kanskje Skrevet 1. januar 2002 Del Skrevet 1. januar 2002 ...........på "vanlig" ernæringsfysiolog og klinisk ernæringsfysiolog???? mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silja Skrevet 1. januar 2002 Del Skrevet 1. januar 2002 Hei Forskjellen er at den som er klinisk ernæringsfysiolog kan jobbe "direkte" med mennesker. Dvs. ha konsultasjoner, jobbe med pasienter på sykehus osv. Jeg går og studerer ernæring nå. Og etter ca 3 år er jeg ferdig ernæringsfysiolog, men for å bli klinisk ernæringsfysiolog må jeg ta et kurs og skrive hovedfagsoppgave på en periode på ca 2 år. Håper dette gjorde det klarere for deg. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ernæringsfysiolog Monica F Dahlseide Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 Hei Kanskje, Jeg bor ikke i Norge og har ikke tatt utdannelsen min i Norge, så jeg vet derfor ikke helt hvordan ting fungerer der. Men at ernæringsfysiologer ikke kan jobbe direkte med mennesker (slik som Silja skriver) er nytt for meg. Min utdannelse inkluderte et 4 års ernæringsstudie for å bli ernæringsfysiolog. Nå er jeg over halvveis i en turnus som går over 2 semestere og deretter en registreringseksamen for å bli klinisk ernæringsfysiolog. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Slippen Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 Hei kanskje! Ernæringsfysiolog og klinisk ernæringsfysiolog er nesten det samme. Begge kan jobbe med pasienter og rådgive dem. Men kliniske ernæringsfysiologer har som regel fordypet seg litt mere innen den kliniske delen. I utlandet kan du velge mellom ernæring eller klinisk ernæring. De som tar klinisk ernæring får flere fag som fordyper seg i sykdommer og behandling. Har du allerede utdannet deg som vanlig ernæringsfysiolog, kan du ta noen ekstra kliniske fag, og dermed bli klinisk ernæringsfysiolog. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.