Gå til innhold

Sommerferie på krykker, med barn?

Anbefalte innlegg

De første 4 ukene av sommerferien vår, vil jeg bli avhengig av krykker (og manuelle rullestol har jeg også tilgjengelig men den kan kun brukes på veldig flatt og rett bakke).

Noen ideer til hva man kan finne på med barn, når man er så lite mobil? Vi kommer ikke til å reise til syden eller sånt, det er snakk om å være på Østlandet, og sikkert mye hjemme.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/406025-sommerferie-p%C3%A5-krykker-med-barn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hyttetur, dra til en strand, biltur (dersom du har en som kan kjøre så klart). Det kommer jo an på hva dere liker å gjøre. Er slitsomt å gå på krykker, men om du har rullestol kan dere jo dra på museer. Men i og med at du må gå på krykker så vil jeg tro det er visse smerter også. Det er veldig slitsomt. Vet ikke hvorfor du må gå på krykker. Dersom det er en operasjon i bena så er vel ikke f.eks kino noe å satse på. Været er jo også litt avgjørende for hva man vil gjøre.

Jeg har hatt en operasjon i foten. Ja det er mye mer slitsomt å gå på krykker enn jeg var klar over. Kino går jo an. Jeg kan heldigvis kjøre fordi vi har automatgir, og det er venstre fot som er operert.

Haha...ja, det er det. Jeg fikk vondt i armene etterhvert også jeg. Bra du kan kjøre bil da :) Får du ikke vondt av å sitte med foten ned? Tenkte på kino, da får man ikke holdt foten høyt.

Annonse

Haha...ja, det er det. Jeg fikk vondt i armene etterhvert også jeg. Bra du kan kjøre bil da :) Får du ikke vondt av å sitte med foten ned? Tenkte på kino, da får man ikke holdt foten høyt.

Jeg fikk vondt de første par ukene, så da kjørte jeg ikke, men det går greiere nå.

De første 4 ukene av sommerferien vår, vil jeg bli avhengig av krykker (og manuelle rullestol har jeg også tilgjengelig men den kan kun brukes på veldig flatt og rett bakke).

Noen ideer til hva man kan finne på med barn, når man er så lite mobil? Vi kommer ikke til å reise til syden eller sånt, det er snakk om å være på Østlandet, og sikkert mye hjemme.

Jeg tenker at det går an å gjøre ting som å dra på f.eks. Tusenfryd, så fremt faren kan tenke seg å gjøre mesteparten av jobben - mens du sitter deler av tiden på en benk og venter på at de skal bli ferdig med prosjektene sine. Ta med rullestolen slik at du kan unngå å overbelaste armene. Flere av de store "fornøyelsesparkene" er tilrettelagt for rullestolbrukere.

Hunderfossen familiepark, Bø sommerland, Telemarkskanalen, Tusindfryd, Frilandsmuseet på Bygdøy, Vigelandsparken, Reptilparken i Oslo, Inspiria i Sarpsborg, Hadeland Glassverk, Teknisk museum i Oslo, Frognerbader, det finnes faktisk et stort antall utfluktsmål som en kan besøke. Det gjelder bare om å se mulighetene og ikke begrensningene.

Glemte å skrive at jeg er alene med ungene.

Jeg tenkte allerede da jeg leste Froskens innlegg at tiåringer ikke trenger å følges rundt på f.eks. Tusenfryd, det holder at de har en voksen i nærheten. Den største utfordringen blir kanskje avstand fra parkering, om det ikke er mulig å få til en avtale om parkering nære (ring og hør?).

Tusindfryd alene i manuell rullestol eller på krykker byr på store utfordringer pga stor stigning på stiene. Jeg hadde ikke tatt sjansen på å greie det alene med to tiåringer.

Spørs jo litt på barna, men min erfaring er at man ikke trenger å fotfølge tiåringer så lenge man er i nærheten.

Annonse

Spørs jo litt på barna, men min erfaring er at man ikke trenger å fotfølge tiåringer så lenge man er i nærheten.

Jeg tenker mest på de praktiske utfordringene det er å manøvre en manuell rulmestol i selve parken. Jeg har vært der og vet at bakkene opp til parken er lange og bratte når en ikke kan bruke rulletrappe. For å få llov til å parkere på p-plasser for bevegelseshemmede må en ha et parkeringsbevis .

Dessuten er det folksomt i parken om sommeren og vanskelig å følge med barne fra en rullestol pga trengsel.

Bakker er helt uaktuelt. Vi er avhengig av et sted hvor det er flatt.

Hvordan er Sommerland i Bø sånn sett, er det flatt? Er det vanskelig å få overnatting i området, må det bestilles lenge i forveien?

Endret av ekte nick

Hvordan er Sommerland i Bø sånn sett, er det flatt? Er det vanskelig å få overnatting i området, må det bestilles lenge i forveien?

Jeg tenkte også på Sommarland i Bø. Det er jo litt kupert på området, og deler av området vil antakelig være utilgjengelige for deg.

Når det er sagt er jo (som nevnt over) mange tiåringer selvstendige nok til at du kan sitte sentralt i området mens de løper omkring på egen hånd. Imidlertid ville jeg selv følt meg tryggere på f.eks. Tusenfryd enn i Bø, hvor det tross alt er en viss fare forbundet med lek i vann, særlig med tanke på at det er mange barn i ulike aldre sammen.

Madelenemie

Hei!

Det er bakker der også.

Men hva med Langedrag, der er det mye aktiviteter for barna, ulike camper, ridning osv...

Dere kan bo der, barna kan delta i masse spennende.

Være med på dyrestell på gården osv...også får du rabatt til feks Tropicana badeland, det er mindre og mer oversiktlig,

da kan du sitte i en godstol og ha oversikt mens barna koser seg ;)

Bakker er helt uaktult. Vi er avhengig av et sted hvor det er flatt.

Det er mange år siden jeg var i Sommerland i Bø.

Google Bø sommerland og du vil finne forskjellig informasjon bl.a. kart over området det ser ut til å være et relativt flatt område.

Madelenemie

Det er mange år siden jeg var i Sommerland i Bø.

Google Bø sommerland og du vil finne forskjellig informasjon bl.a. kart over området det ser ut til å være et relativt flatt område.

Det er ikke flatt, jeg har vært der,

og det er gedigent, ikke et sted man slipper 10 åringer uten oppsyn, mister fort oversikt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...