Gå til innhold

Mye rar språkføring på DOL i det siste

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Har lagt merke til mye rar språkføring på DOL i det siste. Ting som "men men", "bare noe jeg lurte på", "vi får se hva som skjer", "noe i den duren", ord som slutter på "ings" ("lurings", "sovings", "tullings", "døgnings", "ornings"), "liddli" ditt og "liddli" datt, og setninger som avsluttes med ", vel". Er det noe slags hemmelig kodespråk, eller hva er dette for noe rart?

Anonymous poster hash: 0622d...961

Fortsetter under...

Gjest Gargamel

Har lagt merke til mye rar språkføring på DOL i det siste. Ting som "men men", "bare noe jeg lurte på", "vi får se hva som skjer", "noe i den duren", ord som slutter på "ings" ("lurings", "sovings", "tullings", "døgnings", "ornings"), "liddli" ditt og "liddli" datt, og setninger som avsluttes med ", vel". Er det noe slags hemmelig kodespråk, eller hva er dette for noe rart?

Det er ikke bare i det siste. Det er en egen sjargong blant visse gamle travere. En slags internt språk for å markere fellesskap. Hva er det norske ordet? Kollokvialisme? Jeg vet ikke. Det er uansett vakkert å være vitne til.

Nicklusheletida

Det er bare noen få som gjør dette.

Dolerne`s  norskkunnskaper er gode. Det er verre på facebook. 13-åringen min er flinkere i norsk skriftlig enn det halvparten av facebookbrukerne er. Min kusine med Downs syndrom er også flinkere i norsk skriftlig en mange på facebook. Det er skremmende mange som er elendige i norsk skriftlig.

Annonse

AnonymBruker

Jeg har også sett dette, og om det ikke akkurat irriterer meg - så gidder jeg ikke å lese og i hvert fall ikke svare på disse innleggene... 

Takk for at du delte denne 'dypsindigheten' (noe i den duren) med oss, vel.

Anonymous poster hash: 71dcc...bc0

AnonymBruker

Jeg har også sett dette, og om det ikke akkurat irriterer meg - så gidder jeg ikke å lese og i hvert fall ikke svare på disse innleggene...

Er det underverdenen som tuller?

Mens 'Ola Dunk', sitter på rompenissa si og glukker på?

Er det dette som foregår?

Hvem vet.

Anonymous poster hash: 65f89...ecb

AnonymBruker

Aner ikke hva det er. Virker som det er et par personer som forsøker å skape en "trend". Det er i hvertfall totalt intetsigende og booooooring. 

Anonymous poster hash: 9203a...b90

AnonymBruker

Tror forumets grammatikknazi blir noe såret og vonbroten over anklager om dårlig norskkunnskap

Han får "heldigvis" værre anklager på daglig basis i nærbutikken uansett så det blir nok ikke for belastende

Anonymous poster hash: 5de90...c71

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...