Gå til innhold

NHD/Vival

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette dreide seg om austime og tannlegeskrekk. Det er ikke bare å sitte seg med 180 plus mens man brekker seg og spyr mens tannlegen holder på. Les litt av det MM har skrevet.

Ellers syntes jeg det jeg det er litt komisk at dette rådene kommer fra en som hiver i seg en vannvittig pilledose hver dag pga angst.

Bare noe jeg tenkte på.

Var det dn bevisst sak at du ignorerte siste avsnittet mitt?

Jeg svarer jo på alt dette der.

For øvrig er dosen ikke vannvittig, det er en normal dose SSRI og en mikroskopisk dose AP. Jeg har aldri tatt et beroligende stoff. At dosen SSRI var høy før, skyldtes høy forbrenning av medisinene. Serumkonsentrasjonen har alltid vært normal.

Skrevet

Var det dn bevisst sak at du ignorerte siste avsnittet mitt?

Jeg svarer jo på alt dette der.

Poenget mitt er at du har null peiling på kombinasjonen autisme og angst.

Og hvis en kan gjennomføre et tannlege besøk ved å ta en Valium, hva er problemet med det?

Skrevet (endret)

Poenget mitt er at du har null peiling på kombinasjonen autisme og angst.

Og hvis en kan gjennomføre et tannlege besøk ved å ta en Valium, hva er problemet med det?

Jeg har aldri påberopt meg å ha peiling på kombinasjonen autisme og angst. Å ta en Valium før et tannlegebesøk er helt greit det, forresten. Det er en ærlig sak, men du bruker nærmest enhver anledning du finner til å kritisere / gjøre narr av at jeg bruker SSRI. Jeg skal liksom ikke kunne uttale meg om ting bare fordi jeg bruker SSRI. Det reagerer jeg på.

Da kan jeg ikke hjelpe for å lure på; er du sint fordi andre enn deg faktisk får (en viss) effekt av SSRI?

Endret av issomethingwrong
Skrevet

Jeg har aldri påberopt meg å ha peiling på kombinasjonen autisme og angst. Å ta en Valium før et tannlegebesøk er helt greit det, forresten. Det er en ærlig sak, men du bruker nærmest enhver anledning du finner til å kritisere / gjøre narr av at jeg bruker SSRI. J

Beklager, det er ikke meningen å gjøre narr av deg. Jeg syntes bare det er litt pussig at du anbefaler andre å bare "stå i" angsten (sitte der og svette med 180 i puls. So what?mens du ikke kan gjøre det selv.

Men men, hva vet jeg.

Madelenemie
Skrevet

Men har du nedsatt evne til egenomsorg?

Anonymous poster hash: 6adca...3f9

Hei!

Jeg hadde i forhold til tannpuss, men det er kurert:-)

Jeg fikk vondt i kroppen, brakk meg, og hatet lyden.

Jeg brekker meg enda, men det går bedre:-)

Madelenemie
Skrevet

Takk for interessant forklaring. Tenkte ikke på det.

Hei!

Forstod du noe av det jeg skrev?

Du takket for et interessant innlegg og skrev det hadde du ikke tenkt på....

Om hvorfor autister kan ha engstelse for tannbehandling? Det er ikke en irrasjonell angst, men en rasjonell, logisk og høyst forklarbar engstelse, som lett lar seg endre, OM man setter inn tiltakene som er avgjørende for mennesker med vansker i kommunikasjon, som blir misforstått og misforstår.

Autisme er på en måte en form for dysleksi på de mellommenneskelige rellsjoner,

dette skaper et konstant stress, et stress som sitter i kroppen fra man ble født, at man ikke blir møtt på en autismevennlig måte, er som når barn med dysleksi fikk ris på skolen fordi de ikke leste riktig. Jeg tenker i dag med så mye kompetanse på autisme, så gjelder det å få denne kompetansen ut i helsetjenesten,

det er da virkelig leit å lese svaret til nhd, da skjønner i vertfall jeg hvor mye han har å lære om hva som er god hjelp for autister,

samt den vikitge forskjellen på engstelse hos en med autisme og angst.

Det er dumt å blande de to, særlig i forhold til oss med autisme som rett og slett ofte bare trenger mindre stress og en god forklalring.

Madelenemie
Skrevet

Beklager, det er ikke meningen å gjøre narr av deg. Jeg syntes bare det er litt pussig at du anbefaler andre å bare "stå i" angsten (sitte der og svette med 180 i puls. So what?mens du ikke kan gjøre det selv.

Men men, hva vet jeg.

Det syns jeg selv ofte er rart med issomethingwrong.

Jeg har også såret han fordi jeg kalte han noe sånt som pilletrillemann, men jeg sa også unnskyld.

stjernestøv
Skrevet

Nei, man får ikke noe på sosialkontoret hvis man har egne midler. Og slik må det jo nødvendigvis være.

Ja det må vel det...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...