Gå til innhold

Stoppe hypomani - hvordan?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan stopper jeg en hypomani utover det å sørge for nok søvn?

Jeg jobber med å sove mer enn jeg har gjort de siste ukene (tar litt AP), så det tror jeg at skal stabilisere seg etterhvert.

Det jeg merker nå er at jeg føler veldig mye og tar mange detaljer og inntrykk inn.

Egentlig vet jeg ikke sikkert om det akkruat er en hypomani jeg har (tror ikke jeg har kjent noe lignende før), men fra dem som kjenner meg godt og som er veldig kyndige på psykiatri har jeg fått tilbakemelding om at det nok er hypomani.

Er det andre ting jeg selv kan gjøre enn det å sove nok? Det virker så uregjerlig og unhåndterlig.

Er også redd for å gjøre feil. Vanskelig å vite hva som er akkurat passe. Jeg kjenner meg veldig usikker på meg selv og hvordan jeg fremstår og er sammen med andre.

Går en hypomani bare over av seg selv? Sånn plutselig? Når vet jeg at den er over? Når jeg sover jevnere og ikke har så mange følelser? Føler meg veldig opplagt nå, men skjønner at det kan være fare for en bølgedal i den andre enden. Hvordan forebygger jeg en slik?

Anonymous poster hash: ca743...6c7
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hypomani stoppes med AP i tilstrekkelige doser.

AnonymBruker
Skrevet

Hva er AP? Jeg synes det brukes litt mange forkortelser jeg egentlig ikke forstår her. Kanskje lage en ordliste for oss nybegynnere i psykiatri og feste den øverst på siden??

Anonymous poster hash: 3c545...2f2
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

AntiPsykotika

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...