Gå til innhold

hva er forskjellen????

kanskje

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei

Forskjellen er at den som er klinisk ernæringsfysiolog kan jobbe "direkte" med mennesker. Dvs. ha konsultasjoner, jobbe med pasienter på sykehus osv.

Jeg går og studerer ernæring nå. Og etter ca 3 år er jeg ferdig ernæringsfysiolog, men for å bli klinisk ernæringsfysiolog må jeg ta et kurs og skrive hovedfagsoppgave på en periode på ca 2 år.

Håper dette gjorde det klarere for deg.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ernæringsfysiolog Monica F Dahlseide

Hei Kanskje,

Jeg bor ikke i Norge og har ikke tatt utdannelsen min i Norge, så jeg vet derfor ikke helt hvordan ting fungerer der. Men at ernæringsfysiologer ikke kan jobbe direkte med mennesker (slik som Silja skriver) er nytt for meg.

Min utdannelse inkluderte et 4 års ernæringsstudie for å bli ernæringsfysiolog. Nå er jeg over halvveis i en turnus som går over 2 semestere og deretter en registreringseksamen for å bli klinisk ernæringsfysiolog.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kanskje!

Ernæringsfysiolog og klinisk ernæringsfysiolog er nesten det samme.

Begge kan jobbe med pasienter og rådgive dem. Men kliniske ernæringsfysiologer har som regel fordypet seg litt mere innen den kliniske delen.

I utlandet kan du velge mellom ernæring eller klinisk ernæring. De som tar klinisk ernæring får flere fag som fordyper seg i sykdommer og behandling. Har du allerede utdannet deg som vanlig ernæringsfysiolog, kan du ta noen ekstra kliniske fag, og dermed bli klinisk ernæringsfysiolog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...