man kan spørre om ting :)

Anonymous poster hash: 6f158...eaa
Skrevet

Hei.

Jeg bruker 450 mg Lamictal og tar hele dosen om morgenen. Jeg har lagt merke til at jeg ofte føler meg verre om morgenen i den forstand at jeg er ganske lei meg og deppa. Etter 2-3 timer går det over, og humøret mitt blir normalt/bra.

Jeg lurer derfor på om effekten av Lamictalen har avtatt i løpet av natta, og at det er derfor jeg føler meg så dårlig før jeg har tatt den? Jeg leser i FK at halveringstiden kan være alt fra 14-103 timer, så kan det i det hele tatt være sannsynlig at jeg på såpass høy dose faktisk ikke har steady state?

Ser at nhd mener det ikke gjør noe forskjell, men jeg merker stor forskjell på humøret og at jeg er roligere inni meg etter ca 1 time etter inntak. Derfor skal jeg nå ta det på morningen

Skrevet

Ser at nhd mener det ikke gjør noe forskjell, men jeg merker stor forskjell på humøret og at jeg er roligere inni meg etter ca 1 time etter inntak. Derfor skal jeg nå ta det på morningen

Sikkert lurt hvis du syns du merker forskjell. Jeg byttet fra kvelden til morgenen pga jeg fikk ikke sove da jeg tok de på kvelden. Pluss at det er lettere å huske å ta de om morgenen for meg.

Skrevet

Jeg skal prøve det ,men er litt usikker på hvordan jeg må gjøre det. Må jeg trappe opp om morningen og ned om kvelden eller kan jeg bare la vær og ta de en kveld og neste morning ta 200mg?

Skrevet

Jeg skal prøve det ,men er litt usikker på hvordan jeg må gjøre det. Må jeg trappe opp om morningen og ned om kvelden eller kan jeg bare la vær og ta de en kveld og neste morning ta 200mg?

Det vet jeg faktisk ikke. Jeg husker ikke helt men jeg tror jeg gjorde som du skriver. Men jeg var på veldig lav dose da, så det spilte ikke like stor rolle når jeg tok den. Med 200 som du tar ville jeg ha spurt noen (legen din?).

Skrevet

Det vet jeg faktisk ikke. Jeg husker ikke helt men jeg tror jeg gjorde som du skriver. Men jeg var på veldig lav dose da, så det spilte ikke like stor rolle når jeg tok den. Med 200 som du tar ville jeg ha spurt noen (legen din?).

Ja,tror jeg må gjøre det, orker ikke bivirkningene om ned-opptrapping

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...