AnonymBruker Skrevet 4. juni 2015 Skrevet 4. juni 2015 "Det er fra fulle folk og barn" man får sannheten. Har dette noe for seg? Når en person er veldig forskjellig i edru og påvirket tilstand, så vil jeg vel helst stole mest på hva som kommer fram i edru tilstand. Eller er en kanskje mer i kontakt med den virkelige seg når beruset? Anonymous poster hash: 09fc5...b7d 0 Siter
ISW Skrevet 4. juni 2015 Skrevet 4. juni 2015 Det er et litt tullete ordtak som kommer av det at når man er full, så har man ikke de samme fornuftige hemninger som man ellers har, og snakker mer fritt. Det samme gjelder små barn. De kan finne på å si "hvorfor er den mannen så stygg?" når de går forbi en som er lite heldig med sitt utseende (satt på spissen). Nå er det heldigvis slik at fornuften og dannelsen (som ofte forsvinner i fylla) er en vesentlig del av det å være menneske. Det er også en ting som læres når barn blir eldre. Om det "å snakke rett fra leveren" kan kalles sannheten kan absolutt diskuteres, så jeg synes ordtaket er å sette det veldig på spissen og etter min mening blir det litt flåsete. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2015 Skrevet 4. juni 2015 Ja, enig med deg. Det gjelder egentlig en mann, som jeg lurer på om viser sitt sanne jeg beruset. Anonymous poster hash: 09fc5...b7d 0 Siter
Gjest Gargamel Skrevet 4. juni 2015 Skrevet 4. juni 2015 "Det er fra fulle folk og barn" man får sannheten. Har dette noe for seg? Når en person er veldig forskjellig i edru og påvirket tilstand, så vil jeg vel helst stole mest på hva som kommer fram i edru tilstand. Eller er en kanskje mer i kontakt med den virkelige seg når beruset? Anonymous poster hash: 09fc5...b7d Det er litt sant, fordi undertrykte tanker og adferd kan komme ut når filteret blir borte. Jeg tenker noen ganger at en stabil person med fred i sinnet forandrer seg lite når han er full. Folk som har mye innestengt forandrer seg mye. Alt i alt vil jeg allikevel si at den edru personen er den virkelige personen. Filteret er også en del av personligheten. En full person er bare følelser uten hjerne, og det er ikke et helt menneske. 0 Siter
Gjest Skrevet 4. juni 2015 Skrevet 4. juni 2015 "Det er fra fulle folk og barn" man får sannheten. Har dette noe for seg? Når en person er veldig forskjellig i edru og påvirket tilstand, så vil jeg vel helst stole mest på hva som kommer fram i edru tilstand. Eller er en kanskje mer i kontakt med den virkelige seg når beruset? Anonymous poster hash: 09fc5...b7d Jeg tror det ligger en del i det ordtaket. På grunn av at de ikke har samme hemninger og kan si noe de ellers ikke ville sagt. Jeg har tenkt litt på om de med taushetsplikt, lettere kan bryte den når de er skikkelig beruset. Men jeg tror det er langt fra bare sannhet vi får høre, så jeg velger å stole mer på det som blir sagt i edru tilstand. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.