Gå til innhold

Hvilke tanker gjør du deg om den drapssiktede 15-åringen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel relevant, når man ser att psykisk helse&uhelse blir brukt som formidlende omstendigheter hele tiden.. Det dreier seg om feks han som kalte seg Ghost og drepte en 15-16 års gammel jente, fordi han lurte på hvordan det føles å drepe.. Han forsøkte å få straffenedsettelse fordi han muligens hadde aspergers.. Historien er full av slike forsøk, og i denne tråden har vi også diskutert andre saker, som den i moss avis....

Så relevant? Vel det kommer an på øye som ser.. Jeg reagerer bare på att jenten stakkarsliggjøres, og forståes. Jeg mener bare att slikt bør møtes med strenghet heller en forståelse. Men hun jenten er ung, så hun kan bli bedre...

Anonymous poster hash: 3dc18...c3f

Hun er nok så langt ute å kjøre at det neppe er håp.

Anonymous poster hash: c60d2...8c8

Skrevet

Det er vel relevant, når man ser att psykisk helse&uhelse blir brukt som formidlende omstendigheter hele tiden.. Det dreier seg om feks han som kalte seg Ghost og drepte en 15-16 års gammel jente, fordi han lurte på hvordan det føles å drepe.. Han forsøkte å få straffenedsettelse fordi han muligens hadde aspergers.. Historien er full av slike forsøk, og i denne tråden har vi også diskutert andre saker, som den i moss avis....

Så relevant? Vel det kommer an på øye som ser.. Jeg reagerer bare på att jenten stakkarsliggjøres, og forståes. Jeg mener bare att slikt bør møtes med strenghet heller en forståelse. Men hun jenten er ung, så hun kan bli bedre...

Anonymous poster hash: 3dc18...c3f

Jeg mener at man så avgjort bør forsøke å forstå hvordan disse årene har vært for jenta. Ikke fordi hun skal fritas for straff som følge av det, men fordi økt innsikt kan bidra til at tilsvarende ikke gjentar seg.

Skrevet (endret)

Hun er nok så langt ute å kjøre at det neppe er håp.

Anonymous poster hash: c60d2...8c8

Det synes jeg ikke at vi vet nok til å vite. Sannsynligvis vil det også avhenge av hvordan kriminalomsorgen velger å organisere soningsforholdene hennes. Endret av frosken
Madelenemie
Skrevet

Jeg mener at man så avgjort bør forsøke å forstå hvordan disse årene har vært for jenta. Ikke fordi hun skal fritas for straff som følge av det, men fordi økt innsikt kan bidra til at tilsvarende ikke gjentar seg.

Enig,

Samtidig leser jeg at hun hadde god fremgang på Bjrekertun Ungdomspsykiatriske,

dessverre ble det bestemt flytting, noe flere var uenig i, flyttingen forverret situasjonen hennes, da hun ikke fikk den oppfølgingen og fastheten på Små enheter. Psykiateren på Bjerkertun varslet i vertfall to ganger at jenta ikke hadde det bra.

AnonymBruker
Skrevet

Interessant å lese, takk for at du deler. Dette er ukjent terreng for meg. Jeg kjenner selvsagt til selvskading, men visste ikke at det kunne være en link til å skade andre og. Jeg skrev på forrige side at jeg trodde det måtte være medfødt, men jeg forstår nå at det er mye jeg ikke forstår.  Denne artikkelen stod i dag, her står det en diagnose også: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/krim/asker-drapet-psykiater-advarte-mot-vold-og-drap/a/23468231/ 

Ble du tatt på alvor når du kom med disse truslene? Leste i avisen i dag at faren beskrev han nærmest hadde blitt ledd av da han forsøkte å fortelle om voldsfaren, at de sa det ikke gikk an å være redd for en 13-åring.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/krim/asker-drapet-mener-drapstiltalt-datter-15-aldri-skulle-vaert-flyttet-fra-lukket-avdeling/a/23468032/

Anonymous poster hash: 41c4b...b05

Ja, det ble tatt på alvor når jeg snakket om å skade andre også. De som jobbet på institusjonen tenkte at siden jeg hadde skadet meg selv så massivt så kunne jeg sannsynligvis også skade andre. Dette synspunktet fungerte som et slags tveegget sverd, på den ene siden trengte jeg ikke bevise for noen at jeg var farlig,  men på den andre siden så bygde det seg opp mye indre spenning knyttet til min egen usikkerhet om hvorvidt jeg var farlig også for andre eller ikke.

Noe av det som mest økte faren som destruktive handlinger var latterliggjøring fra ansatte. Jeg kunne også bli trigget av både for mye nærhet og for mye avstand. Det var svært vanskelig for både de ansatte og meg. Jeg skjønte ingenting av hva jeg selv holdt på med.

Anonymous poster hash: b7a75...fb9

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...